Přeposlat Honda CB1100 EX: Retro klasik každým coulem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB1100 EX: Retro klasik každým coulem

05.03.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud sháníte stroj určený hlavně k bezstarostné, pohodové jízdě se západem slunce v zádech, moc lepších možností, než CB1100 EX od Hondy není. Je to opravdu skoro dokonalý retro stroj, který je retro tak akorát a je to velmi hezký odkaz na sedmdesátá léta minulého století.

Honda CB1100 EX: Retro klasik každým coulem

Motor
Srdcem krásného retro stroje Honda CB1100 EX je motor stejně tak klasický, jako je tento stroj sám o sobě. Jedná se o vzduchem chlazený řadový čtyřválec s DOHC rozvodem a zdvihovým objemem 1140cc, který disponuje slušným výkonem 66 kW (90 koní) při 7500 ot/min a točivým momentem 91 Nm při 5500 ot/min. Hlavní devíza tohoto motoru je nesmírně klidný chod prakticky bez vibrací, ale Hondě se do něj povedlo zakomponovat takovou příjemnou oldschoolovou obhroublost. V nižších otáčkách má tento čtyřválec poměrně syrový zvuk, ale v přijatelné míře, takže to vůbec ničemu nevadí a bereme to spíše jako velké plus, protože před sebou máme jednotku s výrazným charakterem, což se cení. Motor jde navíc ochotně za plynem a velmi dobře zatahuje už v nižších otáčkách, takže v tomto ohledu je to nesmírně pohodová, přátelská jednotka. Dynamika je také solidní a maximální rychlost tohoto stroje se může vyšplhat na 210 km/h, přičemž převodovka má klasicky šest rychlostí. Spojka je vícelamelová, v olejové lázni a stály převod obstarává řetěz.

Honda CB1100 EX: Retro klasik každým coulem

Jízda a ovladatelnost
Tato mašina určitě není o zběsilém řezání zatáček nebo překonávání nějakých rychlostních rekordů, je hlavně o relaxační a pohodové jízdě. A přesně to zvládá Honda CB1100 EX naprosto dokonale a nerozhodí ji ani méně kvalitní silnice, jízda je za všech okolností krásně hladká a plynulá. Reakce na změny směru jízdy jsou rychlé, ale jak jsme se již zmínili, jízda s touto mašinou je spíše o pohodě a relaxu. Pohotovostní hmotnost čítající 255 kg sice není nejnižší, ale je poměrně umně zamaskována a ovládání není zbytečně obtížné ani v nižších rychlostech. I když se jedná o retro motocykl, podvozek je relativně moderní a skládá se z vidlice SDBV (Showa Dual Bending Valve) o průměru 41 mm a vzadu najdeme dva klasické tlumiče a ocelovou kyvnou vidlici. Přední i zadní tlumení pak umožňuje nastavení předpětí. Ještě bychom měli zmínit dvojitý kolébkový trubkový rám, což je klasika. Brzdná soustava se skládá ze dvou kotoučů o průměru 296 mm vpředu, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny a vzadu najdeme kombinaci 256 mm kotouče a třmenu s jedním pístkem. Výkon brzd je naprosto dostatečný a s rychlým zastavením této mašiny nemají prakticky žádný problém.

Honda CB1100 EX: Retro klasik každým coulem

Výbava
Standardní výbava tohoto stroje je poměrně rozsáhlá a kombinuje v sobě retro prvky s modernou. Třeba přední kruhový světlomet je vyvedený v retro stylu, ale využívá LEDky a tyto diody najdeme i v koncovém světle. Skvěle pak vypadají také dva rozměrné blinkry a pod světlometem umístěné dva klaksony. Celkově velmi povedený retro design pak hezky dotváří krásná vyplétaná kola a dvě koncovky výfuku. Z modernějších prvků zmíníme hlavně brzdný systém ABS a palubní desku, která kombinuje dva klasické budíky s centrálním displejem. Vlevo najdeme rychloměr, vpravo je otáčkoměr a displej uprostřed zobrazuje čas, aktuálně zařazený rychlostní stupeň, stav paliva v nádrži, aktuální spotřebu a počítadlo ujetých kilometrů. Čitelnost palubní desky je výborná a problémy nejsou ani na přímém slunečním světle. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2200 x 1130 x 830 mm, rozvor kol čítá 1490 mm a nádrž zvládne pojmout 16.8 litru paliva. Průměrná spotřeba se pohybuje mezi 6 a 6.5 litry paliva na 100 km, takže na jednu nádrž se dá ujet okolo 260 kilometrů. Již zmíněná krásná vyplétaná kola disponují průměrem 18 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/80 vpředu a 140/70 vzadu. Retro kulatá zpětná zrcátka jsou vcelku rozměrná a poskytují řidiči dobrý přehled o dění za ním.

Honda CB1100 EX: Retro klasik každým coulem

Kvalita a spolehlivost
Honda neprodukuje hůře nebo pouze průměrně vyrobené stroje a model CB1100 EX to jenom potvrzuje. Už na první pohled jde vidět až chorobné zaměření na každičký detail a je patrné a víceméně všechno je dotaženo až k dokonalosti. V oblasti zpracování opravdu není patrné jediné slabší místo, všechno do sebe krásně zapadá a konstrukci nerozhodí ani nekvalitní silnice. Stejné to bude také v otázce spolehlivosti, která by měla být naprosto bezproblémová, protože se jedná o relativně jednoduchý stroj prostý té nejmodernější elektroniky. Robustní motor by měl také něco snést a dá se předpokládat, že na Hondu CB1100 EX bude spoleh za všech okolností.

Honda CB1100 EX: Retro klasik každým coulem

Verdikt
Pokud sháníte stroj určený hlavně k bezstarostné, pohodové jízdě se západem slunce v zádech, moc lepších možností, než CB1100 EX od Hondy není. Je to opravdu skoro dokonalý retro stroj, který je retro tak akorát a je to velmi hezký odkaz na sedmdesátá léta minulého století. Motor má příjemný charakter, dostatek výkonu a běží nesmírně klidně. Podvozek je naladěný na měkčí notu, takže jízda je velmi komfortní a motocykl nerozhází ani méně kvalitní silnice. V oblasti výbavy si není moc na co stěžovat, a to samé platí také co se týče konstrukce a spolehlivosti. V otázce kvality zpracování se jedná o Hondu v tom nejlepším slova smyslu a je vidět, že si dali v Japonsku na výrobě opravdu záležet.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB1100 EX: Retro klasik každým coulem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.