Přeposlat Ducati Multistrada 1260 S: Dokonale univerzální stroj je nyní ještě lepší

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Multistrada 1260 S: Dokonale univerzální stroj je nyní ještě lepší

08.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Multistrada 1260 S je možná tím nejuniverzálnějším motocyklem dneška a (nejenom) ve své třídě se jedná o naprostou špičku. Proti předchozí generaci je ta aktuální sice spíše evolucí než revolucí, ale tato evoluce posunula Multistradu na absolutní vrchol.

Ducati Multistrada 1260 S: Dokonale univerzální stroj je nyní ještě lepší

Motor
Celá řada Multistrada 1260 dostala nový, 1262cc motor odvozený od jednotky z cruiseru XDiavel s novými palivovými mapami a výfukovou soustavou. Ducati zmiňuje navýšení výkonu o 6 koní a o 18 % vyšší točivý moment při 5500 ot/min, nicméně oněch 6 koní bude cela jistě v reálném provozu prakticky neznatelných. Daleko důležitější a při běžné jízdě podstatně výraznější změna je fakt, že motor zvládá dodávat 85 % točivého momentu již při 3500 ot/min. Zátah motoru v nižších otáčkách je vskutku masivní, výrazný a při potřebě třeba svižnějšího předjetí není většinou ani nutné podražovat. Zátah motoru roste lineárně a neschází mu ani výkonnostní špička, přičemž tento dvouválec umí zahrát také pořádné italské divadlo. Jeho zvukový projev je parádní a když ho trochu poškádlíte, umí velmi výhružně vrčet. Co se týče již několikrát zmíněného výkonu, tak majitel dostane pod nohy 116.2 kW (158 koní) při 9500 ot/min a točivý moment 129.5 Nm, který je dostupný při 7500 ot/min. Motor samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro 4, disponuje elektronickým vstřikováním paliva od firmy Bosch a systémem Ride-by-Wire. Převodovka má klasicky šest stupňů a již v základu je tato mašina vybavena technologií rychlořazení nahoru i dolů (DQS), která funguje na jedničku s hvězdičkou.

Ducati Multistrada 1260 S: Dokonale univerzální stroj je nyní ještě lepší

Jízda a ovladatelnost
V zatáčkách sice Multistrada 1260 S možná trochu postrádá ostrost konkurenčního KTM 1290 Super Duke GT, ale pořád nabídne parádní svezení a brzdy, které zahanbí leckterý superbike. Pokud bychom měli vypíchnout nějakou pouze nadprůměrnou vlastnost, byla by to asi lehce zhoršená stabilita v extrémních rychlostech, a to hlavně s osazenými kufry. Jinak ale jede tato Multistrada opravdu fantasticky a hlavní podíl na tom má moderní podvozek se systémem semi-aktivního odpružení Ducati Skyhook Suspension Evo. Ten průběžně nastavuje podvozek při jízdě a je to opravdové mistrovské dílo, protože o něm v průběhu jízdy vůbec nevíte a všechno dělá neznatelně, tak jakoby mimochodem a samozřejmě. Řidič si všimne pouze toho, že Multistrada jeden naprosto suverénně ve všech podmínkách a že nabídne vysoký cestovatelský komfort a zároveň dokonalou jistotu i při ostré jízdě. Pochválit musíme také pneumatiky Pirelli Scorpion Trail II určené do terénu i mimo silnici, které fungují v obou světech skvěle a samozřejmě i parádní brzdy. Na předním kole najdeme dva kotouče o průměrech 330 mm se čtyřpístkovými radiálními třmeny (Brembo) a vzadu sedí jeden 265 mm kotouč a dvoupístkový třmen. Jejich nástup je suverénní, síla naprosto dostatečná, a navíc se i dobře dávkuje, takže v tomto ohledu si není na co stěžovat.

Ducati Multistrada 1260 S: Dokonale univerzální stroj je nyní ještě lepší

Výbava
Výbava je dle očekávání velmi bohatá a tato mašina je doslova prošpikována moderními technologiemi a různými pomocníky. Kromě již zmíněného semi-aktivního odpružení a rychlořazení dostane majitel také kontrolu trakce, wheelie kontrolu, asistenta pro rozjezd, tempomat či multimediální systém DMS. Z mechanických věcí stojí za zmínku třeba kompletní LED osvětlení s přisvícením do zatáčky vpředu, plně stavitelná vidlice Sachs nebo brzdné třmeny Brembo M4.32. Palubní deska je kompletně digitální a jedná se vlastně o barevný TFT displej s úhlopříčkou 5 palců, který umí zobrazit třeba nastavení elektroniky, rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, čas, stav paliva v nádrži a hromadu dalších věcí. Výška sedla je stavitelná v rozsahu 825 – 845 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1585 mm a nádrž zvládne pojmout 20 litrů paliva, což slibuje poměrně slušný dojezd na jedno natankování. Spotřeba se pohybuje okolo 5.5 litru paliva na 100 km, a to není na takto všestranný stoj se suchou hmotností 212 kg vůbec špatné. Hezká litá kola s pěti paprsky disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty již zmíněné pneumatiky Pirelli Scorpion Trail II o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Ducati Multistrada 1260 S: Dokonale univerzální stroj je nyní ještě lepší

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování této mašiny je naprosto bez chybičky a přesně takové, jak se na prémiový model sluší a patří. Všechno hezky sedí na svém místě a majitel za své peníze dostane také kvalitní, značkové komponenty a bohatou výbavu. Ano, v základu mohly být také vyhřívané rukojeti řídítek a třeba elektronicky stavitelný čelní štít, ale jinak nic zásadního neschází. Spolehlivost by měla být také bezproblémová a výrobce u tohoto modelu nastavil olejový servis na 15 tisíc kilometrů a velký Desmoservis na 12 měsíců nebo 30 tisíc kilometrů. Cena tohoto modelu na našem trhu začíná na částce 499 000 Kč s DPH.

Ducati Multistrada 1260 S: Dokonale univerzální stroj je nyní ještě lepší

Verdikt
Ducati Multistrada 1260 S je možná tím nejuniverzálnějším motocyklem dneška a (nejenom) ve své třídě se jedná o naprostou špičku. Proti předchozí generaci je ta aktuální sice spíše evolucí než revolucí, ale tato evoluce posunula Multistradu na absolutní vrchol. Ano, je to drahý stroj, ale základní výbava obsahuje hromadu moderní elektroniky a kvalitních, značkových komponent, takže si svou cenu bez jakýchkoli problémů obhájí. Je to takový kámoš do nepohody, se kterým můžete řezat začátky na klikaté okresce a hned poté se vydat na dlouhý výlet napříč kontinentem, Multistrada 1260 S to všechno zvládne s naprostým přehledem. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Multistrada 1260 S: Dokonale univerzální stroj je nyní ještě lepší


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.