WK


Přeposlat WK Bikes Legend 125: Když nízká cena není všechno

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

WK Bikes Legend 125: Když nízká cena není všechno

16.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

WK Bikes Legend 125 není zrovna dvakrát povedený stroj a dá se říct, že negativa u něj převážila všechna pozitiva. Těch skutečně moc není a dá se mezi ně počítat třeba povedená palubní deska s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně, hezký styling a v neposlední řadě velmi nízká cena.

WK Bikes Legend 125: Když nízká cena není všechno

Motor
O pohon motocyklu WK Bikes Legend 125, který jde mimo jiné koupit na eBayi, se stará poměrně zastaralý, a ne moc povedený motor o zdvihovém objemu 125cc. Ten disponuje vzduchovým chlazením, SOHC rozvodem a elektronickým vstřikem paliva, přičemž nejvyšší výkon této jednotky je 11 koní a 13 Nm. Na první pohled vypadá tento motor hezky retro, právě kvůli vzduchovému chlazení a možností nastartovat ho klasickým nakopnutím (elektrický startér je zde naštěstí také), ale spíše je prostě a jednoduše zastaralý. Plní sice aktuální emisní normy Euro4, ale v porovnání s moderními, kapalinou chlazenými jednotkami je prostě vidět propastný rozdíl a fakt, že tento motor zamrzl v letech dávno minulých. Dynamika není nijak zázračná, maximální rychlost se pohybuje na hranici 100 km/h a nad touto hranicí se tomuto motocyklu už moc zrychlovat nechce. Ideální cestovní rychlost leží mezi 80 – 90 km/h. Ani odezva na přidání plynu není nijak extra rychlá a motor vcelku výrazně vibruje, což cestování zrovna dvakrát nezpříjemňuje. Převodovka je pouze pětistupňová a není moc přesná, takže řazení dvakrát příjemné také není.

WK Bikes Legend 125: Když nízká cena není všechno

Jízda a ovladatelnost
Tato mašina je možná vybavena obrácenými předními vidlicemi, ale naprosto otřesné, baňaté pneumatiky Yuanxing zabijí veškerou agilitu a snahu o alespoň nějakou komunikaci s řidičem. Ano, stylově se tyto pneumatiky k tomuto retro motocyklu skvěle hodí, ale to je tak všechno a jízda v jejich společnosti je spíše utrpením. Přední pneumatiku musíte do zatočení vyloženě nutit a když se vám to povede, předek začne působit dojmem, že ztrácí přilnavost a je cítit, jak se síla přesunuje z jednoho bloku hrubého vzorku na druhý. To není ani trochu příjemné a pro začínající řidiče, kterým je tento stroj určený v první řadě, to určitě není ideální projev. Ani stabilita není zrovna ideální a míra komfortu je pouze průměrná, takže méně kvalitní cesty pocítíte jak v sedle, tak prostřednictvím řídítek. Zatímco na předním kole najdeme již zmíněné obrácené vidlice, vzadu má své místo duální tlumič s (nečekaně) stavitelným předpětím pružiny. Brzdná soustava je ale vcelku obstojná a nemá se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy. Na předním kole najdeme kotouč o průměru 280 mm s třípístkovým třmenem a vzadu má své místo 220 mm kotouč a třmen s jedním pístkem.

WK Bikes Legend 125: Když nízká cena není všechno

Výbava
Výbava tohoto stroje není úplně nejhorší a dala by se zařadit k průměru. Brzdný systém ABS ve výbavě schází a výrobce ho nahradil systémem CBS, který funguje tak, že když použijete páčku zadní brzdy, automaticky se aktivuje i ta přední. Když ale zmáčknete páčku přední brzdy, funguje pouze ta. Za zmínku pak určitě stojí také LED světla a povedená palubní deska, která je velmi jednoduchá a vlastně se jedná o jeden budík rozdělený na dvě části. Horní část je vyhrazena analogovému otáčkoměru a v té spodní pak najdeme malý displej, který zobrazuje aktuální rychlost, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry, a dokonce aktuálně zařazený převodový stupeň. To není na budgetovou 125cc mašinu vůbec špatné. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2050 x 1040 x 750 mm, sedlo je uloženo ve výšce 750 mm a nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva. Hmotnost se pak zastavila na hodnotě 128 kg, což není moc a díky tomu je ovládání vcelku snadné i v nižších rychlostech. Sedlo není příliš pohodlné, ale vypadá parádně, a to platí také pro kulatá zpětná zrcátka ukotvená na konci rukojetí řídítek. Viditelnost v nich je solidní a řidič tak bude mít dobrý přehled o dění za ním.

WK Bikes Legend 125: Když nízká cena není všechno

Kvalita a spolehlivost
Jedná se o v první řadě levnou motorku a tomu také odpovídá její dílenské zpracování. Určitě se nemůže měřit se známějšími, slovutnějšími a dražšími konkurenty a je zkrátka vidět, že tady je to hlavně o ceně a o snaze udržet ji na co nejnižší úrovni. Použité materiály nepůsobí zrovna nejkvalitnějším dojmem, ideální není ani slícování a celkově Legend 125 určitě nepůsobí dojmem, že bude jezdit bez poruchy do skonání světa. Určitě ale musíme pochválit povedený design, některé hezké detaily (třeba sedlo, hezká vyplétaná kola či zpětná zrcátka) a nízkou cena, která se pohybuje okolo 2000 liber (cca 57 460 Kč).

WK Bikes Legend 125: Když nízká cena není všechno

Verdikt
WK Bikes Legend 125 není zrovna dvakrát povedený stroj a dá se říct, že negativa u něj převážila všechna pozitiva. Těch skutečně moc není a dá se mezi ně počítat třeba povedená palubní deska s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně, hezký styling a v neposlední řadě velmi nízká cena. Ta je ale nízká důvodně a je to dáno hlavně zastaralým a nevýkonným motorem, špatnými pneumatikami, pouze průměrným podvozkem a podprůměrným zpracováním. Pokud se nerozhodnete jít vyloženě po co nejnižší ceně, najdete na trhu mnohem lepší retro mašiny se 125cc motorem pro začátečníky.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku WK Bikes Legend 125: Když nízká cena není všechno


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.