Přeposlat Energica Eva EsseEsse9: Fešácký italský naháč s elektrickým srdcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Energica Eva EsseEsse9: Fešácký italský naháč s elektrickým srdcem

12.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Energica si prozatím na své cestě nabídnout elektrické alternativy ke klasickým spalovacím mašinám vede velmi dobře a počin Eva EsseEsse9 je toho důkazem. Je to rychlý, stylový a ekologický naháč s vlastním charakterem, za kterým se každý otočí.

Energica Eva EsseEsse9: Fešácký italský naháč s elektrickým srdcem

Motor
Srdcem mašiny Energica Eva EsseEsse9 není klasický spalovací, nýbrž elektrický motor, nicméně to je určitě každému hned jasné. Energica je totiž velmi známá firma a jeden z největších hráčů v oblasti elektrických motocyklů, takže je celosvětově velmi dobře známá. Zde použitý elektromotor postavený na permanentním magnetu je chlazený olejem a produkuje 80 kW (109 koní) výkonu a 180 Nm točivého momentu. A taky samozřejmě nula emisí a žádný hluk, nicméně i tak má tento italský stroj se skoro neslyšným motorem svůj vlastní, unikátní charakter. Nic vás nedokáže připravit na to, jak neskutečně rychle umí tento elektrický motocykl vystřelit vpřed a s jakou vervou dokáže těch 180 Nm zabrat. Výkon dostanete na zadní kolo prakticky okamžitě a masivní, až brutální akcelerace nepřestane překvapovat snad nikdy. Výraznější zvukový projev sice může ze začátku trochu chybět, ale jakmile si na to zvyknete a začnete vnímat spíše to, že se EsseEsse9 pohybuje jakoby na nějakém magnetickém polštáři ve sci-fi filmu, nebude vám scházet vůbec nic. Maximální rychlost této mašiny je omezena na 200 km/h a řidič má k dispozici čtyři módy motoru s označením ECO, Rain, Urban a Sport. Každý z módů nabídne jiný výkon motoru a obecně platí, že čím více výkonu, tím nižší dojezd na jedno nabití bude. V průměru se ale dá dostat na něco málo přes 140 km, což není úplně špatné.

Energica Eva EsseEsse9: Fešácký italský naháč s elektrickým srdcem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, ale svou vyšší hmotnost čítající 270 kg úplně dokonale Eva zamaskovat nedokáže. Z celé nabídky výrobce ale působí tento retro naháč tak nějak nejvíc přirozeně a patří k těm nejpříjemnějším na řízení. Pozice za řídítky je poměrně pohodlná, prostoru je na motocyklu dostatek a do sedla je radost se zabořit, jak je příjemné a komfortní. Se svižnou jízdou nemá tento stroj sebemenší problémy a podvozek zároveň nabídne skvělou jistotu i ve vyšších rychlostech. Co se týče baterií, tak jak jsme se již zmínili, dojezd se průměrně pohybuje okolo slušných 140 km na jedno nabití, nicméně samotné nabíjení už je trochu horší. Pokud máte někde v okolí rychlonabíjecí stanici, je to relativně v pohodě a na 85 % kapacity se dostanete za zhruba půl hodinky. Z domácí sítě ale počítejte tak se třemi, čtyřmi hodinami na nabíječce, a to už je samozřejmě poměrně hodně omezující. Výše zmíněná vysoká hmotnost jde cítit hlavně v nižších rychlostech, takže v pomalém městském provozu a výrobce tento stroj z důvodu nadváhy osadil zpátečkou, která při manipulaci hodně pomůže. Brzdná soustava je poměrně výkonná a skládá se z dvou kotoučů o průměru 330 mm vpředu, jednoho kotouče o průměru 240 mm vzadu a komponenty dodala firma Brembo.

Energica Eva EsseEsse9: Fešácký italský naháč s elektrickým srdcem

Výbava
Přesně jak se dá od italské mašiny, která se vyrábí prakticky v sousedství Ferrari očekávat, výbava je velmi moderní a sofistikovaná. Kromě výše zmíněných brzd od Bremba se může majitel těšit také na plně stavitelnou vidlici Marzocchi, zadní tlumič Biturbo (opět stavitelný) nebo digitální palubní desku, která je jako z nějakého sci-fi filmu. Palubní deska je zastoupena barevným displejem o úhlopříčce 4.3 palce s rozlišením 480 x 272 pixelů a palubní systém obsahuje rozhraní Bluetooth, vnitřní paměť pro uložení potřebných dat nebo GPS přijímač. Motocykl je možné spárovat s mobilní aplikací MY Energica App, která je dostupná pro telefony se systémy iOS a Android. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2140 x 1220 x 870 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1465 mm a sedlo je uloženo ve výšce 795 mm. Baterie má kapacitu 11.7 kWh, je na ni záruka 3 roky nebo 50 000 km a dle výrobce má životnost 1200 nabíjecích cyklů. Skvěle vypadající litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Phantom o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Energica Eva EsseEsse9: Fešácký italský naháč s elektrickým srdcem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, nicméně vzhledem k ne úplně nízké ceně nic jiného ani čekat nešlo. Za své nemalé peníze dostane majitel kvalitní materiály, značkové komponenty (brzdy Brembo, vidlici Marzocchi) a také hezký, dravý design, který na první vůbec neodkazuje na to, že srdcem této mašiny je elektromotor. V otázce spolehlivosti je ještě brzy něco soudit, protože mašiny Energica jsou všechny poměrně nové a moc jich prozatím po světě nejezdí, takže si na zhodnocení výdrže budeme muset ještě chvíli počkat. Co se týče oné ceny, tak ta startuje na částce 21 600 euro, což je po přepočtu zhruba 552 590 Kč.

Energica Eva EsseEsse9: Fešácký italský naháč s elektrickým srdcem

Verdikt
Energica si prozatím na své cestě nabídnout elektrické alternativy ke klasickým spalovacím mašinám vede velmi dobře a počin Eva EsseEsse9 je toho důkazem. Je to rychlý, stylový a ekologický naháč s vlastním charakterem, za kterým se každý otočí. Elektrické mašiny sice mají pořád své neduhy v podobě třeba vyšší ceny, vysoké hmotnosti, ne úplně ideálního dojezdu a dlouhého času potřebného k nabíjení, nicméně v poslední době se to daří neustále vylepšovat a dá se čekat, že další generace elektrických motocyklů už na tom bude zase o pořádný kus lépe.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Energica Eva EsseEsse9: Fešácký italský naháč s elektrickým srdcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.