Přeposlat Yamaha YZF-R6: Skvěle vypadající i jezdící superbike střední třídy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF-R6: Skvěle vypadající i jezdící superbike střední třídy

17.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha YZF-R6 platí i v nové generaci za jeden z nejlepších sportovních motocyklů ve střední váhové kategorii, a kromě špičkového podvozku nabídne i moderní elektronickou výbavu a povedený motor. Ten sice není tak výbušný, jako v minulosti a plnění emisních norem Euro 4 se na něm trochu podepsalo, ale i tak je tento čtyřválec velmi potentní a schopný.

Yamaha YZF-R6: Skvěle vypadající i jezdící superbike střední třídy

Motor
Nová generace Yamahy YZF-R6 musela začít plnit aktuální emisní normy Euro 4, takže proti předchozí verzi je nejnovější reinkarnace nepatrně méně výkonná. Aktuálně tento stroj nabízí 87.1 kW (118.4 koně) při 14500 ot/min a 61.7 Nm točivého momentu při 10500 ot/min. Těchto, pořád velmi hezkých, čísel dosahuje R6 z čtyřtaktního, kapalinou chlazeného čtyřválec s DOHC rozvodem a zdvihovým objemem 599cc. Motor je dále vybavený vstřikováním paliva, systémem zapalování TCI a je spojený se šestistupňovou převodovkou, která je s ním velmi dobře sladěna a v tomto ohledu nejsou vůbec žádné problémy. Výrobce na svých stránkách udává průměrnou spotřebu 6.6 litru paliva na 100 km jízdy, což odpovídá emisím 154 gramů CO2 na jeden kilometr. Maximální rychlost se pak může vyšplhat až na 265 km/h. Co se týče samotného motoru, tak po přepracování na plnění emisních norem Euro 4 působí tento čtyřválec trochu přidušeně a jako by ho něco brzdilo v rozletu. Vysoké otáčky má sice pořád rád, ale vytváří dojem, že se nedokáže nadechnout z plných plic a ukázat, co v něm skutečně je. Dřívější výbuch výkonu ve vysokých otáčkách jako u předchozí generace R6 se bohužel již nekoná, nebo alespoň není tak výrazný a surový.

Yamaha YZF-R6: Skvěle vypadající i jezdící superbike střední třídy

Jízda a ovladatelnost
Hliníkový rám je úplně stejný jako u předchozí generace, ale plně stavitelné vidlice pochází ze superbiku R1 a nyní mají o 2 mm větší průměr. Z této mašiny pochází také brzdná soustava, takže v oblasti komponentů je na tom R6 opravdu skvěle a jedná se o moderní, parádně osazený stroj. Jízdní vlastnosti jsou opravdu perfektní, řízení je velmi ostré, citlivé a k řidiči se dostane spousta informací o dění pod kolem. Odezva na cokoliv je velmi dobrá a na klikaté okresce se cítí tento stroj jako ryba ve vodě. Díky silným brzdám si může řidič dovolit brzdit v zatáčkách později a přesnost, s jakou umí R6 projíždět zatáčky, je vskutku obdivuhodná. Přední teleskopické vidlice disponují průměrem 43 mm a vzadu najdeme klasickou kyvku, přičemž zdvih zadního odpružení je 120 mm. Již několikrát zmíněná brzdná soustava se skládá z dvojice kotoučů o průměru 320 mm, čtyřpístkových třmenů vpředu a vzadu najdeme 220 mm kotouč, který je doplněný o dvoupístkový třmen. Jejich nástup je opravdu bleskový, brzdná síla se dobře dávkuje a celkově je na brzdy spoleh za všech okolností.

Yamaha YZF-R6: Skvěle vypadající i jezdící superbike střední třídy

Výbava
Výbava této krásné mašiny je skvělá a naprosto odpovídá současné době. Základ elektronických pomocníků tvoří v šesti stupních stavitelná kontrola trakce, která trochu netradičně pracuje se senzorem v kole namísto klasické jednotky pro měření setrvačných sil (IMU). Nastavení kontroly trakce je možné měnit za jízdy, ale úplně vypnout jde pouze u zastaveného stroje a součástí výbavy je také brzdný systém ABS, který už vypnout nejde. Zmínit bychom měli také technologii rychlořazení s možností řazení nahoru bez spojky. Palubní deska kombinuje klasiku s modernou, takže obsahuje analogový otáčkoměr doplněný o displej, který zobrazuje rychlost, ujeté kilometry, nastavení ABS, nastavení kontroly trakce, teplotu nebo třeba spotřebu paliva. Nad tímto displejem se nachází klasické informační diody a čitelnost všech instrumentů je velmi dobrá. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2040 x 1150 x 695 mm, rozvor kol je 1375 mm a sedlo je uloženo ve výšce 850 mm. Mokrá hmotnost včetně náplní je 190 kg a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva. Za zmínku pak určitě stojí i hezká litá kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Yamaha YZF-R6: Skvěle vypadající i jezdící superbike střední třídy

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování nové R6 je na výborné úrovni a tato mašina patří ve své třídě zcela jistě mezi premianty. Všechno hezky sedí na svém místě a pocitově působí tento stroj bytelně, poctivě a prémiově. Pochválit musíme také design, který je velmi agresivní, moderní a na první pohled zaujme hlavně povedenou přední částí s tenoučkými světlomety a obrysovými LEDkami. Dobře vypadá i robustní výfuk a minimalistické koncové světlo. Co se týče spolehlivosti, tak tu ukáže až čas, nicméně předchozí verze R6 platily vždy za velmi spolehlivé stroje a dá se tedy čekat, že nová generace na tom bude stejně.

Yamaha YZF-R6: Skvěle vypadající i jezdící superbike střední třídy

Verdikt
Yamaha YZF-R6 platí i v nové generaci za jeden z nejlepších sportovních motocyklů ve střední váhové kategorii, a kromě špičkového podvozku nabídne i moderní elektronickou výbavu a povedený motor. Ten sice není tak výbušný, jako v minulosti a plnění emisních norem Euro 4 se na něm trochu podepsalo, ale i tak je tento čtyřválec velmi potentní a schopný. Moderní, skvěle naladěný podvozek platí za jeden z nejlepších ve své třídě a na silnici plné zatáček je R6 nesmírně schopným strojem. Kromě perfektní agility si zaslouží pochvalu i za komunikativnost a zpětnou vazbu. Tento stroj pak potěší také kvalitním dílenským zpracováním a agresivním stylingem, který připomíná závodní superbiky.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha YZF-R6: Skvěle vypadající i jezdící superbike střední třídy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.