Přeposlat Suzuki Burgman 200: Příjemný společník ve městě i mimo něj

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki Burgman 200: Příjemný společník ve městě i mimo něj

19.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki Burgman 200 je po všech stránkách povedený skútr, který je vlastně takovou zmenšenou a méně výkonnou verzí povedeného modelu Burgman 400. Je ideální pro řidiče, kterým je 125cc skútr málo a objemy okolo 400cc zase zbytečně moc.

Suzuki Burgman 200: Příjemný společník ve městě i mimo něj

Motor
Srdcem skútru Suzuki Burgman 200 je čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 200cc, který disponuje SOHC rozvodem a elektronickým vstřikováním paliva. Nejvyšší výkon této jednotky je 13.5 kW (18 koní) při 8000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 18.8 Nm při 6000 ot/min. Jedná se o poměrně příjemný motor se solidním projevem, klidným během s minimem vibrací a rychlou odezvou na přidání plynu. Rozjezdy na světlech jsou velmi svižné a v této disciplíně budete jen velmi těžko hledat konkurenta a celkově se ve městském provozu cítí Burgman 200 jako ryba ve vodě. Také příměstský provoz a okresky zvládá tento stroj s přehledem a jeho maximální rychlost se bez větších problémů mírně přehoupne přes 100 km/h. Ideální cestovní rychlost se ale pohybuje mezi 80 – 90 km/h a nad touto hranicí už není akcelerace nijak zázračná. Průměrná spotřeba paliva se pohybuje mezi 3.5 – 4 litry paliva na 100 km jízdy v závislosti na stylu jízdy a prostředí, ve kterém se řidič nejčastěji nachází. Převodovka je zastoupena klasickým variátorem CVT, takže žádné řazení se nekoná a jízda je tak za všech okolností pohodlná a příjemná.

Suzuki Burgman 200: Příjemný společník ve městě i mimo něj

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyvážené a na cestě je Burgman 200 stabilní, jede velmi hladce a je dostatečně svižný na to, aby udržel krok s provozem. V hustém městském provozu se tento stroj cítí jako doma a při proplétání se mezi ostatními účastníky silničního provozu působí nesmírně jistým dojmem. Podobně dobře se ale cítí také na okresce plné zatáček, kde ukáže svou sportovnější tvář a ochotu zatáčet. Není to samozřejmě vyloženě sportovní skútr, ale úplně marný v zatáčkách také není. Kromě solidní jistoty nabídne podvozek také vysokou míru komfortu a tlumiče si poradí i s většími nerovnostmi. Pohotovostní hmotnost se zastavila na hodnotě 163 kg, takže manipulace je poměrně snadná i v nižších rychlostech a celkově není s ovládáním žádný zásadní problém. Potěší i dobré ergonomie, sedlo je prostorné, pro nohy je zde místa dost a vysoký ochranný štít poskytne velmi dobrou ochranu před větrem. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici, vinuté pružině a olejovém tlumiči vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici a opět vinutou pružinu a olejový tlumič. Brzdná soustava je kompletně kotoučová, průměr kotoučů je 240 mm vpředu i vzadu a její výkon je solidní.

Suzuki Burgman 200: Příjemný společník ve městě i mimo něj

Výbava
Výbava určitě není špatná a celkově spadá do nadprůměru, přičemž v základu je tento stroj vybavený systémem ABS. Potěší i již zmíněný vysoký ochranný štít, rozměrné a pohodlné sedlo i moderní palubní deska. Burgman 200 platí za jeden z nejpraktičtějších skútrů ve své třídě a může za to úložný prosto pod sedlem s objemem 41 litrů, který zvládne bez větších problémů pojmout dvě uzavřené přilby nebo jiné věci. Není problém dát pod sedlo třeba větší batoh s věcmi na dva dny, nějaký ten notebook, nákup a podobně. Tento prostor je navíc osvětlený a další uzamykatelná schránka je umístěna pod řídítky, kde najdeme 12V zásuvku. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2055 x 1355 x 740 mm, sedlo je uloženo ve výšce 735 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1465 mm. Objem nádrže je 10.5 litru a dojezd na jedno natankování je tedy slušný. Palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků, přičemž levý zobrazuje rychlost a druhý aktuální otáčky motoru. Mezi nimi sedí displej zobrazující stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry, průměrnou spotřebu paliva a neschází ani ukazatel blížícího se servisu. Přední kolo má průměr 13 palců, je na něm obuta pneumatika 110/90 a vzadu najdeme 12 palcové kolo s pneumatikou o rozměru 130/70.

Suzuki Burgman 200: Příjemný společník ve městě i mimo něj

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování si není moc na co stěžovat, protože Burgman 200 je velmi kvalitně a bytelně postavený skútr. Všechno sedí hezky na svém místě, slícování jednotlivých částí je ukázkové a nikde nic nevrže ani na ne vždy ideálních městských silnicích. Všechno v pořádku se dá čekat také v otázce spolehlivosti, protože řada Burgman platila vždy za velmi spolehlivou a při dodržování servisu a alespoň standardní údržbě bude určitě všechno v nejlepším pořádku.

Suzuki Burgman 200: Příjemný společník ve městě i mimo něj

Verdikt
Suzuki Burgman 200 je po všech stránkách povedený skútr, který je vlastně takovou zmenšenou a méně výkonnou verzí povedeného modelu Burgman 400. Je ideální pro řidiče, kterým je 125cc skútr málo a objemy okolo 400cc zase zbytečně moc. Tento model nabízí ideální kombinaci rozumného výkonu, slušné spotřeby, jistých jízdních vlastností a dobré výbavy. Jedna z jeho hlavních předností je skvělá praktičnost a perfektní ergonomie. Prostor pod sedlem zvládne pojmout hodně věcí, sedlo je rozměrné a pohodlné a díky vysokému ochrannému štítu je jízda pohodlná a příjemná i při vyšších rychlostech. Výbava obsahuje třeba brzdný systém ABS, 12V zásuvku nebo moderní palubní desku s displejem. Pochválit musíme i povedený design, který v sobě kombinuje prvky větších sourozenců Burgman 400 a 650. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki Burgman 200: Příjemný společník ve městě i mimo něj


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.