KTM


Přeposlat KTM 790 Duke: Skvělý naháč střední váhové kategorie za rozumnou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM 790 Duke: Skvělý naháč střední váhové kategorie za rozumnou cenu

28.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

KTM udeřilo s novým modelem 790 Duke hřebíček přímo na hlavičku a přineslo nám parádně vyvážený stroj s fantastickým motorem, bohatou, moderní výbavou a příznivou cenou. Ve své třídě se jedná o naprostou špičku a právem je to jeden z nejlepších naháčů střední kategorie současnosti.

KTM 790 Duke: Skvělý naháč střední váhové kategorie za rozumnou cenu

Motor
Motor o zdvihovém objemu 799cc s označením LC8c, který pohání KTM 790 Duke, je vůbec prvním paralelním dvouválcem od KTM. Je očesaný na kost, takže je až neuvěřitelně kompaktní a je až s podivem, jak vysoký výkon umí tento mrňavý motor produkovat. Je chlazený kapalinou, disponuje celkem osmi ventily a pyšní se velmi hezkým výkonem 77 kW (105 koní). Točivý moment dosahuje hodnoty 87 Nm při 8000 ot/min a na tomto motoru je skvělé, jak jde s radostí do otáček a jak rychle reaguje na přidání plynu. Jedná se o nesmírně potentní jednotku, která tomuto naháči poskytuje velmi dobrou dynamiku a výrobce nezapomněl ani na praktické věci typu plynu ride-by-wire či jízdních režimů. Ty jsou hned čtyři, mají označení Sport, Street, Rain a Track a kromě ostatních věcí upravují také reakce na plyn. Motor se celkově cítí nejlépe spíše ve vyšších otáčkách, ale jde s radostí za plynem už od těch středních a potěšil nás i jeho charizmatický zvukový projev (plněním emisních norem Euro4 navzdory). Míra vibrací je naprosto minimální a v tomto ohledu připomíná tento kompaktní dvouválec spíše čtyřválec. Převodovka je klasicky šestirychlostní a výrobce tento stroj osadil také technologií rychlořazení (Quickshifter+).

KTM 790 Duke: Skvělý naháč střední váhové kategorie za rozumnou cenu

Jízda a ovladatelnost
Výrobce tuto mašinu vystavil okolo zcela nového rámu, který je obalený okolo motoru a už na první pohled působí Duke kompaktním, avšak svalnatým a robustním dojmem. Trochu nám svou stavbou těla připomněl pitbula a se suchou hmotností 169 kg není Duke o moc těžší než jeho večeře. Díky nízké hmotnosti je ovládání velmi snadné i při nízkých rychlostech a výrobce musíme pochválit za skvělé zvládnutí ergonomie. Nižší řidiči dosáhnou pohodlně na zem i se standardním sedlem umístěným ve výšce 825 mm (k dispozici je snížení na 805 a dokonce i na 780 mm) a na motocyklu je zároveň dostatek místa i pro dlouhány. Pozice za řídítky je poměrně neutrální, ale vesměs velmi příjemná a nebudete se tak cítit rozlámaní ani po celém dni v sedle. KTM tuto mašinu přezdívá skalpel a přesně tak se při jízdě chová, zatáčky projíždí s naprostou přesností a prořezává si cestu okreskami plných zatáček jistě a suverénně, přičemž výrobci se povedlo najít ideální hranici mezi jistým chováním a přehnanou ostrostí. Duke určitě není zbytečně ostrý a hyperaktivní, jízda je výborně čitelná a takřka za všech okolností předvídatelná. Podvozek je postavený na předních USD vidlicích WP o průměru 43 mm a vzadu má své místo tlumič od stejného výrobce s možností nastavení předpětí. Brzdná soustava je dostatečně výkonná a skládá se ze dvou 320 mm kotoučů se čtyřpístkovými třmeny vpředu a 240 mm kotouče s jednopístkovým třmenem vzadu.

KTM 790 Duke: Skvělý naháč střední váhové kategorie za rozumnou cenu

Výbava
V oblasti výbavy si není vůbec na co stěžovat a tento hezký naháč je v základu vybavený prakticky vším důležitým. Majitel se může těšit hlavně na množství moderních elektronických pomocníků, které nejsou standardem kolikrát ani u japonských superbiků. Zmínit bychom měli hlavně náklonové ABS, stavitelnou (a vypínatelnou) kontrolu trakce, již zmíněné jízdní režimy, technologii rychlořazení nebo režim Supermoto. Ten umožňuje řidiči kompletně zablokovat zadní kolo a užíti si tak na okruhu trochu srandy s jízdou bokem (ABS v tomto případě funguje pouze na předním kole). Dalším hezkým prvkem výbavy jsou přední LED světla a kompletně digitální palubní deska. Tento barevný displej umí zobrazit aktuální otáčky, rychlost, teplotu, stav paliva v nádrži, zařazený převodový stupeň či nastavení elektroniky, přičemž displej si umí regulovat podsvícení v závislosti na okolních světelných podmínkách. Sedlo je umístěno ve výšce 825 mm, rozvor kol dosahuje hodnoty 1475 mm a nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, což stačí na poměrně slušný dojezd na jedno natankování. Hezká černá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Maxxis o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

KTM 790 Duke: Skvělý naháč střední váhové kategorie za rozumnou cenu

Kvalita a spolehlivost
Jedná se o novou mašinu, takže je prozatím velmi obtížné odhadovat, jak na tom bude Duke po několika letech provozu, nicméně vzhledem k pověsti výrobce určitě nebude se spolehlivostí problém. Dílenské zpracování je naprosto perfektní, všechno hezky sedí na svém místě, nikde nic nevrže ani na horších cestách a výrobce vsadil pouze na kvalitní, prověřené komponenty. Pochválit musíme také povedený design s typickými prvky KTM a na našem trhu je Duke dostupný v typické oranžové a černé barvě. Cena byla stanovena na 254 990 Kč s DPH, takže tento nesmírně povedený stroj od KTM je levnější než všichni jeho hlavní konkurenti.

KTM 790 Duke: Skvělý naháč střední váhové kategorie za rozumnou cenu

Verdikt
KTM udeřilo s novým modelem 790 Duke hřebíček přímo na hlavičku a přineslo nám parádně vyvážený stroj s fantastickým motorem, bohatou, moderní výbavou a příznivou cenou. Ve své třídě se jedná o naprostou špičku a právem je to jeden z nejlepších naháčů střední kategorie současnosti. Kompletně nový motor je nesmírně kompaktní, lehký a poskytuje nadprůměrný výkon kombinovaný s vyrovnaným během a příjemným zvukovým projevem. Šasi tohoto stroje je parádně vybalancované a dokonale sladěné s podvozkem, takže jízdní vlastnosti jsou čitelné, předvídatelné a jízda je zároveň zábavná. Třešničkou na dortu je pak bohatá výbava, precizní zpracování a možná až překvapivě nízká cena.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM 790 Duke: Skvělý naháč střední váhové kategorie za rozumnou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.