KTM


Přeposlat KTM představilo ostrou verzi mašiny RC 390 a závodní kit SSP300 Race Kit

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM představilo ostrou verzi mašiny RC 390 a závodní kit SSP300 Race Kit

31.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Milujete superbike KTM RC 390, ale není pro vás dostatečně ostrý a sportovní? Tak to máte štěstí, protože KTM představilo limitovanou, notně přiostřenou edici s přídomkem R a dokonce i závodní kit, pomocí kterého vykouzlíte z tohoto stroje závodní speciál.

KTM představilo ostrou verzi mašiny RC 390 a závodní kit SSP300 Race Kit

KTM RC 390 patří ve své třídě bez debat mezi nejlepší motocykly a výrobce se u něj chlubí, že obsahuje závodní geny. Tak tomu opravdu je a RC 390 je sportovní motocykl ve své nejčistší formě. Jedná se o lehký, agilní a fantasticky ovladatelný stroj, který je navíc možné sedlat s řidičským průkazem skupiny A2. To znamená maximální výkon 35 kW a minimální věk řidiče 18 let, takže by se dalo říct, že se jedná o vhodný stroj i pro mladší řidiče a takový mezistupeň před klasickým řidičákem skupiny A. KTM RC 390 je bezesporu jeden z nejatraktivnějších motocyklů pro mladé a je jasné, že v partě podobně mladých, začínajících motorkářů udělá tento lehkonohý stroj hodně parády. Je ale také relativně drahý, na našem trhu stojí 152 990 Kč, takže to určitě není mašina pro každého a pro verzi s přídomkem R to platí dvojnásob. Srdce mladého motorkáře při pohledu na tuto krásnou, oranžovo, bílo, černou mašinu zaplesá, no peněženka rodiče, který to platí, se rozpláče, protože limitovaná edice R bude ještě o nějakých 63 tisíc dražší.

KTM představilo ostrou verzi mašiny RC 390 a závodní kit SSP300 Race Kit

Její cena se tedy bezpečně přehoupne přes 200 tisíc korun, a to už je opravdu hodně. Na druhou stranu se bude jednat o poměrně exkluzivní zboží, protože celosvětově vznikne pouhých 500 kusů a je tedy jasné, že si za každý nechá KTM pořádně zaplatit. A to ještě počkejte, až zjistíte cenu speciálního závodního kitu. Na tento speciální kit se ale podíváme až v závěru a ze začátku si spíše představíme obyčejnou verzi RC 390. Tato malorážka boduje hlavně kombinací příjemně nízké hmotnosti a potentního, točivého motoru s jedním válcem. Ten má zdvihový objem 373.2cc, kapalinové chlazení a nabídne nejvyšší výkon 32 kW, tedy 44 koní. To pro dostatečně dynamickou jízdu po klikatých okreskách bohatě stačí, tím spíš pro začínající nebo méně zkušené řidiče. Je to docela zábavný stroj, který může sloužit jako skvělá vstupenka mezi větší, výkonnější a rychlejší mašiny. A pak je to samozřejmě parádní design a svěží, mladistvý styling, díky kterému je KTM RC 390 pokaždé jeden z nejvýraznějších účastníků silničního provozu.

KTM představilo ostrou verzi mašiny RC 390 a závodní kit SSP300 Race Kit

Dobře pak působí i digitální palubní deska, krásná litá kola vyvedená ve svítivé, oranžové barvě a do strany vyvedený výfuk. Přiostřenou verzi na první pohled proti té standardní prakticky ani nejde poznat a to, že máte co dočinění s modelem R, napovídá vlastně pouze toto písmenko na kapotáži. Stejné tyto mašiny ale samozřejmě nejsou a pod kapotou této nové varianty se nachází poměrně dost nových či přepracovaných věcí, díky kterým bude RC 390 v limitované edici R skutečným superbikem s nekompromisními jízdními vlastnostmi. Hlavním prvkem této varianty je lepší podvozek postavený na komponentech od firmy WP, který je navíc plně stavitelný a výrobce se zaměřil také na ergonomii, která je u verze R tak nějak více sportovní a závodní. Pozice za řídítky se zkrátka bude více podobat závodním speciálům a hodně tomu napomáhá fakt, že řídítka jsou nově stavitelná a stavitelné jsou také sklápěcí páčky. Mírným úpravám se nevyhnul ani motor, který dostal kratší trubky sání pro lepší průběh výkonu.

KTM představilo ostrou verzi mašiny RC 390 a závodní kit SSP300 Race Kit

Jak jsme se již zmínili, varianta R vznikne v limitované edici čítající pouhých 500 kusů a cena jednoho byla stanovena na 8500 euro, což je po přepočtu takřka 215 600 Kč. To ale není všechno, za dalších 11 000 euro (cca 279 000 Kč) bude k dispozici také speciální závodní kit SSP300 Race Kit, který čítá na 230 dílů. Už dle označení je patrné, že tento kit je uzpůsobený pro použití v závodech Supersport 300 World Championship a KTM má v plánu připravit ročně pouhých 50 těchto kitů, přičemž je jasné, že tohle už není pro mladé, začínající řidiče, ale pro profesionální závodníky. Nebudeme si tu vyjmenovávat všech těch 230 dílů, nicméně zmínit musíme třeba titanový výfukový systém Akrapovič SSP300 EVO02, závodní ECU, rychlořazení, jeden extra pár kol, účinnější chladič FEBUR či závodní kapotáž z nespecifikovaného lehkého materiálu. Tento závodní kit je bohužel kompatibilní pouze s touto žhavou novinkou a nepůjde použít na starší modely RC 390, což je určitě škoda. 

KTM představilo ostrou verzi mašiny RC 390 a závodní kit SSP300 Race Kit

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM představilo ostrou verzi mašiny RC 390 a závodní kit SSP300 Race Kit


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.