Přeposlat Honda GL1800 Goldwing: Vrchol cestování na dvou kolech

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda GL1800 Goldwing: Vrchol cestování na dvou kolech

28.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda GL1800 Goldwing je naprosto špičkový cestovní křižník, který představuje úplný vrchol třídy velkých cestovních motocyklů. Proti předchozí generaci je ta nová ve všech směrech lepší a hlavní vylepšení vidíme jak v jízdních vlastnostech, tak v ovládání a v neposlední řadě i v komfortu cestování.

Honda GL1800 Goldwing: Vrchol cestování na dvou kolech

Motor
Typově je nová generace Hondy GL1800 Goldwing poháněna stejným motorem, jako ta minulá, ale jinak u něj nezůstal kámen na kameni. Stejný je pouze zdvihový objem čítající 1833cc, jinak je motor prakticky celý nový a nutno podotknout, že se jedná o pořádný skok vpřed. Tento kapalinou chlazený šestiválec typu boxer s rozvodem SOHC je nově nejenom výkonnější, je také kompaktnější, lehčí a běží ještě o kapánek více hladce. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 93 kW (126 koní) při 5500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 170 Nm při 4500 ot/min. Když už jsme nakousli tu hmotnost, tak vězte, že nový Goldwing váží o značných 48 kg méně než předchozí generace a samotný motor je pak o 4.2 kg lehčí. Dynamiky jízdy je výborná, motor se velmi ochotně sbírá z nízkých otáček a nejlépe se cítí v těch středních, kde má nejvíce síly. Při potřebě náhlého zrychlení není třeba podřazovat, motor má opravdu hodně síly a Goldwing umí velmi ochotně, bez nějaké větší námahy a až překvapivě svižně vystřelit vpřed. Maximální rychlost se pohybuje okolo 180 km/h a průměrná spotřeba okolo necelých 6 litrů paliva na 100 km, což určitě není špatné. Převodovka je u základní verze klasicky manuální se šesti stupni, no k dispozici je i varianta Tour, která je osazena automatickou převodovkou DCT.

Honda GL1800 Goldwing: Vrchol cestování na dvou kolech

Jízda a ovladatelnost
Šasi tohoto velkého a robustního cestovního křižníku je také kompletně nové a třeba prostřednictvím rámu ušetřila Honda 2 kg. Jedná se o pořádně těžký motocykl, jeho hmotnost se zastavila na hodnotě 365 kg (pohotovostní), takže ovládání v nižších rychlostech není žádný med, ale mohlo být i hůř. Na pomalé se courání napříč městem to ale určitě ideální stroj není, daleko více se hodí na cestování po okreskách či křižování dálnic. Právě v tomto prostředí řidič ocení perfektní komfort, takřka dokonalou stabilitu za všech podmínek a hned čtyři jízdní režimy. Ty se jmenují Tour, Sport, Econ a Rain, přičemž každý nabídne jinou odezvu na přidání plynu či jinou charakteristiku podvozku. Pokud si vyberete verzi s převodovkou DCT, tak ta disponuje hned třemi režimy (MT, D a S) a systémem vypnutí motoru při volnoběhu, který šetří palivo. Podvozek tohoto cestovního stroje je postavený na speciálním systému zavěšení se dvěma příčnými rameny vpředu a vzadu najdeme zavěšení typu Pro-Arm, přičemž zadní tlumič umožňuje elektronicky nastavit předpětí hned ve čtyřech úrovních. Brzdná soustava je opravdu robustní a skládá se ze dvou kotoučů o průměru 320 mm vpředu a jednoho kotouče vzadu, který disponuje průměrem 316 mm. Zatímco do předních kotoučů se zakusují šestipístkové třmeny, zadnímu dělá společnost třmen se třemi pístky a výkon této brzdné soustavy je opravdu ohromující. Se zastavením tohoto obra nemají brzdy sebemenší potíže a je na ně spoleh za všech okolností.

Honda GL1800 Goldwing: Vrchol cestování na dvou kolech

Výbava
Výbava je opravdu rozsáhlá a tento cestovní křižník je od hlavy až k patě prošpikovaný moderními technologiemi. Neschází třeba skvěle naladěný brzdný systém ABS, kombinovaná palubní deska, již zmíněné čtyři režimy jízdy, velký ochranný štít stavitelný elektronicky či tempomat, který se bude hodit na delších cestách. Na nich pak určitě přijdou vhod také vyhřívané rukojeti řídítek nebo dva boční kufry s kapacitou 30 litrů každý. Varianta Tour pak nabídne i horní kufr s objemem 50 litrů a všechny kufry jsou samozřejmě uzamykatelné. Palubní systém je pak úplně skvělý a palubní deska před řidičem se skládá ze dvou budíků, mezi kterými je vložený 7 palcový barevný displej. S jeho pomocí se ovládá audio systém a samozřejmě umí zobrazit také navigaci, kterou je tento stroj vybavený již v základu. V jeho výbavě pak najdeme také rozhraní Bluetooth, USB port, ovládání pomocí hlasu a vůbec poprvé také technologii Apple CarPlay. Určitě potěší i kvalitní audio systém, který umí pomocí čtyř reproduktorů vyprodukovat opravdu povedený zvuk a ani při vyšších rychlostech není nutné hnát hlasitost naplno. Kompletní rozměry Hondy GL1800 Goldwing jsou 2475 x 1340 x 925 mm, rozvor kol je 1695 mm a sedlo je uloženo ve výšce 745 mm. Nádrž má objem 21.1 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je poměrně slušný.

Honda GL1800 Goldwing: Vrchol cestování na dvou kolech

Kvalita a spolehlivost
Jedná se o vlajkový motocykl Hondy, takže kvalita a úroveň zpracování je na té nejvyšší možné úrovni a v tomto ohledu si opravdu není na co stěžovat. Také odolnost by měla být špičková, protože právě skvělá spolehlivost patří k pověsti modelu Goldwing od nepaměti a s touto novou generací tomu nebude jinak. Je to dáno také díky tomu, že šestiválcový motor prakticky nikdy neběží naplno a má pořád slušnou rezervu, takže by měl bez jakýchkoliv problémů vydržet pořádný nájezd. Ano, cena je vysoká a je vyšší než u většiny konkurence, ale Honda si ji s tímto cesťákem bez větších problémů obhájí.

Honda GL1800 Goldwing: Vrchol cestování na dvou kolech

Verdikt
Honda GL1800 Goldwing je naprosto špičkový cestovní křižník, který představuje úplný vrchol třídy velkých cestovních motocyklů. Proti předchozí generaci je ta nová ve všech směrech lepší a hlavní vylepšení vidíme jak v jízdních vlastnostech, tak v ovládání a v neposlední řadě i v komfortu cestování. Také motor je nový a tento sametově běžící plochý šestiválec určitě stojí za to, nemá s rozhýbáním tohoto velkého a těžkého stroje vůbec žádné problémy a svou práci odvádí na jedničku s hvězdičkou. Určitě potěší i dobrá, moderní výbava plná různé elektroniky a precizní dílenské zpracování.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda GL1800 Goldwing: Vrchol cestování na dvou kolech


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.