Přeposlat Loncin GP300: Nový lehkonohý superbike z Číny

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Loncin GP300: Nový lehkonohý superbike z Číny

04.04.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Čínská firma Loncin patří mezi největší výrobce motocyklů a čtyřkolek na světě a vcelku známá je i u nás. V dnešní novince se podíváme na její nový počin s označením GP300, což je kompaktní sportovní stroj osazený 292cc motorem.

Loncin GP300: Nový lehkonohý superbike z Číny

Několik motocyklů tohoto velkého čínského výrobce je možné oficiálně pořídit i u nás a dá se očekávat, že v budoucnu jich bude ještě víc. Loncin se sice v první řadě stará o prodávání milionů motocyklů v domovské Číně, ale několik motocyklů vypadá vskutku zajímavě a vůbec nepochybujeme o tom, že by výrazněji uspěly i u nás. Jedním z nich je určitě i nový sportovní stroj s označením GP300, který na první pohled nevypadá vůbec špatně, a kromě slušných specifikací nabídne i moderní design. Kromě Číny jsou stroje tohoto výrobce nesmírně populární také v Indii a zde bude tato novinka soupeřit třeba s modelem TVS Apache RR 310 či s Benelli 302R. Když jsme nakousli společnost TVS Motor Company, tak ta má s firmou Loncin poměrně hodně společného. TVS se stará o výrobu základních motocyklů pro BMW v Indii (modely G 310 R a G 310 GS) a Loncin má s touto německou firmou také vcelku výrazné pouto. Pro BMW Motorrad totiž vyrobil Loncin více než 35 000 motorů a je tedy jasné, že to není jen nějaký obyčejný čínský výrobce a nějaká kvalita tam určitě je.

Loncin GP300: Nový lehkonohý superbike z Číny

Vraťme se ale k modelu GP300, jehož dominantu tvoří ostře řezaná příď s duálním světlometem a decentním ochranným štítem. V horní i spodní části obou světel se nachází LEDky a díky tomu má Loncin GP300 docela moderní a líbivý výraz. Další LEDky najdeme na boku a ty slouží jako blinkry a také jako světla pro denní svícení či noční přisvícení. Dobře pak vypadá i výfuk vyvedený ve spodní části a minimalistické koncové světlo. Při pohledu z profilu vynikne poměrně agresivně tvarovaná kapotáž, výrazná nádrž a hezké dvoumístné sedlo. K dispozici budou hned tři barevné varianty, a to bílá s černými a červenými doplňky, červená s černými a bílými doplňky a černá doplněná o ostře zelenou, která tomuto stroji sluší nejvíc. Povedla se i litá kola disponující průměrem 17 palců s pneumatikami o rozměrech 110/70 vpředu a 150/60 vzadu. Základem tohoto stroje je ocelový rám typu trellis a podvozek bude pravděpodobně základní, ačkoliv zadní kyvná vidlice vyrobená z oceli nevypadá určitě špatně.

Loncin GP300: Nový lehkonohý superbike z Číny

Brzdy jsou kompletně kotoučové, ale rozměry kotoučů či typ použitých třmenů výrobce bohužel nezmiňuje. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 1965 x 1015 x 790 mm, sedlo je uloženo ve výšce 780 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1340 mm. Suchá hmotnost se zastavila na poměrně solidních 153 kg a za zmínku určitě stojí také objemná nádrž schopná pojmout až 16 litrů paliva. Palubní deska je dle aktuálních trendů kompletně digitální a před řidičem je tedy umístěný podlouhlý displej zobrazující všechny důležité informace typu rychlosti, otáček, stavu paliva, aktuálně zařazeného převodového stupně, času nebo ujetých kilometrů. Co se týče motoru, tak zadní kolo tohoto hezkého sportovního motocyklu roztáčí jednoválcový čtyrtakt chlazený kapalinou, který disponuje zdvihovým objemem 292.4cc a DOHC rozvodem (má tedy čtyři ventily). Tato jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 21 kW (29 koní) při 8500 ot/min a disponuje točivým momentem 25 Nm při 7000 ot/min.

Loncin GP300: Nový lehkonohý superbike z Číny

Vzhledem k nízké hmotnosti by měla být dynamika tohoto stroje obstojná a platí to i pro spotřebu. Právě motor by měl být na této mašině tím nejlepším prvkem, protože jak jsme uvedli výše, Loncin vyrobil hodně motorů pro BMW (hlavně pro model G 650 GS) a měl by tak mít v této oblasti dostatek zkušeností. Motor je spojený s klasickou šestistupňovou převodovkou a maximální rychlost této mašiny se může vyšplhat až na 130 km/h. Ještě bychom měli zmínit také kompresní poměr motoru, který je 11:1 a elektronické vstřikování paliva EFI Bosch. Prozatím se bohužel neví, kdy se tato hezká mašina dostane do prodeje a jasno není ani v oblasti ceny, nicméně se dá čekat, že to bude dostupný stroj za solidní cenu. Docela nahlas se mluví o tom, že se Loncin GP300 vydá i mimo asijské trhy a výrobce by ho měl prodávat i Evropě, přičemž svou pouť by měl odstartovat ve Velké Británii. Ve výbavě zdá se schází brzdný systém ABS a pro případný prodej v Evropě bude nutné ho do ní zařadit, protože bez něj to na starém kontinentu samozřejmě nejde.

Loncin GP300: Nový lehkonohý superbike z Číny

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Loncin GP300: Nový lehkonohý superbike z Číny


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.