Přeposlat Honda CB125R: Nejvyspělejší stroj své třídy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB125R: Nejvyspělejší stroj své třídy

30.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CB125R je skvělý naháč pro začínající i zkušenější řidiče, který boduje hned v několika ohledech a celkově přichází s hezky vybalancovanými vlastnostmi a nízkou cenou. Parádní motor miluje otáčky, je úsporný, bleskově reaguje na přidání plynu a hravý podvozek s kvalitními komponenty je mu více než zdatným společníkem.

Honda CB125R: Nejvyspělejší stroj své třídy

Motor
Srdcem tohoto stylového a moderního naháče je příjemně energický a živý čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje kapalinovým chlazením a SOHC rozvodem. Nejvyšší výkon této jednotky je 9.8 kW (13.3 koně) při 10000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 10 Nm při 8000 ot/min. Proti stejné objemové konkurenci je na tom sice výkonnostně trochu hůř, ale svým projevem a ochotou jít za plynem to vynahrazuje a v reálném světě bychom se nedivili, kdyby byl rychlejší než výkonnější jednoválce. Odezva na přidání plynu je takřka blesková a nárůst výkonu je příjemně lineární, takže celkově se jedná o předvídatelný a snadno použitelný motor. Červené pole otáčkoměru začíná na 11000 ot/min a až na tuto hranici letí motor nadšeně, s vervou a točí se opravdu nesmírně přirozeně a snadno. Potěší i relativně nízká míra vibrací a povedený, lehce agresivní zvukový projev. Motor disponuje elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI a převodovka je klasicky šestirychlostní, přičemž s motorem je dobře sladěná a pracuje se s ní příjemně. Za zmínku stojí také velmi nízká papírová spotřeba, která byla pomocí WMTC metodiky spočítána na 2.06 litru paliva na 100 km.

Honda CB125R: Nejvyspělejší stroj své třídy

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a Honda CB125R vsází hlavně na nízkou hmotnost, která se zastavila na hodnotě 126 kg (pohotovostní). Díky tomu je ovládání nesmírně snadné i v nižších rychlostech a třeba v pomalém městském provozu se tento stroj cítí jako doma. Na okreskách je díky nízké hmotnosti zase velmi agilní a svižný, přičemž na změny směru jízdy reaguje ochotně a s nadšením. Jízda na klikatých okreskách je zkrátka zábavná a můžou za to i povedené pneumatiky Dunlop Sportmax GPR-300. Pozice za řídítky je docela pohodlná a míra komfortu je dobrá, takže problémy nejsou ani na horších silnicích. Podvozek je vcelku moderní, vpředu najdeme 41 mm obrácené teleskopické vidlice a vzadu má své místo tlumič s možností nastavení předpětí v pěti stupních. Brzdná soustava je kompletně kotoučová a skládá se z 296 mm kotouče vpředu a 220 mm kotouče vzadu, a zatímco do předního kotouče se zakusuje radiální čtyřpístkový třmen, vzadu má své místo třmen s jedním pístkem. Výkon brzd je dobrý, ale přední by určitě mohla mít rychlejší, odhodlanější nástup.

Honda CB125R: Nejvyspělejší stroj své třídy

Výbava
Výbava je opravdu velmi dobrá a v rámci třídy moc lépe a moderněji vybavených strojů nenajdete. Zmíníme třeba moderní podvozek, kompletně digitální palubní desku, ABS systém, kompletní LED osvětlení (vpředu, vzadu i blinkry) a fakt, že je Honda CB125R nejlehčím strojem ve své kategorii. Její kompletní rozměry jsou 2015 x 1055 x 820 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1345 mm a sedlo je uloženo ve výšce 816 mm, takže poměrně vysoko. Nádrž zvládne pojmout 10.1 litru paliva a vzhledem k papírové spotřebě by se mohl dojezd na jednu nádrž teoreticky pohybovat okolo 490 km. V reálu to bude samozřejmě méně, ale i tak bude dojezd zcela jistě vysoce nadprůměrný. Již zmíněná digitální palubní deska je zastoupena poměrně rozměrným displejem, který umí zobrazit aktuální rychlost, otáčky, stav paliva v nádrži, čas, zařazený převodový stupeň, spotřebu nebo ujeté kilometry. V rámu okolo displeje se nachází nezbytné informační diody a díky jednoduché grafice je všechno skvěle čitelné za jakýchkoliv podmínek. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná, takže nabídnou dobrý přehled o dění vzadu a přední LED světlomet je nadprůměrně výkonný. Hezká kola disponují průměrem 17 palců vpředu i vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 150/60 vzadu.

Honda CB125R: Nejvyspělejší stroj své třídy

Kvalita a spolehlivost
Jedná se o Hondu, takže dílenské zpracování je opravdu skvělé a je na první pohled vidět, že si dal na tomto stroji výrobce záležet. Použil samé kvalitní, značkové komponenty a technicky se zcela jistě jedná o nejvyspělejší mašinu ve své třídě. Pochválit určitě musíme líbivý design, který v sobě kombinuje retro prvky s modernou a samozřejmě také dobře nastavenou cenu. Na našem trhu je Honda CB125R dostupná za 104 900 Kč, takže je levnější než třeba hůře vybavená Suzuki GSX-S125 a v poměru cena výkon je to prostě a jednoduše skvělá koupě. Vlastně všichni hlavní konkurenti jsou dražší (Suzuki, Yamaha i KTM) a CB125R je tedy nejlevnějším strojem ve své třídě, pokud tedy nepočítáme ryze čínské stroje, které ale zase ani zdaleka nenabídnou kvalitu této Hondy.

Honda CB125R: Nejvyspělejší stroj své třídy

Verdikt
Honda CB125R je skvělý naháč pro začínající i zkušenější řidiče, který boduje hned v několika ohledech a celkově přichází s hezky vybalancovanými vlastnostmi a nízkou cenou. Parádní motor miluje otáčky, je úsporný, bleskově reaguje na přidání plynu a hravý podvozek s kvalitními komponenty je mu více než zdatným společníkem. Povedl se i design a kvalitní dílenské zpracování je pak samozřejmostí. Výbava je určitě nadprůměrná a je s podivem, že tento stroj je ve své třídě nejenom nejlépe vybavený, je na tom nejlíp také co se týče technické vyspělosti a zároveň je i nejlevnější. Vskutku unikátní kombinace. Mezi nedostatky této mašiny řadíme vlastně pouze trochu pomalejší nástup přední brzdy a vcelku vysoko umístěné sedlo, což by mohlo menší nováčky rychle odradit.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB125R: Nejvyspělejší stroj své třídy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.