Přeposlat Kymco představilo nový elektrický skútr Ionex

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kymco představilo nový elektrický skútr Ionex

26.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Společnost Kymco, tedy jeden z největších hráčů ve světě skútrů, představila svůj nový elektrický model s označením Ionex. S jeho pomocí by chtělo Kymco změnit styl, jakým cestujeme, a to pomocí velmi jednoduché věci.

Kymco představilo nový elektrický skútr Ionex

Tím je vyměnitelná baterie, tedy alfa a omega tohoto skútru. Na samotnou techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem. Jedná se o velmi elegantní kousek, který kombinuje retro styl s moderními prvky a svůj elektrický pohon dává jasně najevo kombinací bílého šasi s modrými doplňky. Přední světlomet je klasicky kruhový, stejně tak jako zpětná zrcátka a dle prvních fotografií se jedná o vskutku líbivý kousek postavený na minimalismu. Na přídi je umístěno také LED světlo pro denní svícení a dvě vyměnitelné baterie mají své místo pod podlahou. Jedná se o skútr pro dva a za sedlem si lze všimnout držáku, za který se případný spolujezdec může chytit. Zmínit určitě musíme také palubní desku, která vypadá hezky moderně a je kompletně digitální. Před řidičem sedí velký kruhový displej zobrazující rychlost, čas, ujeté kilometry a nad ním má své místo druhý, menší displej a ten zase ukazuje třeba stav baterií a různá nastavení. Po bocích těchto displejů se pak nacházejí nezbytné informační diody. Nyní se konečně můžeme podívat na techniku a prozradit si, proč je vlastně tento skútr tak zajímavý. Problémů mají elektrické skútry několik a největší jsou doba nabíjení, dojezd na plně nabité baterie a infrastruktura nabíječek.

Kymco představilo nový elektrický skútr IonexKymco představilo nový elektrický skútr Ionex

A právě tohle všechno chce Kymco vyřešit pomocí vyměnitelných baterií a zdá se, že se chce stát takovou Teslou motocyklového průmyslu. V blízké budoucnosti totiž Kymco představí na deset elektrických modelů a má v plánu dostat mezi lidi 500 000 elektrických motocyklů a skútrů v následujících třech letech. A začátek je právě zde, u modelu Ionex. Hlavním prvkem tohoto modelu jsou dvě lehké, velmi snadno vyměnitelné baterie umístněné pod podlahou. Každá baterie má v sobě NFC čip, stačí se jí dotknout podlážky skútru a ta se otevře a umožní její vložení (tento prostor ale půjde otevřít i stiskem příslušného tlačítka). Baterie vypadá poměrně elegantně a má integrovanou ručku, takže by se měla přenášet snadno a překážkou nebude ani její hmotnost okolo 5 kg. Díky umístění baterií do podlážky má tento skútr velmi nízko uložené těžiště, takže by měl být velmi stabilní a výrobce se pyšní také objemným zavazadlovým prostorem pod sedlem. Každý skútr má kromě vyměnitelných baterií ještě další, vnitřní baterii, která vyjmout nejde a ta by se dala označit jako ta hlavní. Je tedy možné dát vyměnitelné baterie nabíjet a pokračovat v jízdě na hlavní baterii.

Kymco představilo nový elektrický skútr IonexKymco představilo nový elektrický skútr Ionex

Skútr tuto baterii udržuje permanentně nabitou a o její nabíjení se starají samozřejmě vyměnitelné baterie, přičemž skútr si sám vybere, pomocí které baterie bude nabíjet tu hlavní a která poslouží jako zdroj pohonu. Řidič se sám o sobě nemusí o nic start, všechno tohle se děje automaticky a bez jeho zásahu. Díky tomuto systému bude mít majitel hned několik možností, jak baterie nabíjet a vnitřní baterie bude vlastně pořád k dispozici, takže vybít tento skútr úplně do mrtva bude při normálním používání a pravidelném nabíjení vyměnitelných baterií prakticky nemožné. Klasikou je připojení celého skútru do sítě někde doma a nabíjení přes noc a doma bude samozřejmě možné nabíjet také pouze vyměnitelné baterie. Zkrátka je vytáhnete ze skútru, dáte do speciální nabíječky a doplníte jim energii. Další možností bude využití služby označené jako Power Outlet Network, což je něco jako obrovská, veřejně přístupná nabíječka, kam vložíte svoje vybité baterie a vezmete si jiné, již plně nabité. Vaše původní baterie po nabití využije zase jiný řidič tohoto skútru. Další možností bude veřejná nabíječka Charge Point Network, která zvládne nabít baterie za zhruba hodinu.

Kymco představilo nový elektrický skútr IonexKymco představilo nový elektrický skútr Ionex

Kymco uvádí, že bude možné si třeba v případě plánovaného delšího výletu pronajmout extra baterie a prodloužit si tak dojezd bez nabíjení až na 200 km. Ke skladování pronajatých baterií skvěle poslouží již zmíněný velký zavazadlový prostor pod sedlem, kam by se měly vejít hned tři extra baterie. K tomu všemu je ale nezbytně nutná fungující infrastruktura, kterou vybudovat není vůbec žádná sranda a už vůbec ne nic levného. Kymco není první firma, která se o to snaží a stačí si vzpomenout na Gogoro a jejich na podobném principu fungující Smartscooter. V Tchaj-wanu se jednalo o obrovský úspěch, nicméně vstup do Evropy nevyšel a je to určitě škoda, protože tento systém sdílení vyměnitelných baterií má určitě něco do sebe. Uvidíme, jak se s tím popere Kymco a zda se jim povede vstoupit i na jiné trhy mimo Asii. V současné době má tato firma v plánu postavit infrastrukturu ve 20 zemích a všechno záleží na tom, jak se k tomu postaví tamní vláda a jaké vládní podpory se Kymco dočká. Prozatím bohužel není o tomto skútru k dispozici víc informací (výkon, rozměry, hmotnost, cena), ale jakmile budou, určitě vám je zprostředkujeme.

Kymco představilo nový elektrický skútr IonexKymco představilo nový elektrický skútr Ionex

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kymco představilo nový elektrický skútr Ionex


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.