Přeposlat Triumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motorem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motorem

07.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský výrobce Triumph představil novou generaci svého nesmírně populárního streetfighteru, modelu Speed Triple, a to hned ve dvou verzích. Pojďme se tedy na tuto dlouho očekávanou novinku podívat trochu podrobněji.

Triumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motorem

Původní a první Speed Triple spatřil světlo světa již před 24 lety, takže v roce 1994 a tento model hodně pomohl zpopularizovat naháče značky Triumph. Zatímco první verze byla vlastně pouhou Daytonou 900 bez plastů, postupem času se Speed Triple vyvinul v samostatně stojící mašinu a verze, kterou Triumph představil nyní, je nejmodernější a nejvýkonnější stroj této řady vůbec. K dispozici budou dvě varianty, základní s označením S a plnotučná verze RS s modernějším osazením a nepatrně nižší hmotností. V oblasti designu se toho moc nezměnilo, v Triumphu vsadili spíše na menší retuše a ve výsledku působí nová verze nepatrně svěžeji a moderněji. Ikonická příď s dvojicí světel připomínající nějaké hmyzí oči je pořád stejná a parádně vypadá i robustní záď, která obsahuje dvě macaté koncovky výfuku vyvedené po stranách sedla. Za zmínku pak určitě stojí i zpětná zrcátka ukotvená na rukojetích řídítek či zcela nová palubní deska. U té chvíli zůstaneme, protože je to jedna z největších novinek pro modelový rok 2018. Zatímco předchozí generace této mašiny měla palubní desku kombinující analogový otáčkoměr s displejem, u nejnovější verze je všechno digitální a palubní deska je tedy barevný TFT displej s úhlopříčkou 5 palců.

Triumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motoremTriumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motorem

Tento displej umí zobrazit všechny důležité informace typu aktuální rychlosti a otáček, zařazeného převodového stupně, stavu paliva v nádrži, spotřeby, času či nastavení elektroniky. Řidič si pak bude moct zvolit jeden ze šesti přednastavených stylů zobrazení a u všech jde upravit kontrast ve dvou stupních (vysoký a nízký) pro dosažení ideální čitelnosti. Palubní deska se pak ovládá a nastavuje pomocí podsvícených ovladačů na řídítkách. Z takové té normální výbavy bychom měli zmínit denní svícení zakomponované přímo do hlavních světlometů, zadní LED světla či USB port. Elektronická výbava je pak dle očekávání opravdu vyčerpávající a nová generace Speed Triple platí za jeden z nejmodernějších motocyklů značky Triumph. Majitel se může těšit třeba na brzdný systém ABS, novou jednotku IMU vyvinutou ve spolupráci se společností Continental, tempomat, kontrolu trakce nebo na až pět jízdních módů (Rain, Road, Sport, uživatelsky upravitelný mód a režim Track, který dostala do vínku pouze ostrá verze RS). Každý jízdní režim upraví palivovou mapu a nastavení systémů ABS a kontroly trakce.

Triumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motoremTriumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motorem

Za zmínku pak určitě stojí i asistent řazení rychlostních stupňů neboli technologie rychlořazení nebo bezklíčový přístup u verze RS. Brzdná soustava se skládá ze dvou kotoučů o průměru 320 mm vpředu, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny Brembo a na zadním kole najdeme kombinaci 255 mm kotouče a dvoupístkového třmenu. Hlavní rozdíl mezi oběma těmito sourozenci je v podvozku, přičemž varianta RS ho má modernější a postavený na komponentech od firmy Öhlins. Začneme ale verzí S, která obsahuje přední USD vidlici Showa o průměru 43 mm, která nabídne nastavení odskoku, předpětí i komprese a disponuje zdvihem 120 mm. Vzadu pak najdeme tlumič stejné značky se stejnými možnostmi nastavení a zdvihem 130 mm. Ostrá verze RS nabídne modernější podvozek s USD vidlicí Öhlins NIX30 vpředu (kompletní nastavení, zdvih 120 mm) a vzadu má své místo duální tlumič Öhlins TTX36 se zdvihem 130 mm a opět s kompletní stavitelností. Model RS je pak vybavený i několika karbonovými prvky a z tohoto materiálu je vyrobený třeba přední blatník nebo boční panely, díky čemuž je o 3 kg lehčí než model S (189 vs. 192 kg).

Triumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motoremTriumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motorem

Kola mají v obou případech průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu. Ještě dodáme, že sedlo je u obou těchto motocyklů uloženo ve výšce 825 mm a nádrž zvládne pojmout 15.5 litru paliva. Další velkou změnou pro modelový rok 2018 je motor, který je nový, a i když má pořád stejný zdvihový objem, výrobce uvádí, že obsahuje na 150 nových částí. Motor by se měl nyní snáz točit a omezovač je posazený o 1000 ot/min výš, přičemž díky novému výfukovému systému by se mu mělo lépe dýchat. V útrobách těchto mašin tedy sedí kapalinou chlazený řadový tříválec, který disponuje zdvihovým objemem 1050cc a DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon je hezkých 110 kW (150 koní) při 10500 ot/min a točivý moment čítá 117 Nm při 7150 ot/min. To nevypadá špatně a vůbec nepochybujeme o tom, že dynamika jízdy bude skvělá. Převodovka má pak klasicky šest rychlostních stupňů. Nový Triumph Speed Triple je již zalistovaný na stránkách výrobce, kde jsou k dispozici všechny důležité informace a specifikace. Oficiální ceny by měly být známé koncem tohoto měsíce.

Triumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motoremTriumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motorem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph představil novou generaci naháče Speed Triple s novým motorem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.