Přeposlat Aprilia Shiver 900: Sportovní naháč tradiční italské školy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia Shiver 900: Sportovní naháč tradiční italské školy

02.02.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Aprilia Shiver 900 je skvělý sportovní naháč střední třídy, který se pyšní jak povedeným designem, tak moderní technikou a v neposlední řadě i vyladěnými jízdními vlastnostmi. Ty hrají na sportovní notu víc než u drtivé většiny konkurentů a čím tvrději a ostřeji budete s tímto motocyklem zacházet, tím větší jistotu nabídne.

Aprilia Shiver 900: Sportovní naháč tradiční italské školy

Motor
O pohon motocyklu Aprilia Shiver 900 se stará čtyřtaktní dvouválcový motor o zdvihovém objemu 896.1cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon této jednotky je 70 kW (95 koní) při 8750 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 90 Nm při 6500 ot/min. To není na první pohled žádný velký zázrak a výkon opravdu není z nejvyšších, nicméně ke svižnému rozpohybování tohoto stroje to stačí a dynamika jízdy je solidní. Jeho největší zbraní je ochota jít za plynem již z nízkých otáček a opravdu velmi výrazný zátah v těch středních, kde se ostatně tento dvouválec cítí suverénně nejlépe. Kromě toho potěší také výrazným, charizmatickým zvukovým projevem a minimálními vibracemi. Ty zde sice jsou přítomny, ale ne v rušivé míře a míra vibrací je tak akorát, aby řidič věděl, že má pod sebou nějaký motor a zároveň to nebylo nepříjemné. Výraznější výkonnostní špička tomuto motoru sice schází, což je dobře patrné již z rozložení sil, nicméně silný střed to bez větších problémů vyváží. Průměrná spotřeba se pak pohybuje mezi 5.5 – 6 litry na 100 km a přesná převodovka má klasicky šest převodových stupňů.

Aprilia Shiver 900: Sportovní naháč tradiční italské školy

Jízda a ovladatelnost
Aprilia Shiver 900 je sportovní naháč střední třídy a mezi svými konkurenty je možná tím úplně nejsportovnějším. Podvozek je totiž naladěný hodně na tuhou notu, což má samozřejmě své výhody i nevýhody a pro tento stroj platí, že čím ostřeji s ním jedete, tím lepší výkony podává. Pozice za řídítky je velmi pohodlná, protože se sedí poměrně vysoko a řidič tak bude mít dobrou kontrolu nejenom nad strojem, ale také nad okolním provozem. Ovladatelnost je bezproblémová i v nižších rychlostech, mašina poslouchá na každé slovo a velmi ochotně mění směr, přičemž odezva od řídítek je výborná. Podvozek je postavený na ocelovém trubkovém rámu, obrácené vidlici vpředu a kyvné vidlici s tlumičem vzadu. Tlumiče jsou vpředu i vzadu stavitelné, zdvih vpředu čítá 120 mm a vzadu je pak o 10 mm vyšší. Pochvalu si pak určitě zaslouží i perfektní stabilita ve vyšších rychlostech. Míra komfortu není úplně ideální a Shiver je podstatně tvrdší než jeho přímí konkurenti, ale tato tvrdost není přehnaná a je zkrátka dána charakterem tohoto stroje. Brzdy jsou solidní, disponují poměrně rychlým nástupem a je na ně spolehnutí za jakékoliv situace. Zatímco na předním kole najdeme dva 320 mm kotouče doplněné o čtyřpístkové třmeny, vzadu sedí kombinace 240 mm kotouče a jednopístkového třmenu.

Aprilia Shiver 900: Sportovní naháč tradiční italské školy

Výbava
Výbava je velmi dobrá a za své peníze dostanete to, co se dá od sportovního naháče této kategorie očekávat. Kromě obligátního dvoukanálového systému ABS od firmy Continental se může majitel těšit i na kontrolu trakce a tři módy motoru s označením Rain, Touring a Sport. Zatímco u prvního módu je k dispozici pouze omezený výkon (zhruba 70 koní), zbývající dva módy dají řidiči k dispozici plný výkon a liší se hlavně charakteristikou a reakcemi na přidání plynu. Sedlo je rozměrné, příjemně tuhé a zároveň poměrně pohodlné, takže delší vzdálenosti nejsou problém a ještě dodáme, že je umístěno ve výšce 810 mm. Kompletní rozměry tohoto stoje jsou 2130 x 1110 x 810 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1465 mm a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je obstojný. Palubní deska je zastoupena displejem o úhlopříčce 4.3 palce, který zobrazuje všechny důležité informace typu rychlosti, otáček, času, teploty motoru, okolní teploty, ujetých kilometrů a ukazuje také aktuálně zařazený převodový stupeň. Je ale možné nastavit i zobrazení jiných hodnot (třeba aktuální spotřeby, nastavení elektroniky, dojezdu) a ještě dodáme, že displej umí přizpůsobit své podsvícení okolním světelným podmínkám. Přehlednost není špatná a celkově hodnotíme palubní desku jako povedenou. To platí také pro hezká litá kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Aprilia Shiver 900: Sportovní naháč tradiční italské školy

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je výborná a v ničem si nezadá s konkurenčními stroji. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě, výrobce použil relativně kvalitní materiály a nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na horších cestách. Pocitově působí tato mašina velmi bytelně, odolně a velkou pochvalu si zaslouží i její design. Ten je vyvedený v typickém italském stylu a už na první pohled tak určitě každý pozná, ze které země tento stroj pochází. Skvěle působí hlavně velké výfuky vyvedené pod sedlo, výrazný červené rám a červené dekorační prvky na kolech.

Aprilia Shiver 900: Sportovní naháč tradiční italské školy

Verdikt
Aprilia Shiver 900 je skvělý sportovní naháč střední třídy, který se pyšní jak povedeným designem, tak moderní technikou a v neposlední řadě i vyladěnými jízdními vlastnostmi. Ty hrají na sportovní notu víc než u drtivé většiny konkurentů a čím tvrději a ostřeji budete s tímto motocyklem zacházet, tím větší jistotu nabídne. Motor sice výkonem nepřekypuje a je ho spíše tak akorát, ale nabídne charismatický zvukový projev a dalo by se říct, že se jedná o příjemně charakterní jednotku. Její hlavní síla tkví ve schopnosti jít ochotně za plynem už od nízkých otáček a ve velmi výrazném zátahu ve středních otáčkách. Výbava tohoto stroje je dobrá a zmínit bychom měli také skvělé dílenské zpracování. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia Shiver 900: Sportovní naháč tradiční italské školy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.