Přeposlat Motorini MT125RRi: Levná s vcelku použitelná alternativa ke značkovým stopětadvatcítkám

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Motorini MT125RRi: Levná s vcelku použitelná alternativa ke značkovým stopětadvatcítkám

22.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Motorini MT125RRi je levná čínská alternativa ke značkovým 125cc mašinám pro začínající a nezkušené řidiče, která se dá pořídit za zhruba o polovinu nižší cenu. Samozřejmě není bez chyb a většina vlastností této nízké ceně odpovídá, ale určitě je to schůdná alternativa k dražším sokům.

Motorini MT125RRi: Levná s vcelku použitelná alternativa ke značkovým stopětadvatcítkám

Motor
U motoru pohánějícího mašinu Motorini MT125RRi se není moc nad čím podivovat, protože její zadní kolo roztáčí poměrně obyčejný jednoválec s dvojicí ventilů chlazený vzduchem. Objem této jednotky je 125cc a disponuje výkonem pouhých 7 kW, tedy 9.5 koně při 9000 ot/min. Motor se přivádí k životu pomocí klasického elektrického startéru a plní nezbytné emisní normy Euro4, k čemuž mu pravděpodobně dopomohlo elektronické vstřikování paliva. Odezva na přidání plynu je poměrně rychlá, nicméně dynamika není nijak zázračná a maximální rychlost tohoto stroje se horko těžko přehoupne přes 90 km/h. Vibrace motoru jsou patrné, ale nejsou nijak strašné a dalo by se říct, že jsou tak nějak v normě a moc neobtěžují. Největší předností tohoto jednoválce je určitě jeho výrazný, sportovní zvukový projev, který se opravdu povedl a kterého dosahuje i se základním výfukem. Je také velmi úsporný, Motorini MT125RRi zvládne bez větších problémů jezdit za 3.5 litru paliva na 100 km, což není vůbec špatné a provozní náklady tak nejsou přehnaně vysoké.

Motorini MT125RRi: Levná s vcelku použitelná alternativa ke značkovým stopětadvatcítkám

Jízda a ovladatelnost
Motorini MT125RRi je v první řadě levným motocyklem pro začínající a méně zkušené řidiče, čemuž samozřejmě odpovídá i jeho osazení pouze základními komponenty. Tlumiče nejsou stavitelné a podvozek určitě není ideální, nicméně žít se s tím dá. Na silnici působí tento stroj možná až zbytečně měkce a při jízdě přes nerovnosti je patrná určitá nervozita, přičemž pod spíše horšími jízdními vlastnostmi se podepsaly také ne zrovna dvakrát kvalitní pneumatiky Cordial. Co se týče brzd, tak tato mašina je osazena kotoučovou brzdou vředu i vzadu a kvůli plnění evropských norem je osazena kombinovaným brzdným systémem. To znamená, že když zabrzdíte přední brzdou, přidá se k ní i zadní a naopak. Tato technologie pomůže s lepším rozložením brzdného účinku a pro začínající řidiče je určitě dobrá, ale těm zkušenějším je k ničemu a bude se jim zdát spíše nepříjemná a obtěžující. Při stisku páčky přední brzdy je cítit, jak se zadní brzdový pedál hýbe a při použití zadní brzdy jako první je zase vidět, jak se pohybuje přední brzdová páčka. Je to tak trochu nepřirozené a určitě ne ideální. Ještě dodáme, že vpředu sedí 255 mm velký kotouč s dvoupístkovým třmenem a vzadu najdeme kotouč o průměru 222 mm, opět s dvoupístkovým třmenem.

Motorini MT125RRi: Levná s vcelku použitelná alternativa ke značkovým stopětadvatcítkám

Výbava
V oblasti výbavy na tom není tento stroj vůbec špatně a v tomto ohledu určitě bez problémů poslouží jak začátečníkům, tak těm více zkušeným. Třeba zadní světlo je kompletně LED a tyto diody najdeme také vpředu, kde je z nich vytvořeno denní svícení. Potěší také ztmavený přední ochranný štít a relativně moderní palubní deska, která je kompletně digitální. Před řidičem sedí dostatečně velký displej s jednoduchou grafikou a oranžovým podkladem, který zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, ujeté kilometry, čas, stav paliva v nádrži, a dokonce i aktuálně zařazený převodový stupeň. U takto levného stroje to určitě potěší a pochválit musíme i čitelnost, která je výborná za všech okolností. Výtka naopak směřuje k tomu, že otáčkoměr má zhruba sekundovou prodlevu. Kompletní rozměry této mašiny jsou 1925 x 1075 x 750 mm, sedlo je uloženo ve výšce 770 mm a suchá hmotnost se zastavila na hodnotě 130 kg. Nádrž zvládne pojmout 11.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý a bez problémů přesáhne 300 km. Litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/60 vpředu a 140/60 vzadu.

Motorini MT125RRi: Levná s vcelku použitelná alternativa ke značkovým stopětadvatcítkám

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování určitě není ideální a je vidět, že prim v případě tohoto stroje hrála co možná nejnižší cena. Vyloženě špatné není, ale motocykl je osazený spíše levnějšími komponenty i plasty. Otázkou a zároveň i velkou neznámou je samozřejmě spolehlivost, která se u takto nového, ryze čínského stroje nedá nijak odhadnout a jen čas ukáže, jak na tom Motorini MT125RRi ve skutečnosti bude. Velkým plusem je ale již několikrát zmíněná nízká cena, která čítá 2200 liber, tedy zhruba 63 300 Kč po přepočtu. Jen pro srovnání, třeba konkurenční Suzuki GSX-R125 ABS u nás stojí 118 900 Kč a podobně jsou na tom i další, značkové stroje. Nabídnou sice většinou vyšší výkon, lepší zpracování a kvalitnější osazení, ale jsou prostě skoro jednou tak drahé.

Motorini MT125RRi: Levná s vcelku použitelná alternativa ke značkovým stopětadvatcítkám

Verdikt
Motorini MT125RRi je levná čínská alternativa ke značkovým 125cc mašinám pro začínající a nezkušené řidiče, která se dá pořídit za zhruba o polovinu nižší cenu. Samozřejmě není bez chyb a většina vlastností této nízké ceně odpovídá, ale určitě je to schůdná alternativa k dražším sokům. Motor není kdovíjak výkonný, ale svou práci zastane a nabídne skvělý zvukový projev s velmi nízkou spotřebou. Jízdní vlastnosti také nejsou zázračné a pouze základní podvozek negativně vynikne hlavně na horších silnicích plných nerovností a výmolů, se kterými si tlumiče neumí poradit tak suverénně, jako u kvalitnějších strojů. Výbava je ale na druhou stranu velmi dobrá a naprosto dostatečná.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Motorini MT125RRi: Levná s vcelku použitelná alternativa ke značkovým stopětadvatcítkám


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.