Přeposlat Triumph Tiger 800 XR: Populární enduro střední třídy je nyní ještě lepší

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Tiger 800 XR: Populární enduro střední třídy je nyní ještě lepší

21.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Tiger 800 patřil vždy mezi nejlepší motocykly ve své třídě a nejnovější generace je na tom ještě lépe. Výrobce ho nijak zásadně nezměnil, takže to pro Tiger 800 není žádný zásadní skok vpřed, ale decentně ho vylepšil snad ve všech směrech a ve výsledku je tak toto cestovní enduro lepší než kdy předtím.

Triumph Tiger 800 XR: Populární enduro střední třídy je nyní ještě lepší

Motor
Srdcem motocyklu Triumph Tiger 800 XRT je naprosto parádní řadový tříválec o zdvihovém objemu 800cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Palivový systém má vícebodové sekvenční vstřikování a Triumph uvádí, že pro aktuální verzi motor trochu optimalizoval. První rychlostí stupeň je kratší pro zlepšení odezvy a akcelerace při jízdě v terénu a lehčí výfuk zase zprostředkovává lepší zvukový projev. Nejvyšší výkon tohoto tříválce je 70 kW (95 koní) při 9500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 79 Nm při 8050 ot/min. Motor samozřejmě plní emisní normy Euro4 a produkce emisí je 119 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy. Dynamika jízdy je velmi dobrá, motor vcelku ochotně zatahuje už ve středních otáčkách, ačkoliv disponuje výraznou a příjemnou výkonnostní špičkou. Reakce na přidání plynu jsou velmi svižné a motor běží s pouze minimálními vibracemi, takže se jedná o velmi příjemnou pohonnou jednotku. Převodovka je klasicky šestirychlostní s vícelamelovou spojkou v olejové lázni. Je velmi přesná a jednotlivé rychlosti tam padají jako po másle, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

Triumph Tiger 800 XR: Populární enduro střední třídy je nyní ještě lepší

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a výrobci se povedl podvozek tohoto stroje opravdu skvěle vyladit. Ovladatelnost je perfektní, Tiger se chová nezáludně a je přímočarý za všech podmínek. Reakce na změny směru jsou rychlé, mašina poslouchá na slovo a prostřednictvím řídítek se k řidiči dostane spousta informací o dění pod kolem. Stabilita ve vyšších rychlostech je pak bez chyby a ovládání v nízkých rychlostech je poměrně jednoduché, ačkoliv se určitě se suchou hmotností 202 kg nejedná o lehký motocykl. Vpředu má své místo teleskopická obrácená vidlice Showa o průměru 43 mm se zdvihem 180 mm a vzadu najdeme centrální pružicí jednotku Showa se zdvihem 170 mm. Odpružení jak vpředu, tak vzadu je stavitelné a zmínit bychom měli také výkonnou brzdnou soustavu. Ta nemá se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy, nabídne dostatečný výkon a dobré dávkování. Zatímco na předním kole sedí dvojice kotoučů o průměru 305 mm doplněná o plovoucí třmeny Brembo se dvěma pístky, vzadu má své místo jeden kotouč o průměru 255 mm a dvoupístkový třmen Nissin.

Triumph Tiger 800 XR: Populární enduro střední třídy je nyní ještě lepší

Výbava
Triumph urazil hodně dlouhou cestu hlavně v oblasti elektronických pomocníků a těch obsahuje tento stroj hned několik. Kromě obligátního systému ABS, který je kompletně vypínatelný, najdeme v útrobách tohoto stroje také stavitelnou kontrolu trakce a pětici jízdních režimů (Road, Rain, Off-Road, Sport a Rider). Dva poslední režimy jsou pak programovatelné. Z další výbavy bychom měli zmínit také vyhřívané sedlo a kompletní LED osvětlení včetně mlhovek. Praktický USB port a 12v zásuvka jsou pak už jenom takovým příjemným bonusem. Palubní deska je dle dnešních zvyklostí kompletně digitální a její grafika jde upravit pomocí šestice přednastavených stylů zobrazení. Sama o sobě vypadá palubovka velmi dobře a skvěle se k tomuto motocyklu hodí, přičemž displej zobrazuje klasické informace typu otáček, rychlost, nastavení elektroniky, teploty, stavu paliva v nádrži či aktuálně zařazený převodový stupeň. Sedlo je uloženo ve výšce 810 – 830 mm, rozvor náprav čítá 1530 mm a nádrž zvládne pojmout solidních 19 litrů paliva. Přední ochranný štít je manuálně stavitelný v pěti úrovních a ergonomie je velmi podobná předchozím modelům, ačkoliv řídítka byla posunuta o 10 mm dozadu. Hezká litá kola disponují průměrem 19 palců vpředu, 17 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky Metzeler Tourance o rozměrech 100/90 vpředu a 150/70 vzadu.

Triumph Tiger 800 XR: Populární enduro střední třídy je nyní ještě lepší

Kvalita a spolehlivost
Od Triumphu už tak nějak očekáváme perfektně zpracovanou mašinu a tím Tiger 800 XRT zcela jistě je. V této vyšší specifikaci je pak osazený samými kvalitními a prémiovými komponenty typu stavitelného odpružení Showa, brzda Brembo nebo kompletně digitální palubní desky s možností nastavení zobrazení. Je to zkrátka skvěle vybavený, perfektně osazený a precizně vyrobený stroj schopný jak na klasických silnicích, tak v náročnějším terénu. Standardně použité pneumatiky Metzeler Tourance jsou sice spíše na silnice, ale i v terénu odvedou slušnou práci a mimo cesty se s nimi určitě neztratíte. Problémy by neměly být ani co se týče spolehlivosti, protože jak motor, tak šasi jsou dobře prověřené prvky z minulého modelu.

Triumph Tiger 800 XR: Populární enduro střední třídy je nyní ještě lepší

Verdikt
Triumph Tiger 800 patřil vždy mezi nejlepší motocykly ve své třídě a nejnovější generace je na tom ještě lépe. Výrobce ho nijak zásadně nezměnil, takže to pro Tiger 800 není žádný zásadní skok vpřed, ale decentně ho vylepšil snad ve všech směrech a ve výsledku je tak toto cestovní enduro lepší než kdy předtím. Díky pohodlnějšímu sedlu je komfortnější, má modernější výbavu a zcela novou, hodně povedenou digitální palubní desku. Navíc dostal praktické a užitečné elektronické pomocníky, takže se v celkovém pohledu jedná o příjemnějšího a praktičtějšího pomocníka. Tato mašina tak trochu vyvolává otázku, proč vlastně v kategorii cestovních endur kupovat cokoliv většího, než je tento Tiger, protože on stačí v reálném světě úplně na všechno.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Tiger 800 XR: Populární enduro střední třídy je nyní ještě lepší


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.