Přeposlat Emflux ONE: První elektrický motocykl z Indie

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Emflux ONE: První elektrický motocykl z Indie

19.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Elektrické motocykly jsou čím dál rozšířenější a vzniká pořád víc a víc firem, které je vyrábějí. V dnešní novince se podíváme na stroj s označením Emflux One, což je vůbec první ryze indický motocykl poháněný výhradně elektřinou.

Emflux ONE: První elektrický motocykl z Indie

Elektrický pohon je zdá se budoucností jenom ve světě automobilů, ale i motocyklů a právě mezi jednostopými dopravními prostředky v posledních několika letech sledujeme velký boom tohoto typu pohonu. S tímto pohonem se ale pojí hned několik poměrně velkých problémů. Jedním je pořizovací cena, která je proti konvenčním spalovacím motorům většinou výrazně vyšší a tím druhým je dojezd. Ten je pořád podstatně horší, a dokud nebudeme svědky nějaké revoluce na poli akumulátorů, asi se v tomto ohledu nic moc nezmění. Ano, pořád je možné aplikovat vyšší množství baterií, ale tím rapidně roste hmotnost, což je ostatně další prvek, se kterým se elektrické automobily a motocykly musí vypořádat. Nový elektrický motocykl s označením Emflux One není v ohledu těchto problémů žádným revolučním strojem, ale minimálně v oblasti ceny by nějakou tu menší revoluci spustit mohl, protože by měl být relativně dostupný. Přichází tedy nová éra elektrických motocyklů? Je to možné, bude záležet na tom, jak velký bude mít tento projekt úspěch a jak ovlivní ostatní výrobce elektrických motocyklů. Za elektrickou mašinou Emflux One stojí indický start-up Emflux Motors a tato velmi zajímavá novinka spatřila světlo světa na akci Auto Expo 2018.

Emflux ONE: První elektrický motocykl z Indie

Jedná se o první, plně elektrickou mašinu původem z Indie a zařazením i vzhledem je to klasický superbike. Design se výrobci opravdu povedl a skvěle vypadá hlavně příď s centrálně umístěným, podlouhlým světlometem, poměrně hodně vystrčenými blinkry a decentním ochranným štítem. O kompletní osvětlení se postaraly LEDky, což ale nikoho v dnešní době nijak zvlášť nepřekvapí. Při pohledu z profilu pak vynikne opravdu hodně ostře řezaný profil s výrazným čumákem a minimalistickou zádí. Výrobce nezapomněl ani na falešnou nádrž a na první pohled zaujme i vcelku nízko uložené sedlo. V oblasti vzhledu a celkového stylingu nevidíme žádný větší problém, je to opravdu hodně uhrančivý, líbivý stroj s nádechem futurismu a vypadá zkrátka dobře. Problémy pak určitě nebudou ani v oblasti techniky a dle prvních specifikací to vypadá, že se bude jednat o velmi vyspělý stroj plný kvalitních komponent. Třeba kompletně kotoučová brzdná soustava pochází od společnosti Brembo a výrobce nabízí klasické uspořádání, tedy dva kotouče na předním (2 x 300 mm) a jeden na zadním kole (220 mm). Ve výbavě pak nebude scházet například dvoukanálový brzdný systém ABS, zadní kyvná vidlice, odpružení od známé společnosti Öhlins nebo chytrá palubní deska.

Emflux ONE: První elektrický motocykl z Indie

Základní verze dostane do vínku klasická a nutno dodat, že velmi atraktivní litá kola a do prodeje půjde také varianta s podstatně vyšší cenovkou, která (mimo jiné) nabídne třeba kovaná kola, karbonovou kapotáž či modernější odpružení. Pneumatiky budou v obou případech zastoupeny gumami Pirelli Diablo Rosso II. Jedna z nejzajímavějších věcí na tomto elektrickém stroji je určitě jeho palubní deska, která je zastoupena barevným dotykovým displejem s úhlopříčkou 6.8 palce. Ten nabídne třeba diagnostiku motocyklu v reálném čase, GPS navigaci, předpověď počasí či promítání obrazu zepředu a zezadu motocyklu, což je možné díky dvěma kamerám vpředu a jedné vzadu. Samozřejmě pak zobrazuje i klasické informace typu aktuální rychlosti, otáček, ujetých kilometrů nebo času. To ale pořád není všechno, palubní systém je vybavený rozhraním Bluetooth, takže je možné propojit ho s chytrým telefonem a přijímat jeho prostřednictvím třeba hovory, zprávy či různé notifikace. Na palubě by mělo být dokonce přítomné WiFi a 4G modul pro přijímání aktualizací softwaru a prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu bude možné najít a rezervovat si dobíjecí stanice v okolí.

Emflux ONE: První elektrický motocykl z Indie

O pohon tohoto stroje se stará indukční elektromotor AC vyvinutý přímo firmou Emflux Motors a společnost mu dělá modulární balík baterií Li-ion o kapacitě 9.7 kWh, které jsou postaveny na článcích SDi od jihokorejského Samsungu. Maximální výkon této jednotky by se měl pohybovat okolo 53 kW (72 koní) a 84 Nm, což není vůbec špatné a díky nízké hmotnosti čítající pouhých 169 kg nevypadá dynamická stránka věci vůbec špatně. Z klidu na 100 km/h by se měl Emflux One rozjet za rovné 3 sekundy, což je čas, kterým se pyšní ty nejrychlejší supersportovní vozy a maximální rychlost by se měla pohybovat okolo 200 km/h. To bude pro drtivou většinu i těch náročnějších uživatelů určitě stačit, stejně tak jako průměrný dojezd okolo 200 km v kombinovaném a 150 km v ryze městském provozu. Není to nic extra zázračného, ale stačí to. Plné nabití baterií zabere z domácí zásuvky 3 hodiny, nicméně pomocí rychlonabíječky s příznačným názvem WARP Charger bude možné nabít 80 % kapacity za pouhých 36 minut. Elektrická mašina Emflux One by se měla dostat do prodeje v roce 2019 a cena základní varianty by se měla pohybovat okolo 7 tisíc liber (cca 200 605 Kč). Dražší model s karbonovou kapotáží, modernějším podvozek a kovanými koly bude stát zhruba 12 tisíc liber (přibližně 343 900 Kč).

Emflux ONE: První elektrický motocykl z Indie

Zdroj: auto.ndtv.com

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Emflux ONE: První elektrický motocykl z Indie


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.