KTM


Přeposlat KTM 1290 Super Duke GT: Zábavné cestování na sportovní vlně

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM 1290 Super Duke GT: Zábavné cestování na sportovní vlně

19.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

KTM 1290 Super Duke GT je jeden z nejlepších sportovně-cestovních motocyklů dneška a právem patří ve své třídě na samotný vrchol. Dalo by se říct, že je to takový superbike mezi cesťáky a že přesun z bodu A do bodu B nikdy nebyl tak zábavný.

KTM 1290 Super Duke GT: Zábavné cestování na sportovní vlně

Motor
Zadní kolo velké cestovní mašiny KTM 1290 Super Duke GT pohání motor postavený na stejné platformě LC8, kterou disponují jeho sourozenci Super Duke R a Super Adventure R. Jedná se tedy o kapalinou chlazený dvouválec (V-Twin) se zdvihovým objemem 1301cc a tato jednotka dosahuje skvělého výkonu 127 kW (173 koní). Točivý moment čítá mohutných 144 Nm a tato porce umí i s tímto poměrně těžkým strojem docela solidně zacvičit. Točivý moment je posazený spíše níž (114 Nm je k dispozici již při 3250 ot/min), takže motor jde krásně a velmi rázně za plynem již z nízkých otáček a má dostatek síly opravdu v celém spektru. Při potřebě předjíždění tak není potřeba nějak zběsile řadit, stačí trochu výrazněji přidat plyn a Super Duke GT vyrazí vpřed s razancí sobě vlastní. Maximální rychlost se pak může vyšplhat až na 250 km/h. Motor je dále vybavený třemi palivovými mapami s označením Sport, Street a Rain a z další moderní výbavy bychom měli zmínit plyn ride-by-wire. Převodovka je samozřejmě šestistupňová, disponuje technologií rychlořazení a výrobce nezapomněl ani na moderní antihoppingovou spojku. Průměrná spotřeba paliva se pohybuje okolo 6.3 litru paliva, což víceméně odpovídá potenciálu i schopnostem tohoto skvělého motoru.

KTM 1290 Super Duke GT: Zábavné cestování na sportovní vlně

Jízda a ovladatelnost
Nenechte se zmýlit trochu více vzpřímeným posedem a brašnami, tohle je opravdová silniční střela s nekompromisními jízdními vlastnostmi. Když naplníte 23 litrovou nádrž až po okraj, bude Duke působit poměrně těžkým a robustním dojmem, ale jakmile se dostane do pohybu a benzin začne ubývat, přilnavost, stabilita a ovladatelnost se stanou naprosto fantastickými. Podvozek je opravdu parádní, Duke se na klikatých okreskách cítí jako ryba ve vodě a s naprostou jistotou a stabilitou zvládne prakticky všechno. Na první pohled tak možná nepůsobí, ale tato mašina nemá problémy s proháněním i výkonnějších superbiků. Když už jsme nakousli ten podvozek, tak vězte, že je postavený na komponentech od firmy WP a že je částečně aktivní, takže se umí přizpůsobit povrchu i jízdnímu stylu řidiče. Vpředu najdeme USD vidlice o průměru 48 mm a vzadu má své místo jednostranná kyvka a centrální tlumič. Zatímco zdvih předního odpružení je 125 mm, vzadu je to 156 mm. Brzdná soustava je kompletně od Bremba, a zatímco dvojice předních kotoučů disponuje průměrem 320 mm, zadní má 240 mm a výkonnostně jsou na tom brzdy velmi dobře. Do předních kotoučů se zakusují radiální třmeny se čtyřmi pístky a do zadního fixní třmen s dvojicí pístků.

KTM 1290 Super Duke GT: Zábavné cestování na sportovní vlně

Výbava
Výbava tohoto stroje je perfektní a už v základu dostane majitel hromadu různých hraček a spoustu moderní techniky. Kromě brzdného systému ABS (Bosch 9ME) neschází ve výbavě ani kontrola trakce, tempomat, již zmíněné jízdní režimy a částečně aktivní tlumiče, systém kontroly tlaku v pneumatikách, LED světla s přisvícením do zatáček nebo vyhřívané rukojeti řídítek. Za příplatek je pak možné pořídit si hromadu dalších věcí jak kosmetického, tak praktického rázu a zmíníme třeba sportovní výfuk Akrapovič, různé držáky na telefony či navigaci, kufry (boční, zadní, horní, na nádrž) nebo stupačky. Je toho opravdu hodně a kdo nemá hluboko do kapsy, může z tohoto stroje udělat opravdu nekompromisního cesťáka schopného zdolat všechny překážky. Sedlo je uloženo ve výšce 835 mm, rozvor kol čítá 1482 mm a nádrž zvládne pojmout 23 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý. Suchá hmotnost tohoto stroje je 205 kg a hezká kola disponují průměrem 17 palců, přičemž jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu. Palubní deska je z jedné třetiny analogová, ze dvou digitální a je opravdu povedená se skvělou čitelností za všech okolností. Pochvalu si pak určitě zaslouží i vysoký ochranný štít a zpětná zrcátka, která nabídnou dobrý přehled o dění za řidičem.

KTM 1290 Super Duke GT: Zábavné cestování na sportovní vlně

Kvalita a spolehlivost
Standardní model Super Duke, na kterém je verze GT založena, platí celkově za velmi spolehlivý stroj prost jakýchkoliv větších nešvarů či nedostatků. Cestovní model GT na tom tedy bude stejně a v oblasti kvality zpracování není třeba mít jakýchkoliv pochybností. Přesně takto má totiž vypadat moderní motocykl dnešní doby a vůbec se nedivíme, že KTM má v oblasti kvality zpracování a spolehlivosti čím dál lepší reputaci. Pochválit musíme i povedený design s agresivním stylingem, kterému dominuje ostře řezaná příď a jedovatě oranžová barva. Kromě ní je Duke GT dostupný také v usedlejší černé variantě a základní cena pro náš trh byla stanovena na 472 990 Kč.

KTM 1290 Super Duke GT: Zábavné cestování na sportovní vlně

Verdikt
KTM 1290 Super Duke GT je jeden z nejlepších sportovně-cestovních motocyklů dneška a právem patří ve své třídě na samotný vrchol. Dalo by se říct, že je to takový superbike mezi cesťáky a že přesun z bodu A do bodu B nikdy nebyl tak zábavný. Je to velký stroj s velkým, výkonným a prakticky bezchybným motorem, fantastickým, částečně aktivním podvozkem a originálním designem. Navíc je naprosto dokonale zpracovaný a nabídne bohatou základní výbavu. Menším problémem je ale cena, protože KTM 1290 Super Duke GT je dražší než všichni hlavní konkurenti (třeba Ducati Multistrada 1260 nebo BMW S 1000 XR), a i když za své peníze dostanete jeden z nejlépe postavených a nejvíce spolehlivých motocyklů dneška, takřka půl miliónu za základní verzi je zkrátka ohromný balík peněz.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM 1290 Super Duke GT: Zábavné cestování na sportovní vlně


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.