Přeposlat Vespa Sprint 125 3V ABS: Fešácký italský skútr s retro nádechem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Vespa Sprint 125 3V ABS: Fešácký italský skútr s retro nádechem

16.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vespa Sprint 125 3V ABS je povedený malý skútr, který boduje v oblasti vzhledu, motoru, jízdních vlastností i výbavy. Jedná se o přímého nástupce staršího modelu S a tento aktuální Sprint zároveň odkazuje na původní model, který Vespa vyráběla mezi léty 1965 a 1976.

Vespa Sprint 125 3V ABS: Fešácký italský skútr s retro nádechem

Motor
O pohon hezkého retro skútru Vespa Sprint 125 3V ABS se stará čtyřtaktní jednoválec chlazený vzduchem, který disponuje zdvihovým objemem 124cc, třemi ventily a vstřikováním paliva. Nejvyšší výkon této jednotky je 7.9 kW (10.7 koně) při 7700 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 10.4 Nm při 6000 ot/min. Dynamika jízdy je poměrně solidní, odezva na přidání plynu je velmi rychlá a v disciplíně rozjezdu ze světel či křižovatek budete s Vespou 125 patřit k těm nejlepším. Není to samozřejmě žádný trhač asfaltu, ale pro potřeby městského a nejenom městském provozu tento výkon naprosto postačuje a pocit, že ho máte nedostatek, se jen tak neodstaví. Maximální rychlost může atakovat až 100 km/h a na hranici 90 km/h se Vespa dostane naprosto s přehledem, takže na klasických okreskách určitě nebudete brzdou. Míra vibrací je velmi nízká, motor se ochotně vytáčí a celkově se jedná o velmi příjemného společníka pro každodenní používání. Spotřeba se pohybuje okolo 2.5 litru paliva na 100 km, takže provozní náklady jsou velmi nízké a víceméně odpovídají výkonu a dynamice. Převodovka je pak zastoupena variátorem s odstředivou spojkou, což je u skútrů víceméně klasika.

Vespa Sprint 125 3V ABS: Fešácký italský skútr s retro nádechem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a hrají na docela sportovní notu, nicméně díky 12 palcovým kolům nabídne Vespa Sprint 125 také nadprůměrný komfort. Reakce na změny směru jízdy jsou hezky rychlé, takže hustým městským provozem se tento agilní skútr zvládne proplétat rychle, s nadšením a celkově se v tomto prostředí cítí opravdu dobře. Ovladatelnost je naprosto bezproblémová i v nízkých rychlostech a za to může hlavně prakticky bezchybný posed na pohodlném sedle a dostatek místa pro nohy i pro větší jedince. Tato Vespa je příjemná jak při rychlých přesunech mezi několika místy, tak při delší souvislé jízdě a v oblasti ovládání jí prakticky není co vytknout. Její základ tvoří ocelový rám a podvozek je postavený na jednostranném závěsném rameně s hydraulickým tlumičem vpředu a nastavitelném tlumiči vzadu. Brzdná soustava je složena z brzdného kotouče o průměru 200 mm vpředu a klasického bubnu vzadu, který má průměr 140 mm. Do předního kotouče se zakusuje třmen se dvěma pístky a výkon brzd je tak nějak adekvátní. Pro jisté zastavení bez větších problémů stačí, nicméně při větším zatížení je poznat, že už trochu ztrácejí.

Vespa Sprint 125 3V ABS: Fešácký italský skútr s retro nádechem

Výbava
Výbava je velmi dobrá a obsahuje i několik moderních věcí, jako je například koncové světlo a směrovky kompletně složeny z LEDek či brzdný systém ABS. Sedlo je příjemně rozměrné, velmi pohodlné a pod ním se nachází úložný prostor o objemu 16.6 litru, který se otevírá pomocí stisku tlačítka. Není problém do něj vtěsnat otevřenou přilbu a nejedná se o jediný úložný prostor, další se nachází před koleny řidiče. Ten je samozřejmě menší a slouží k uložení drobností typu peněženky, dokladů nebo mobilního telefonu. Palubní deska je velmi jednoduchá a skládá se z rozměrného tachometru, pod kterým je umístěný LCD displej zobrazující stav paliva v nádrži, ujeté kilometry a čas. Všechny instrumenty jsou hezky přehledné a bez jakýchkoliv problémů čitelné za všech okolností. Na délku měří tento skútr 1860 mm, je široký 735 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1340 mm. Sedlo je uloženo ve výšce 790 mm a nádrž pojme 8 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi slušný. Ještě zmíníme hmotnost čítající 125 kg a pneumatiky, které disponují rozměry 110/70-R12 vpředu a 120/70-R12 vzadu. Přední světlomet je dostatečně výkonný, takže se není třeba bát ani jízdy v horších světelných podmínkách a chválíme i zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých se k řidiči dostane spousta informací o provozu za ním.

Vespa Sprint 125 3V ABS: Fešácký italský skútr s retro nádechem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je určitě nadprůměrné a v tomto ohledu je Vespa 125 3V ABS naprosto bezproblémová. Skútry Vespa jsou takové prémiové stylovky, takže jsou sice dražší než většina přímé konkurence, ale zpracování tomu odpovídá a platí to i pro tento model. A pak je tu samozřejmě i design, díky kterému pozná Vespu i naprostý neznalec jakýchkoliv motocyklů či skútrů a tohle je prostě pravá italská skútrová klasika v tom nejčistším smyslu. Co se týče spolehlivosti, tak ta by měla být také v nejlepším pořádku a za dobu prodeje tohoto modelu nebyly hlášeny žádné zásadní nedostatky či fatální problémy, které by spolehlivost negativně ovlivnily. Vespa Sprint 125 3V ABS je na našem trhu k dispozici za 112 900 Kč, a to v bílé, červené, černé, žluté, modré a zelené barvě.

Vespa Sprint 125 3V ABS: Fešácký italský skútr s retro nádechem

Verdikt
Vespa Sprint 125 3V ABS je povedený malý skútr, který boduje v oblasti vzhledu, motoru, jízdních vlastností i výbavy. Jedná se o přímého nástupce staršího modelu S a tento aktuální Sprint zároveň odkazuje na původní model, který Vespa vyráběla mezi léty 1965 a 1976. Motor má dostatečný výkon, takže jízda je příjemně svižná a nabídne i rychlou odezvu na přidání plynu a nízkou spotřebu. Jízdní vlastnosti kombinují stabilitu za všech okolností s jistotou v zatáčkách a solidním komfortem i na méně kvalitních cestách, takže v tomto ohledu si také není na co stěžovat. Výbava je naprosto dostatečná a pochválit musíme i nadprůměrné dílenské zpracování.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Vespa Sprint 125 3V ABS: Fešácký italský skútr s retro nádechem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.