Přeposlat Benelli TNT 125: Hezký minibike za hezkou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Benelli TNT 125: Hezký minibike za hezkou cenu

05.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Benelli TNT 125 je vskutku povedený minibike patřící určitě mezi to nejlepší, co tato třída nabízí. Kombinace agresivního stylu, hezkých detailů, povedeného motoru a skvělé agility funguje na jedničku a dobrým argumentem, proč ne skútr a místo něho koupit raději tento minibike, je také cena.

Benelli TNT 125: Hezký minibike za hezkou cenu

Motor
Srdcem této malé, pouze 1770 mm dlouhé mašiny je vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 124.8cc, což je v této třídě víceméně klasika. Nejvyšší výkon této jednotky je 8.2 kW (11.1 koně) při 9000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 9.6 Nm při 7000 ot/min. Nabízí se srovnání s podobným minibikem od Hondy, modelem MX125. Ten má podobný motor s výkony 7.2 kW (9.8 koně) při 7000 ot/min a 10.9 Nm, takže má sice méně koní, ale zase vyšší točivý moment posazený níž. Motor v TNT 125 má přesně opačný charakter, lépe se cítí ve vyšších otáčkách a ideální je držet ho pořádně pod krkem, to pak předvádí to nejlepší. Reakce na přidání plynu jsou příjemně rychlé a odpich z místa je velmi svižný, což oceníte hlavně ve městě, při rozjezdech ze semaforu. Maximální rychlost se může s větrem v zádech a při mírném klesání přehoupnout přes 100 km/h, ale to není žádná norma a v drtivé většině případů se budete pohybovat rychlostí maximálně 90 km/h. Nad touto hranicí už je to zbytečné trápení a ideální cestovní rychlost se pohybuje okolo 80 km/h, takže na nějaké brouzdání po dálnicích tento malý motocykl určitě není. Převodovka je pouze pětistupňová, ale s motorem je velmi dobře sladěná a pracuje se s ní příjemně, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

Benelli TNT 125: Hezký minibike za hezkou cenu

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto stroje jsou velmi dobré a prim u nich hraje blesková odezva na změny směru jízdy a až překvapivě dobrá komunikace prostřednictvím řídítek. V hustém městském provozu se Benelli TNT 125 cítí jako doma, a právě při proplétání se mezi ostatními účastníky vynikne její agilita a rychlé reakce. Vyloženě ostré a utažené zatáčky této mašině ale nesvědčí a na nějaké vyložené sportování na klikatých okreskách to není. Ovládání je nesmírně snadné i v nízkých rychlostech, a to hlavně díky nízké pohotovostní hmotnosti, která se zastavila na 116 kg. Co se týče podvozku, tak vpředu najdeme teleskopickou vidlici s průměrem 41 mm a vzadu sedí klasická kyvka s tlumiči se zdvihem 50 mm. Co se týče pozice za řídítky, tak větší a robustnější postavy budou mít samozřejmě trochu problém, ale to je pochopitelné a pochybujeme, že by se nějaký dvoumetrový motorkář s hmotností přesahující 100 kg po tomto typu motocyklu vůbec kdy díval. Brzdná soustava je dobrá, na předním i zadním kole najdeme po jednom kotouči, a zatímco přední má průměr 210 mm, zadní disponuje průměrem 190 mm. Brzdný výkon je dostatečný, jde dobře dávkovat a brzdy jsou vybaveny technologií CBS (Combined Braking System), který je zde místo scházejícího ABS.

Benelli TNT 125: Hezký minibike za hezkou cenu

Výbava
Výbava není vůbec špatná a tento stroj je v několika ohledech až překvapivě moderní. Třeba blinkry jsou LED, vzadu jsou navíc velmi hezky zakomponovány do sedla a povedla se i maska s čirým sklem a dobře vypadající optikou. Určitě pochválíme i palubní desku, která se skládá z analogového otáčkoměru, po jehož pravé straně se nachází displej zobrazující doprovodné informace typu rychlosti, stavu paliva v nádrži, času a ujetých kilometrů. Na tímto displejem se pak nachází nezbytné informační diody a všechny instrumenty jsou bez větších problémů čitelné. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 1770 x 1025 x 755 mm, sedlo je uloženo ve výšce 780 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1215 mm. Nádrž zvládne pojmout 7.2 litru paliva, což je na takto malý stroj poměrně dost a dojezd na jedno natankování je dobrý. Hezká litá kola mají průměr 12 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměru 120/70 vpředu a 130/70 vzadu. Zpětná zrcátka jsou sice vcelku rozměrná, ale hodně vibrují a na horších cestách je tak občas problém zjistit, co přesně se vzadu děje.

Benelli TNT 125: Hezký minibike za hezkou cenu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi solidní a ani se nechce věřit, že se jedná o mašinu stojící necelých 60 tisíc korun. V současné době se totiž Benelli TNT 125 prodává za 59 990 Kč s DPH, což je parádní nabídka a dělá z této mašiny jeden z nejvýhodnějších nákupů současnosti. Je tak levnější než drtivá většina skútrů se 125cc motory a co si budeme povídat, ve většině případů je to i podstatně lepší volba. Pochválit určitě musíme i výrazný vzhled s dramatickou maskou a hezky vypadajícími výfuky vyvedenými těsně pod sedlo.

Benelli TNT 125: Hezký minibike za hezkou cenu

Verdikt
Benelli TNT 125 je vskutku povedený minibike patřící určitě mezi to nejlepší, co tato třída nabízí. Kombinace agresivního stylu, hezkých detailů, povedeného motoru a skvělé agility funguje na jedničku a dobrým argumentem, proč ne skútr a místo něho koupit raději tento minibike, je také cena. Za 59 990 Kč je to vskutku skvělá nabídka, která potěší nejednoho zelenáče, ale klidně i zkušenějšího motorkáře. Do městského provozu se jedná o ideálního parťáka na každý den a slušné je i osazení kvalitními komponenty a celkově dobré zpracování.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Benelli TNT 125: Hezký minibike za hezkou cenu


počet příspěvků: 1

Jakub Matějka

07.03.2018 v 22:24

Pěkně napsáno, jen nesouhlasím s tím že větší jezdec bude mít problém. Na druhou stranu nutno dodat, že spolehlivost je trochu nižší (montují se v Číně) a svíčky a gumy je třeba vyměnit, origo jsou hrozný. Zpočátku má dost měkké brzdy ale časem se to zlepší (asi po 1000km) a dálkové světlo je mizerné (navíc se po přepnutí vypne potkávací). Jinak supr motorka nejen pro začátečníky a doporučuji! Spotřeba max 2,5l/100km a top speed je 102 na GPS, 117 na tacho (docela proměřuje)..

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.