Přeposlat Kawasaki Ninja 300: Opravdu zábavná a příjemně dravá třístovka

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja 300: Opravdu zábavná a příjemně dravá třístovka

14.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki trefilo s Ninjou 300 před lety hřebíček přesně na hlavičku, protože v době uvedení tohoto stroje byl velký hlad po praktických, relativně dostupných základních mašinách, které jsou snadné a zároveň zábavné na řízení. A s takto povedeným designem to byla opravdu trefa do černého, která je zajímavá i dnes.

Kawasaki Ninja 300: Opravdu zábavná a příjemně dravá třístovka

Motor
Srdcem motocyklu Kawasaki Ninja 300 je skvělý dvouválcový čtyřtakt s kapalinovým chlazením, který disponuje zdvihovým objemem 296cc a DOHC rozvodem. Co se týče výkonu, tak tato jednotka nabízí 29 kW (39 koní) při 11000 ot/min a točivý moment 27 Nm při 10000 ot/min. Výkon je to vcelku dostatečný a hlavně, motor naprosto zbožňuje vysoké otáčky a bez nich se při rychlé a dynamické jízdě neobejdete. To nejlepší ze sebe totiž dostane těsně před červeným polem otáčkoměru a v poslední třetině nabídne opravdu velmi hezkou a výraznou výkonnostní špičku. Ano, v nízkých a středních otáčkách je trochu tupý a takový jalový, ale parádní špička to naprosto vyváží. Odezva na přidání plynu je příjemně rychlá, opět spíše ve vyšším spektru otáček a motor je velmi dobře vyvážený, běží takřka bez vibrací. Maximální rychlost se pohybuje okolo 160 km/h a s větrem v zádech je možné jezdit i rychleji, ale okolo 170 km/h a výš už je to spíše trápení. Spotřeba je slušná a v průměru se pohybuje okolo 4 - 4.5 litru paliva na 100 km v závislosti na stylu jízdy a pochvalu si zaslouží i šestistupňová převodovka, která je s motorem dobře sladěná. Za zmínku pak určitě stojí také přítomnost antihoppingové spojky.

Kawasaki Ninja 300: Opravdu zábavná a příjemně dravá třístovka

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a na správných cestách je Ninja 300 nesmírně zábavná na řízení. Se slušnějšími pneumatikami pak odvede pořádný kus práce také na okruhu, kde potěší rychlými reakcemi na změny směru jízdy a komunikativními řídítky. Díky poměrně nízké hmotnosti čítající 174 kg je ovládání snadné i v nižších rychlostech a v těch vyšších se zase dočkáte velmi dobré stability a jistoty. Špatný pak není ani komfort, ačkoliv v případě této mašiny hraje prim spíše radost ze zatáček v kombinaci s hladkým povrchem. Co se týče podvozku, tak ten je postavený na teleskopické vidlici o průměru 37 mm vpředu a vzadu pak najdeme odpružení typu Uni-Trak s možností nastavení předpětí pružiny v pěti stupních. Žádnou výtku nemáme ani směrem k brzdám, které nabídnou dostatek síly, jistotu za všech okolností a dobré dávkování výkonu. Na předním kole sedí jeden kotouč o průměru 290 mm, do kterého se zakusuje dvoupístkový třmen a vzadu pak sedí kombinace 220 mm kotouče a opět dvoupístkového třmenu. Rám je vyrobený z vysokopevnostní oceli a je doplněný o úchyty motoru s pryžovými komponenty pro lepší tlumení vibrací.

Kawasaki Ninja 300: Opravdu zábavná a příjemně dravá třístovka

Výbava
Výbava je v rámci třídy dostatečná a obsahuje třeba brzdný systém ABS od firmy Nissin nebo velmi povedenou, částečně digitální palubní desku. Ta se skládá z velkého, analogového otáčkoměru a ten je v pravé spodní části doplněný o monochromatický displej palubního počítače. Ten zobrazuje aktuální rychlost, čas, stav paliva v nádrži nebo ujeté kilometry a palubní deska obsahuje také nezbytné informační diody. Všechny instrumenty jsou hezky přehledné a s čitelnost je naprosto bezproblémová za všech okolností, takže palubní deska si určitě zaslouží pochvalu. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2015 x 1100 x 715 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1405 mm a sedlo je uloženo ve výšce 785 mm. Nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je opravdu výborný a na tomto stroji lze bez větších problémů zdolávat i větší vzdálenosti. Stylová litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 140/70 vzadu. Přední světlomet je dostatečně výkonný a dobrá jsou i zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých se k řidiči dostane spousta informací o dění za ním.

Kawasaki Ninja 300: Opravdu zábavná a příjemně dravá třístovka

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a víceméně odpovídá jak ceně, tak pověsti výrobce. Mašiny Kawasaki jsou odjakživa známy poctivým zpracováním a Ninja 300 není žádná výjimka. Pocitově působí opravdu hezky bytelným, robustním dojmem a je mnohem kvalitněji postavená než starší model 250R. Výrobce vsadil na kvalitní komponenty a díky dobrému zpracování nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních cestách. V oblasti spolehlivosti by mělo být také všechno v nejlepším pořádku, a pokud vyloženě nezanedbáte údržbu či servis, žádné závažnější problémy by se udát neměly.

Kawasaki Ninja 300: Opravdu zábavná a příjemně dravá třístovka

Verdikt
Kawasaki s Ninjou 300 trefilo před lety hřebíček přesně na hlavičku, protože v době uvedení tohoto stroje byl velký hlad po praktických, relativně dostupných základních mašinách, které jsou snadné a zároveň zábavné na řízení. A s takto povedeným designem to byla opravdu trefa do černého, která je zajímavá i dnes. Výrobce vycházel z úspěšného modelu Ninja 250R, který kupovalo hodně mladých jezdců ve věku pod 24 let a hned 22 % prodejů navíc tvořily řidičky, takže malá Ninja je napříč ženskou populací poměrně populární zboží. I kvůli tomu je dosažení země ze sedla této mašiny snadné i pro řidiče menšího vzrůstu (pokud jste ale dlouhán, je to trochu kontraproduktivní a neustále pokrčené nohy nejsou při delší jízdě zrovna dvakrát příjemné) a snadná je také ovladatelnost v nižších rychlostech, protože hmotnost je docela snadná. Kromě povedeného motoru a skvělých jízdních vlastností pak Ninja 300 potěší také kvalitním dílenským zpracováním a faktem, že ji lze sedlat s řidičským oprávněním třídy A2.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja 300: Opravdu zábavná a příjemně dravá třístovka


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.