Přeposlat Triumph Bonneville Speedmaster 1200: Britský klasik v nejlepší formě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Bonneville Speedmaster 1200: Britský klasik v nejlepší formě

12.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Bonneville Speedmaster 1200 je založený na prověřeném a velmi úspěšném modelu Bobber, proti kterému je komfortnější a celkově praktičtější. Můžete vzít někoho na projížďku, protože Speedmaster disponuje sedlem pro dva a má objemnější nádrž, takže na jedno natankování dojede dál.

Triumph Bonneville Speedmaster 1200: Britský klasik v nejlepší formě

Motor
O pohon motocyklu Triumph Bonneville Speedmaster 1200 se stará stejný motor s vysokým točivým momentem, který pohání verzi Bobber. Jedná se o kapalinou chlazený paralelní dvouválec s SOHC rozvodem (má tedy 8 ventilů) a zdvihovým objemem 1200cc. Nejvyšší výkon této jednotky je 57 kW (78 koní) při 6100 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 106 Nm při 4000 ot/min. Motor je to vpravdě skvělý a vyznačuje se hlavně tím, jak perfektně funguje v nízkých a středních otáčkách. Již od 1800 ot/min je cítit jeho síla a díky vysokému točivému momentu umožňuje přeřazovaní na vyšší rychlostní stupně okolo 2000 ot/min a užívat si příval točivého momentu, přesně jak se na správný cruiser sluší a patří. Rozjezdy ze semaforu jsou velmi rychlé a při trochu necitlivém přidání plynu není problém aktivovat kontrolu trakce. V nízkých rychlostech je mohutný příval točivého momentu sice občas trochu kontraproduktivní, ale to řeší aktivace jízdního módů Rain (druhý mód se jmenuje Road). Motor jinak běží velmi vyrovnaně, s minimem vibrací a odezva na přidání plynu je příjemně rychlá. Navíc mu neschází ani výraznější charakter a celkově je to jeden z nejlepších motorů ve své třídě. Skvělá je i jeho spotřeba a při takové té normální jízdě se dá bez problémů jezdit za 4.5 litru na 100 km.

Triumph Bonneville Speedmaster 1200: Britský klasik v nejlepší formě

Jízda a ovladatelnost
Odpružení je velmi podobné jako u modelu Bobber, ale bylo přepracováno tak, aby se lépe vyrovnalo s vyšší váhou či potenciálními zavazadly a spolujezdcem. Zatáčení je velmi plynulé, vyrovnané a Bonneville Speedmaster se protahuje zatáčkami lehce a ležérně, ale hezky ochotně. Když to trochu přeženete, není problém škrábnout v zatáčce stupačkou o zem, ale světlá výška tohoto stroje není na tuto třídu určitě špatná. Ovládání je jednoduché i v nižších rychlostech a stabilita je perfektní i v těch vyšších, takže v oblasti jízdy je Speedmaster naprosto bezproblémovým strojem. Pozice za řídítky je pohodlná a příjemná, a tudíž nebudete rozlámaní nebo zbytečně unavení ani po delším cestování. Podvozek je postavený na předních vidlicích KYB o průměru 41 mm a vzadu najdeme tlumič KYB s možností nastavení předpětí. Zatímco zdvih předního odpružení je 90 mm, vzadu je to 73.3 mm. Míra komfortu je dobrá a tlumiče nerozhodí ani výraznější nerovnosti. Brzdná soustava je samozřejmě kompletně kotoučová, je dostatečně výkonná a vpředu najdeme kombinaci dvou kotoučů o průměru 310 mm s dvoupístkovými plovoucími třmeny Brembo. Na zadním kole pak sedí jeden kotouč o průměru 255 mm, do kterého se zakusuje jednopístkový plovoucí třmen Nissin.

Triumph Bonneville Speedmaster 1200: Britský klasik v nejlepší formě

Výbava
Výbava je velmi dobrá a majitel se může těšit na moderní elektroniku, která je zastoupena brzdným systémem ABS, stavitelnou kontrolou trakce a dvojicí jízdních režimů (Road a Rain). Ty se přepínají tlačítkem na levé rukojeti řídítek a tam se ovládá také užitečný tempomat. Za zmínku určitě stojí i kompletní LED osvětlení a tyto diody najdeme, jak vpředu, tak vzadu. Přední světlomet je vyvedený sice v retro stylu, ale má velmi hezké a moderní denní svícení a ještě dodáme, že LED jsou také blinkry a osvětlení poznávací značky. Pochválit musíme i palubní desku, která se skládá z velkého analogového tachometru a ve spodní části umístěného displeje. Ten zobrazuje ujeté kilometry, otáčky, aktuálně zařazený převodový stupeň, průměrnou a aktuální spotřebu, dojezd na zbývající palivo v nádrži, stav paliva, hodiny a nastavení elektroniky. Grafika je velmi jednoduchá a přehledná, takže čitelnost je skvělá za všech okolností. Pohodlné sedlo pro dva je uloženo ve výšce 705 mm, rozvor kol dosahuje hodnoty 1510 mm a nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je poměrně slušný. Krásná vyplétaná kola disponují průměrem 16 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 130/90 vpředu a 180/50 vzadu.

Triumph Bonneville Speedmaster 1200: Britský klasik v nejlepší formě

Kvalita a spolehlivost
Mašiny od Triumphu se vyznačují precizním dílenským zpracováním a model Speedmaster 1200 není výjimkou. Výrobce věnoval pozornost i tomu nejmenšímu detailu a všechno na tomto stroji je dotažené takřka k dokonalosti. Žádné problémy by neměly být ani v oblasti spolehlivosti, protože s řadou Bonneville/Bobber nebyly nikdy žádné zásadnější potíže, které by ohrozily její spolehlivost a Speedmaster je mechanicky prakticky stejný. Při dodržování servisu by mělo být všechno v nejlepším pořádku a ještě dodáme, že hlavní servisní interval je nastavený na 16 000 Km.

Triumph Bonneville Speedmaster 1200: Britský klasik v nejlepší formě

Verdikt
Triumph Bonneville Speedmaster 1200 je založený na prověřeném a velmi úspěšném modelu Bobber, proti kterému je komfortnější a celkově praktičtější. Můžete vzít někoho na projížďku, protože Speedmaster disponuje sedlem pro dva a má objemnější nádrž, takže na jedno natankování dojede dál. Kromě praktičnosti potěší i skvělými jízdními vlastnostmi (pravděpodobně nejlepšími ve své třídě), povedeným retro stylingem a samozřejmě i fantastickým motorem. Ten táhne už v nízkých otáčkách jako býk, a kromě vysokého točivého momentu nabídne i charakterní projev a nízkou spotřebu. Výbava je velmi dobrá, obsahuje spoustu moderních věcí a neschází ani kvalitní brzdná soustava. Precizní dílenské zpracovaní už je pak pouze třešničkou na tomto prakticky bezchybném dortu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Bonneville Speedmaster 1200: Britský klasik v nejlepší formě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.