Přeposlat Honda začíná v Japonsku prodávat skútry Cross Cub 50 a 110

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda začíná v Japonsku prodávat skútry Cross Cub 50 a 110

09.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Honda začíná na domácím trhu prodávat novou generaci svých malých, ikonických skútrů řady Cross Cub. K dispozici jsou dvě verze, jedna s motorem o zdvihovém objemu 49cc a druhá, výkonnější se 109cc motorem.

Honda začíná v Japonsku prodávat skútry Cross Cub 50 a 110

Řada jednoduchých a levných skútrů Super Cub je legendou nejenom v Japonsku, ale prakticky na celém světě. Jsou to jedny z nejlépe prodávaných, a tudíž jedny z nejrozšířenějších skútrů, které jsou nesmírně populární hlavně v Asii. Na dnešní dobu sice vypadají možná už trochu zastarale, ale retro aktuálně hodně frčí, takže se dá tento ne zrovna moderní styling bezvadně ukrýt právě za to. Na druhou stranu, na legendy se zbytečně sahat nemá a ani bychom se nedivili tomu, kdyby klesla Super Cubu po úpravě designu na současnou vlnu výrazně popularita. Honda ale naštěstí v plánu nějakou výraznější modernizaci vzhledu nemá, takže si můžeme pořád užívat tento vpravdě ikonický design a styling, který nelze s žádným jiným účastníkem silničního provozu zaměnit. A co že je vlastně verze Cross Cub zač? Jedná se o drsněji vypadající variantu standardního modelu, která působí jako takový offroad skútr s ambicemi pro jízdu v terénu. A vlastně proč ne, minimálně silnější verze se 17 palcovými koly, prodlouženým zadním blatníkem a pneumatikami s hrubým vzorem se mimo klasické silnice určitě neztratí a nějaký nezpevněný povrch ji pravděpodobně nijak zvlášť nerozhodí.

Honda začíná v Japonsku prodávat skútry Cross Cub 50 a 110

Slabší a menší varianta už na tom mimo silnice bude pravděpodobně trochu hůř a tento model vnímáme jako ideální rozvážkový stroj pro nějakou pizzerii, který odolá nástrahám i velké městské džungle. Obě varianty, tedy jak méně výkonná verze s označením Cross Cub 50, tak výkonněší Cross Cub 110, mají proti standardní verzi lehce obrněnou konstrukci a nejlépe je to patrné na přední části u světlometu, který je chráněný jakýmsi malým rámem. Nějaký menší ťukanec v hustém městském provozu či v divočině tedy tuto dvojku nijak zvlášť nerozhodí. Jízdu v horších podmínkách zase zpříjemní rozměrné blatníky, díky kterým se nebude muset řidič obávat bláta, vody nebo třeba nepříjemných malých kamínků. Všechno tohle by měly blatníky bez větších problémů zastavit. Co se týče další výbavy, tak zmínit bychom měli hlavně přední LED světlomet a robustní zadní držák sloužící k usazení přepravního boxu. Ty jsou k dispozici za příplatek a Honda na svých stránkách nabízí hned tři druhy boxů, přičemž příplatková výbava obsahuje například i kryt sedla (pouze pro verzi 50), zámek, alarm nebo vyhřívané rukojeti řídítek.

Honda začíná v Japonsku prodávat skútry Cross Cub 50 a 110

Oba tito sourozenci jsou postaveni na páteřovém rámu, teleskopické vidlici vpředu a vzadu pak najdeme dvojici tlumičů. Brzdy jsou kompletně bubnové, což se v dnešní době už moc nevidí (minimálně ne na předním kole, vzadu jsou bubnové brzdy u menších a méně výkonných skútrů pořád relativně běžné) a zatímco větší Cross Cub zvládne pojmout řidiče i pasažéra, menší verze je určena pouze pro jednoho a nemá ani druhé stupačky. Palubní deska je nesmírně jednoduchá a před řidičem sedí analogový tachometr, který ve spodní části obsahuje ukazatel stavu paliva a v jeho středu sedí ještě počítadlo kilometrů. To je všechno, nic jiného palubní deska neumí, ale nic jiného ani není potřeba. Kromě motoru se od sebe tito dva sourozenci liší také v rozměrech, a zatímco větší verze Cross Cub 110 měří 1935 x 1090 x 795 mm, Cross Cub 50 disponuje rozměry 1840 x 1050 x 720 mm a je tedy menší ve všech směrech. S hmotností rovných 100 kg je pak také o 6 kg lehčí a samozřejmě má také menší rozvor náprav (1225 vs. 1230 mm). Jak jsme se již zmínili, větší verze má lepší potenciál pro jízdu mimo klasické silnice, a to je mimo jiné dáno i vyšší minimální světlou výškou 157 mm (menší model má 131 mm).

Honda začíná v Japonsku prodávat skútry Cross Cub 50 a 110

Co se týče motorů, tak v obou případech máme před sebou jednoduchý, vzduchem chlazený jednoválec s OHC rozvodem, a zatímco u verze Cub 110 disponuje zdvihovým objemem 109cc, varianta Cub 50 má motor o objemu 49cc. Tyto jednotky se od sebe pochopitelně liší i v oblasti výkonu, přičemž objemnější motor nabídne 8 koní a točivý moment 8.5 Nm a menší disponuje necelými 4 koňmi (3.7) a točivým momentem 3.8 Nm. Hodnoty jsou to v obou případech velmi skromné, ale o výkony v případě těchto skútrů nejde a nikdy nešlo. Ještě bychom měli zmínit, že oba motory se pyšní elektronickým vstřikováním paliva a převodovka má čtyři rychlostní stupně. Honda prozatím nemá v plánu prodávat tyto slavné skútry v Evropě, ale to by se mohlo v budoucnosti změnit, protože loni spatřil světlo světa koncept Super Cub 125, který plní evropské emisní normy Euro 4. Nechme se tedy překvapit, třeba se nějaký Cub dostane v příští generaci i k nám. Co se týče cen, tak menší Cross Cub 50 startuje v Japonsku na částce 291 600 tisíc jenů (zhruba 54 530 Kč) a větší verze stojí minimálně 334 800 jenů (cca 62 605 Kč).

Honda začíná v Japonsku prodávat skútry Cross Cub 50 a 110

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda začíná v Japonsku prodávat skútry Cross Cub 50 a 110


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.