Přeposlat Triumph Tiger 1200 XRT: Takřka dokonalé cestovní enduro

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Tiger 1200 XRT: Takřka dokonalé cestovní enduro

24.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Třetí generace univerzálu Tiger 1200 dospěla do velkého hráče na trhu s cestovními endury a tento stroj je působivý nejenom na papíře, ale i ve skutečnosti. Konkurenční řadu GS od BMW sice v globálních prodejích neporazí, ale klidně se vsadíme, že několik (a ne málo) prozatím nerozhodnutých zájemců o velké cestovní enduro se k Tigeru 1200 přikloní.

Triumph Tiger 1200 XRT: Takřka dokonalé cestovní enduro

Motor
Proti svému hlavnímu konkurentovi v podobě BMW R 1200 GS má Triumph Tiger 1200 XRT v první řadě lepší motor, a to nejenom z toho důvodu, že je výkonnější. Zde použitý kapalinou chlazený tříválec o zdvihovém objemu 1215cc totiž běží neuvěřitelně hladce, prakticky bez jakýchkoliv vibrací a nabídne dokonale vyvážený mix mohutného zátahu ve středu otáčkoměru a výrazné výkonnostní špičky. Motor jde opravdu neuvěřitelně lehce za plynem, ochotně se nechá točit, a to všechno podtrhuje skvělým zvukovým doprovodem. Co se týče výkonu, tak majitel se může těšit na 104 kW (141 koní) při 9350 ot/min a točivý moment 122 Nm při 7600 ot/min. Jen pro srovnání, konkurenční BMW R 1200 GS nabízí výkony 92 kW (122 koní) a 125 Nm, Dynamika jízdy je skvělá a maximální rychlost tohoto stroje se pohybuje okolo 225 km/h. Za zmínku určitě stojí také systém elektronického plynu Ride by Wire, přímý vstřik paliva a pět jízdních módů s označením Road, Rain, Off-Road, Sport a Rider. Převodovka s vícelamelovou spojkou v olejové lázni a asistentem přítlaku má šest stupňů a disponuje technologií rychlořazení nahoru i dolů.

Triumph Tiger 1200 XRT: Takřka dokonalé cestovní enduro

Jízda a ovladatelnost
Při velmi nízkých rychlostech je poměrně snadno poznat, že nový Tiger je vyšší a zhruba o 20 kg těžší něž jeho přímí konkurenti. Je sice o 11 kg lehčí než předchozí generace, ale i tak je to se suchou hmotností 243 kg pořádný kus mašiny a je to zkrátka znát. Na druhou stranu, pozice za řídítky se lehce změnila a řídítka jsou o trochu blíž k tělu, takže i přes vyšší hmotnost je snazší mít motocykl pod kontrolou. Jakmile ale vyrazíte na silnici a skvělý podvozek začne dělat svou práci, na nepatrně vyšší hmotnost okamžitě zapomenete. Tiger jede jakoby na nějakém polštáři, skvěle kopíruje silnici a nabídne opravdu vysokou úroveň komfortu, ale ne na úkor agility. Při ostřejší jízdě působí takřka stejně agilně, jako jeho lehčí souputníci a za zmínku určitě stojí i pneumatiky Metzeler Tourance Next E, které dodají dostatek přilnavosti za všech okolností. Co se tedy týče podvozku, tak ten se vpředu skládá z teleskopické obrácené vidlice WP s elektronicky stavitelným odskokem a útlumem a zdvihem 190 mm. Vzadu pak najdeme centrální tlumící jednotku WP, která disponuje elektronicky stavitelnými útlumy a předpětím a má zdvih 193 mm. Pochvalu si zaslouží i výkonné brzdy s dvojicí 305 mm kotoučů vpředu a jedním 282 mm kotoučem vzadu. Zatímco do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny Brembo, zadnímu dělá společnost dvoupístek od firmy Nissin.

Triumph Tiger 1200 XRT: Takřka dokonalé cestovní enduro

Výbava
Mašina Tiger 1200 XR je k dispozici hned ve třech variantách, a to v základní, ve verzi s označením XRX a ve vrcholné specifikaci XRT. Tento nejvýše postavený a logicky i nejdražší model je doslova napěchovaný moderní technikou typu kontroly trakce, vypínatelným ABS, rychlořazením, elektronickým podvozkem, LED světlomety s přisvícením do zatáček, titanovou koncovkou výfuku či asistentem pro rozjezd do kopce. Je toho opravdu hodně (kompletní výbava je k dispozici na oficiálních stánkách výrobce) a nesmíme zapomenout ani na barevnou digitální palubní desku s možností volby stylu zobrazení. Šířka této mašiny je 930 mm, výška se zastavila na hodnotě 1540 mm a rozvor kol čítá 1520 mm. Vyhřívané sedlo je uloženo ve výšce 835 mm a vyhřívané jsou také rukojeti řídítek. Nádrž zvládne pojmout slušných 20 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je solidní a pohybuje se okolo 350 km. Přední duální světlomet je dostatečně výkonný a dobrá jsou také zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých se k řidiči dostane spousta informací o dění za ním. Přední kolo disponuje průměrem 19 palců, jsou na něm obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 a vzadu najdeme kombinaci 17 palcového kola a pneumatiky o velkosti 170/60.

Triumph Tiger 1200 XRT: Takřka dokonalé cestovní enduro

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a už na první pohled je vidět, že je Tiger 1200 poctivě zpracovanou mašinu do nepohody. Žádné problémy by neměly být ani se spolehlivostí, což je něco, na co řada Tiger nikdy netrpěla a dá se čekat, že při dodržování servisních intervalů bude všechno běhat a šlapat jako po másle. Pochválit musíme také povedený vzhled, který v sobě kombinuje klasicky rukopis Triumphu a přidává k němu špetku agresivity. Určitě se jedná o výraznou mašinu, za kterou se každý otočí.

Triumph Tiger 1200 XRT: Takřka dokonalé cestovní enduro

Verdikt
Třetí generace univerzálu Tiger 1200 dospěla do velkého hráče na trhu s cestovními endury a tento stroj je působivý nejenom na papíře, ale i ve skutečnosti. Konkurenční řadu GS od BMW sice v globálních prodejích neporazí, ale klidně se vsadíme, že několik (a ne málo) prozatím nerozhodnutých zájemců o velké cestovní enduro se k Tigeru 1200 přikloní. Je to velká a těžká mašina s parádním, silným motorem, skoro dokonalým elektronickým podvozkem (ve verzích XRX a XRT) a vyčerpávající výbavou. Navíc přidává dobrou ergonomii, jisté a zároveň komfortní jízdní vlastnosti a kvalitní dílenské zpracování. Ve specifikaci XRT se jedná o jedno z nejdražších velkých endur na trhu, ale svou cenu si Tiger bez větších problémů obhájí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Tiger 1200 XRT: Takřka dokonalé cestovní enduro


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.