Přeposlat Peugeot Kisbee 100: Levný a úsporný skútr do města

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot Kisbee 100: Levný a úsporný skútr do města

09.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Peugeot Kisbee 100 je po všech stánkách povedený a velmi příjemný skútr určený hlavně do městského provozu a pro každodenní korzování napříč betonovou džunglí. Nabídne líbivý design, velmi úsporný motor a tím pádem i levný provoz, což je u malého městského skútru samozřejmě velmi důležité.

Peugeot Kisbee 100: Levný a úsporný skútr do města

Motor
O pohon malého skútru Peugeot Kisbee 100 se stará vzduchem chlazený jednoválcový motor o zdvihovém objemu 102.1cc, který sice není kdovíjak velký silák, ale pro potřeby tohoto modelu víceméně stačí. Jeho nejvyšší výkon je 5.1 kW (7 koní) při 7500 ot/min, což stačí k rozpohybování tohoto skútru se lvíčkem ve znaku na zhruba 90 km/h, nicméně ideální cestovní rychlost leží níž, na hranici mezi 70 a 80 km/h. Nad 90 km/h se podíváte pouze výjimečně, možná tak s větrem v zádech a z mírného kopečka, nicméně to ničemu nevadí. Možná se budete podivovat tomu, proč výrobce použil trochu netradiční zdvihový objem a nesáhl po motoru s objemem okolo 125cc, což je určitě běžnější. Z vyššího objemu bychom se určitě dočkali nepatrně vyššího výkonu, lepší dynamiky i mírně vyšší rychlosti, ale bylo by to vykoupeno vyšší spotřebou a podle nás by se to nevyplatilo. Těch 10 km/h navíc v maximální rychlosti nehraje roli, na dálnici by to stejně nebylo a na okresky tento skútr stačí i s výkonem, co má. Jeho nejlepší disciplínou je ale určitě spotřeba, která se pohybuje okolo 2.8 litru paliva na 100 km, takže provozní náklady jsou příjemně nízké.

Peugeot Kisbee 100: Levný a úsporný skútr do města

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi příjemné a nejlépe se tento skútr cítí v hustém městském provozu, kde je jako ryba ve vodě. Reakce na změny směru jízdy jsou rychlé a ovládání je nesmírně příjemné i v nízkých rychlostech. To je dáno hlavně velmi nízkou hmotností čítající pouhých 90 kg (suchá) a v hustém městském provozu je praktický také malá šířka, díky které je možné vejít se do takřka každé škvíry. Po stránce ergonomie si moc není na co stěžovat, ačkoliv vyšší a celkově robustnější jedinci se budou na tomto skútru cítit tak trochu jako vosa na bonbónu. Není to ale nejhorší a při delším brouzdání po městě je ku prospěchu věci i pohodlné sedlo. Tlumiče jsou naladěny spíše na měkčí notu, což se k charakteru tohoto modelu docela dobře hodí a míra komfortu je tedy dobrá. S výrazněji rozbitými cestami si ale neporadí úplně ideálně a větší nerovnosti jdou cítit v sedle i na řídítkách. Podvozek je postavený na hydraulické teleskopické vidlici vpředu a vzadu má své místo hydraulický tlumič. Brzdná soustava se skládá z kotouče o průměru 170 mm vpředu a vzadu najdeme klasický brzdný buben o průměru 130 mm. Výkon brzdné soustavy je dobrý a nemají se zastavením tohoto skútru žádné větší problémy.

Peugeot Kisbee 100: Levný a úsporný skútr do města

Výbava
Výbava je taková normální a víceméně odpovídá ceně i zařazení. Za své peníze se můžete těšit třeba na solidní prostor pod sedlem, který zvládne pojmout plnohodnotnou přilbu nebo háček pro pověšení tašky. Komu by pak byl jeden úložný prostor málo, může si přiobjednat zavazadlový box a za příplatek je k dispozici také nosič nebo přední větrný štít, který se postará o příjemnější cestování. Sedlo umístěné ve výšce 735 mm je dostatečně rozměrné, pohodlné a v jeho zadní části se nachází madlo, kterého se může případný spolujezdec chytit. Palubní deska je nesmírně jednoduchá a jednodušeji to už snad ani nešlo. Je kompletně analogová a obsahuje tachometr s počítadlem ujetých kilometrů, ukazatel stavu paliva a tři informační diody. To je všechno a je určitě škoda, že palubní deska neukazuje alespoň aktuální čas. Čitelnost je každopádně velmi dobrá za všech okolností. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 1840 x 1160 x 630 mm a nádrž zvládne pojmout 6.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je solidní. Kola disponují průměrem 12 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu i vzadu.

Peugeot Kisbee 100: Levný a úsporný skútr do města

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, Kisbee 100 je bytelně a poctivě vyrobený skútr, který působí dojmem, že něco vydrží. Všechno na něm sedí hezky na svém místě, všechno hezky lícuje a nikde nic nedrnčí ani na méně kvalitních cestách. Žádné problémy by neměly nastat ani v otázce spolehlivosti, protože je to poměrně jednoduchý a nekomplikovaný skútr, takže při dodržení standardního servisu bude zcela jistě sloužit dobře a dlouho. Zmínit určitě musíme také příjemnou cenu, která se na našem trhu pohybuje okolo 45 000 Kč s DPH.

Peugeot Kisbee 100: Levný a úsporný skútr do města

Verdikt
Peugeot Kisbee 100 je po všech stánkách povedený a velmi příjemný skútr určený hlavně do městského provozu a pro každodenní korzování napříč betonovou džunglí. Nabídne líbivý design, velmi úsporný motor a tím pádem i levný provoz, což je u malého městského skútru samozřejmě velmi důležité. Motor sice není kdovíjak výkonný, ale to města to stačí a rozjezdy ze semaforů jsou relativně svižné a rychlé. Podvozek je naladěný na měkčí notu, takže nabídne solidní úroveň komfortu a trochu ho rozhodí až výraznější nerovnosti. Výbava je dostatečná a jediné, co bychom tomuto skútru vytknuli, by byla absence hodin na palubní desce.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot Kisbee 100: Levný a úsporný skútr do města


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.