Přeposlat Vins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motorem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Vins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motorem

10.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dvoutaktní motory ze světa motocyklů sice již prakticky kompletně vymizely, nicméně úplně mrtvé ještě nejsou. Italská společnost Vins by ráda tento typ motoru opět přivedla do širšího podvědomí, k čemuž jí má pomoct zajímavá mašina Duecinquanta.

Vins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motorem

Dvoutaktní motory zabila špatná ekologie a pořád se zvyšující nároky na snížení produkce emisí, což zkrátka s tímto typem motoru moc dobře nejde. V současné době se dvoutaktní motory nacházejí prakticky pouze v závodních speciálech a v klasickém, sériovém motocyklu k dispozici již moc nejsou. Dvoutakty, neboli dvoudobé motory, ale samozřejmě mají své nepopiratelné kouzlo v podobě hlavně naprosto bleskové odezvy na přidání plynu a typického zvukového projevu ve vysokých otáčkách. Zatímco současné motory působí kolikrát trochu přidušeně, starší dvoutakty byly nesmírně živé, agilní a dynamické jednotky, se kterými byla radost jezdit. A právě na to chce navázat italská společnost Vins, která přišla s novou mašinou Duecinquanta právě s dvoutaktním motorem. Historie této firmy je poměrně krátká, protože její kořeny sahají do roku 2015, kdy se Vincenzo Mattia rozhodl zrealizovat v porovnání s konvenčními motocykly něco radikálně jiného. Od té doby se realizační tým rozrostl o další čtyři lidi a v roce 2015 spatřil světlo světa také první prototyp firmy s označením Powerlight.

Vins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motoremVins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motorem

V roce 2016 pak tento prototyp získal cenu Best Design Award na akci Motorcycle Brand Contest v hmotnostní kategorii pod 100 kg. Na počátku roku 2017 se do firmy přidal šestý a prozatím poslední člen a na jeho konci byla světu představena dvojice motocyklů s označením Duecinquanta a Duecinquanta Competizione. Zatímco první model je silniční verze určená pro normální provoz, druhý je závodní speciál stvořený pro okruhy. Hlavní devizou této unikátní sourozenecké dvojice je kombinace extrémně nízké hmotnosti a dvoutaktního motoru. Podíváme se ale i na design, který se výrobci určitě povedl a který je vyvedený ve velmi moderním duchu. Žádné retro se tentokrát nekoná a je to dobře, svět určitě potřebuje i ostře řezané supebiky s lehce futuristickým nádechem. Oba tito sourozenci jsou si velmi podobní, nicméně závodní speciál nemá přední světlomety a postrádá i zpětná zrcátka, protože na okruhu je zkrátka nepotřebuje. Právě díky absenci předních světlometů vypadá okruhová verze opravdu drsně a působí jako zlé dvojče silničního modelu.

Vins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motoremVins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motorem

Ten má vepředu klasickou dvojici světel a zpětná zrcátka jsou vybavena integrovanými blinkry. Při pohledu z profilu vynikne dynamicky střižená kapotáž a zajímavě vypadá i výfuk, který je v porovnání se šasi poměrně malý. Jedna koncovka výfuku je umístěna vedle zadního kola a druhá je vyvedená pod sedlem, což je také poměrně neotřelé. Jak jsme se již zmínili, hlavní devizou obou těchto mašin je nízká hmotnost a té bylo dosaženo jak jinak než použitím karbonu. Z tohoto materiálu je vyrobený monokok a najdeme ho také na kapotáži, na přední vidlici (typ Hossack) či na zadní kyvné vidlici. Výsledkem je hmotnost nižší než 95 kg u silniční a 85 kg u závodní verze, což jsou vskutku parádní hodnoty. Co se týče motoru, tak oba tyto sourozence bude pohánět dvoutaktní dvouválec s válci sevřenými do V a elektronickým vstřikováním paliva. Zatímco u silničního modelu má tento motor zdvihový objem 249cc, závodní speciál dostal zdvihový objem 288cc a také vyšší výkon. U této varianty bychom se měli dočkat výkonu 59 kW (80 koní), což je vzhledem k extrémně nízké hmotnosti více než dostatečné a dynamika bude určitě parádní.

Vins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motoremVins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motorem

Poměr hmotnosti k výkonu se tak bude pohybovat okolo magické hranice 1:1 a ještě dodáme, že závodní verze se bude moct rozjet na maximální rychlost až 240 km/h. Civilní model bude mít výkon nepatrně nižší a konkrétní číslo bohužel zveřejněno prozatím nebylo, nicméně i tak očekáváme skvělou dynamiku a divoké zážitky. Dle prvních informací by neměl být žádný velký problém dostat z tohoto motoru 90 a více koní, takže výkonnostní rezerva tu pořád ještě je. Ještě dodáme, že u silniční verze plní motor aktuální emisní normy Euro 4, bez čehož by to samozřejmě nešlo. Palubní deska je dle současných tradic kompletně digitální a jedná se vlastně o velký barevný displej zobrazující rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň a podobné věci. Prozatím není jasné, kdy se tato unikátní sourozenecká dvojice začne prodávat, ale první prototypy jsou již na světě a sériová produkce je na spadnutí. Cena bude hodně vysoká, silniční varianta by měla stát okolo 40 000 euro (cca 1.02 milionu Kč) a ta okruhová pak bude o 10 000 euro dražší (celkově 1.28 milionu Kč).

Vins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motoremVins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motorem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Vins Duecinquanta: Exkluzivní superbike s dvoutaktním motorem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.