Přeposlat Royal Enfield představil nový stroj Thunderbird X, který kombinuje retro styl s modernou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Royal Enfield představil nový stroj Thunderbird X, který kombinuje retro styl s modernou

23.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Společnost Royal Enfield představila novou mašinu v podobě modelu s označením Thunderbird X, kterým chce přispět svou troškou do mlýna do kategorie moderního retra. Tento stroj nevypadá vůbec špatně, tak se na něj pojďme podívat trochu podrobněji.

Royal Enfield představil nový stroj Thunderbird X, který kombinuje retro styl s modernou

Royal Enfield patří mezi výrobce motocyklů s největší tradicí a je to tedy jedna z nejstarších společností svého druhu. Již od nepaměti vyrábí hlavně retro mašiny, nicméně v poslední době bylo portfolio této firmy trochu přizpůsobeno současnosti a světlo světa tak spatřilo třeba zajímavé enduro Himalayan nebo cruiser Thunderbird. Ten je sice taky vyvedený v retro stylu, ale v nabídce společnosti Royal Enfield určitě patří mezi to modernější. A právě z něj vychází novinka v podobě modelu Thunderbird X a stejně jako u předobrazu, i u něj budou k dispozici dvě verze s rozdílně objemnými a výkonnými motory (346cc a 499cc). Výrobce chce touto novinkou cílit hlavně na mladší zákazníky a je to patrné již na první pohled, Thunderbird X je poměrně mladistvým, svěže vypadajícím strojem a z celého portfolia výrobce je suverénně tím nejmoderněji působícím motocyklem. Celkově je vidět, že se výrobce při návrhu tohoto stroje inspiroval u klasických amerických strojů a proti původnímu modelu Thunderbird se muselo změnit opravdu hodně věcí. Změnou si prošla řídítka, přední světlomet, zadní blatník i sedlo, které je sice pořád dvoumístné, ale přišlo o svou opěrku.

Royal Enfield představil nový stroj Thunderbird X, který kombinuje retro styl s modernou

Kola již nejsou vyplétaná, jsou klasicky litá a jsou doplněna o barvu shodnou s celkovou barvou motocyklu. Zatímco výkonnější varianta s motorem o objemu 499cc bude k dispozici v oranžové (Getaway Orange) a modré (Drifter Blue) barvě, verze s 346cc motorem dostane červený (Roving Red) a bílý (Whimsical White) kabátek. Designu dominuje hezká nádrž, která plynule přechází v sedlo a dobře vypadá také poměrně dlouhý výfuk vyvedený na pravé straně. Dominantní barvou je u všech variant matná černá a ta velmi dobře ladí se zvolenou barvou nádrže a kol. Palubní deska je klasicky z velké části analogová a před řidičem sedí dva kruhové budíky, přičemž ten levý ukazuje rychlost a pravý zase otáčky. Součástí tachometru je také malý monochromatický displej, oba budíky jsou orámovány chromem a je to jedno z mála míst, kde na tomto stroji chrom najdeme. Výrobce ho totiž moc nepoužil a je to jenom a jenom dobře, matně černé provedení sluší této mašině určitě víc, než kdyby se blyštila na kilometry. Zpětná zrcátka jsou kruhová, což vypadá hezky retro a řídítka jsou proti modelu Thunderbird umístěna trochu jinak, takže jiný bude také posed a styl řízení.

Royal Enfield představil nový stroj Thunderbird X, který kombinuje retro styl s modernou

Co se týče již zmíněných hliníkových kol, tak ty disponují průměrem 19 palců vpředu, 18 palců vzadu a jsou na nich obuty bezdušové pneumatiky o rozměrech 90/90 vpředu a 120/80 vzadu. Za zmínku určitě stojí fakt, že se jedná o první stroj Royal Enfield osazený bezdušovými pneumatikami. Brzdná soustava je kompletně kotoučová, a zatímco na předním kole se nachází kotouč o průměru 280 mm doplněný o dvoupístkový třmen, vzadu najdeme 240 mm kotouč a třmen s jedním pístkem. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2040 x 1140 x 830 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1350 mm a světlá výška čítá 135 mm. Nádrž zvládne pojmout zhruba 20 litrů paliva a verze s motorem o objemu 346cc disponuje hmotností 195 kg, přičemž varianta s objemnějším motorem je o 2 kg těžší. Podvozek je postavený na předních vidlicích o průměru 41 mm se zdvihem 130 mm a vzadu najdeme dvojici tlumičů se zdvihem 80 mm a možností nastavení předpětí v pěti úrovních. Obě pohonné jednotky disponují jedním válcem a vzduchovým chlazením, přičemž hlavní rozdíl je v technice přípravy směsi a výkonech.

Royal Enfield představil nový stroj Thunderbird X, který kombinuje retro styl s modernou

Menší motor o objemu 346cc je osazený karburátorem a nabídne výkony 19.8 koně při 5250 ot/min a točivý moment 28 Nm při 4000 ot/min. Větší má zdvihový objem 499cc, disponuje elektronickým vstřikováním paliva a dosahuje výkonů 27.2 koně při 5250 ot/min a 41.3 Nm při 4000 ot/min. Převodovka je pak v obou případech pětistupňová. Royal Enfield Thunderbird X vypadá opravdu parádně a dá se předpokládat, že by si díky tomuto stroji mohli k tomuto tradičnímu výrobci motocyklů najít cestu i mladší jedinci, což s původním portfoliem moc nehrozilo. Cena prozatím zůstává neznámá a bohužel také dostupnost, nicméně to vypadá, že se tato hezká mašina mimo Indii nepodívá. Motor pravděpodobně neplní aktuální emisní normy a ve výbavě schází také brzdný systém ABS, což jsou věci, které jsou na jiných trzích k legálnímu prodeji potřeba. Kromě Evropy přijde zkrátka také Amerika, ale kdo ví, třeba se Royal Enfield rozhodne na základě vysokého zájmu připravit i nějaký globální model určený pro zbytek světla. Určitě bychom to přivítali.

Royal Enfield představil nový stroj Thunderbird X, který kombinuje retro styl s modernou

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Royal Enfield představil nový stroj Thunderbird X, který kombinuje retro styl s modernou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.