Přeposlat Kymco Xciting 400i: Velký, stylový a velmi dobře jezdící skútr

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kymco Xciting 400i: Velký, stylový a velmi dobře jezdící skútr

12.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kymco Xciting 400i je skvělý velký skútr, který patří mezi nejlepší zástupce své třídy a tento model boduje hned v několika směrech. Disponuje povedeným, dostatečně výkonným motorem, nabídne jisté jízdní vlastnosti, výkonné brzdy, dobrou výbavu a v neposlední řadě i atraktivní design.

Kymco Xciting 400i: Velký, stylový a velmi dobře jezdící skútr

Motor
Zadní kolo velkého skútru Kymco Xciting 400i roztáčí povedený jednoválcový motor, který disponuje kapalinovým chlazením a vstřikováním paliva. Zdvihový objem této jednotky je 400cc a výkony dosahují hezkých 26.5 kW (36 koní) při 7500 ot/min a 38 Nm při 6000 ot/min. Dynamika jízdy je velmi dobrá a toto stádečko koní nemá se svižným rozpohybováním tohoto 209 kg vážícího skútru (pohotovostní hmotnost) žádné větší problémy. Na pokyny k přidání reaguje velmi ochotně, běží prakticky bez výraznějších vibrací a potěší i příjemně lineárním nástupem výkonu s dobrým středem a výraznější špičkou. Rozjezdy ze semaforů jsou příkladně rychlé, motor nějak zásadně neprotestuje ani v nižších otáčkách a povedený je i jeho zvukový projev. Maximální rychlost se může vyšplhat až nad hranici 140 km/h, takže to není skútr pouze do města či na okresky a poměrně se ctí se zvládne poprat také s dálnicemi. Udržovat rychlost nad 130 km/h není vůbec žádný problém a motor nerozhodí ani dálniční kopečky. Spotřeba se pohybuje okolo 4.5 litru na 100 km jízdy, což není špatné a provozní náklady jsou tedy víceméně standardní. Převodovka je pak zastoupena klasickým bezestupňovým variátorem, takže žádné řazení se nekoná.

Kymco Xciting 400i: Velký, stylový a velmi dobře jezdící skútr

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a víceméně odpovídají tomu, že se jedná o větší skútr. Není to vyloženě městský popojížděč a v hustém městském provozu se úplně ideálně necítí, protože rozměrově není na těsné proplétání se v mezerách mezi auty stavěn. Jakmile se ale silnice trochu vyčistí, ukáže svou pravou tvář v podobě ochotných reakcí na změny směru jízdy či perfektní stability za všech podmínek. Není problém vyrazit ani na nějaký delší výlet, místa je na tomto skútru dost a pozice za řídítky je vesměs příjemná, takže ani vyšší porce kilometrů ve vyšších rychlostech neznamená zničené, rozlámané tělo. Podvozek je příjemně tuhý a potěší i dobrá odezva od řídítek. Co se tedy týče již zmíněného podvozku, tak ten se skládá z hydraulické teleskopické vidlice vpředu a vzadu má své místo jednostranná kyvná vidlice s dvojicí tlumičů. Ty umožňují seřízení předpětí, takže podvozek je vcelku moderní. Brzdná soustava je pochopitelně kompletně kotoučová a skládá se ze dvou kotoučů o průměru 280 mm vpředu a 240 mm kotouče vzadu. Do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny a zadnímu pak dělá společnost dvoupístek. Výkon brzd je výborný, mají rychlý nástup a poskytnou dostatečnou jistotu za všech okolností, přičemž nijak výrazněji nevadnou ani při razantnějším používání.

Kymco Xciting 400i: Velký, stylový a velmi dobře jezdící skútr

Výbava
V oblasti výbavy si není takřka na co stěžovat a za své peníze se může majitel těšit na velmi slušný základ. Z těch modernějších věcí musíme zmínit denní LED svícení, LED blinkry a LED koncové světlo nebo částečně digitální palubní desku. Samozřejmě neschází ani brzdný systém ABS a ryze praktické věci typu ochranného štítu, úložného prostoru s osvětlením pod sedlem či schránky před řidičem s 12V zásuvkou. Zatímco prostor pod sedlem je dostatečně objemný a není problém do něj uložit plnohodnotnou přilbu, schránka na telefon není zrovna dvakrát velká a určitě mohla být rozměrnější. Jak jsme se již zmínili, palubní deska je částečně digitální a skládá se z velkého, analogového otáčkoměru, který obsahuje digitální tachometr a vedle něj je pak umístěný malý displej zobrazující informace z palubního počítače. Kromě stavu paliva v nádrži dostane řidič info také o teplotě, ujetých kilometrech nebo času, přičemž grafika je velmi jednoduchá a s čitelností instrumentů nejsou vůbec žádné problémy. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 2205 x 1285 x 820 mm, sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a nádrž zvládne pojmout 12.5 litru paliva, takže při spotřebě okolo 4.5 litru je dojezd na jedno natankování nadprůměrný. Zatímco přední kolo má průměr 15 palců a je na něm obuta pneumatika o rozměru 120/70, vzadu najdeme kombinaci 14 palcového kola a pneumatiky 150/70.

Kymco Xciting 400i: Velký, stylový a velmi dobře jezdící skútr

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je perfektní a hned na první pohled je vidět, že si dal výrobce na tomto velkém skútru opravdu záležet. Všechno hezky sedí na svém místě, použité plasty jsou relativně kvalitní a pocitově působí Kymco Xciting 400i robustním, bytelným dojmem. Ani se spolehlivostí by neměly být žádné zásadnější problémy, protože se jedná o prověřený model, u kterého nebyly nikdy hlášeny žádné zásadnější nedostatky. Výrobce pak určitě musíme pochválit i za povedený design a styling se sportovním nádechem.

Kymco Xciting 400i: Velký, stylový a velmi dobře jezdící skútr

Verdikt
Kymco Xciting 400i je skvělý velký skútr, který patří mezi nejlepší zástupce své třídy a tento model boduje hned v několika směrech. Disponuje povedeným, dostatečně výkonným motorem, nabídne jisté jízdní vlastnosti, výkonné brzdy, dobrou výbavu a v neposlední řadě i atraktivní design. Cena tohoto modelu na našem trhu startuje na částce 149 990 Kč s DPH, což víceméně odpovídá jeho schopnostem a vesměs samým kladným vlastnostem. Pochvalu si pak určitě zaslouží i vysoká praktičnost a kvalitní dílenské zpracování.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kymco Xciting 400i: Velký, stylový a velmi dobře jezdící skútr


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.