Přeposlat Kawasaki Z900RS: Parádní retro pro každého

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z900RS: Parádní retro pro každého

03.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Z900RS je skvělá mašina postavená na výborném naháči Z900, což už je sama o sobě známka kvality. Určitě je to jeden z nejlepších retro strojů současnosti, který kombinuje moderní výbavu a zároveň ctí odkaz svého předchůdce.

Kawasaki Z900RS: Parádní retro pro každého

Motor
Zadní kolo stroje Kawasaki Z900RS pohání stejný řadový čtyřválec, jako naháče Z900, ale verze RS postrádá trochu toho výkonu. Na druhou stranu, jeho naladění je trochu odlišné a je zaměřeno spíše na střed otáček, takže v reálném světě je verze RS na jízdu příjemnější a přátelštější než klasická Z900. Když už jsme nakousli ten výkon, tak zatímco model Z900 dává z tohoto kapalinou chlazeného čtyřválce o zdvihovém objemu 948cc nejvyšší výkon 92.2 kW (125 koní) při 9500 ot/min, varianta RS dosahuje výkonu 82 kW (111 koní) při 8500 ot/min. Točivý moment je pak prakticky stejný (98.6 vs. 98.5 Nm u RS) a tento čtyřválec vyniká jak klidným chodem s minimem vibrací, tak příjemným a charizmatickým zvukovým projevem. Výkon, i když nižší než u modelu Z900, je ale naprosto dostatečný a sílu tato mašina určitě nepostrádá, svižná jízda jí nedělá žádný problém a při vypnutí kontroly trakce není problém postavit ji na zadní kolo. Motor se ochotně sbírá již z nižších otáček a nejlépe se cítí v těch středních, kde má také nejzajímavější zvukový projev. Odezva na přidání plynu je příjemně rychlá a převodovka je klasicky šestistupňová. Ještě dodáme, že výrobcem udávaná průměrná spotřeba je 5.3 litru paliva na 100 km, což odpovídá produkci emisí 136 gramů CO2 na jeden kilometr.

Kawasaki Z900RS: Parádní retro pro každého

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, a to jak v hustém, městském provozu, tak při ostřejší jízdě na klikatých okreskách. I když není Z900RS zrovna lehkonohý stroj (váží 215 kg), ovládání v nižších rychlostech je poměrně příjemně a není moc obtížné, přičemž díky lehkému řízení se cítí při kličkování v hustém městském provozu velmi dobře. Při ostřejší jízdě mimo město zase vyniknou spíše tužší tlumiče, díky čemuž působí Z900RS poměrně jistě a stabilně i při vysokých rychlostech. Podvozek je postavený na příhradovém rámu z vysokopevnostní oceli, přední vidlice se zdvihem 120 mm a vzadu najdeme odpružení typu Back-link se zdvihem 140 mm. Podvozek je plně stavitelný, takže je možné si ho přizpůsobit obrazu svému. Standardně osazené pneumatiky nejsou úplně ideální a při jízdě na hraně ztrácejí přilnavost a jistotu, ale při takové té normální jízdě jsou bez větších problémů. Brzdná soustava se skládá ze dvou kotoučů o průměru 300 mm vpředu, do kterých se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny a vzadu najdeme kombinaci 250 mm kotouče a jednopístkového třmenu. Nástup brzd je poměrně rychlý, jejich výkon se dobře dávkuje a celkově nemají se zastavením tohoto stroje žádný větší problém.

Kawasaki Z900RS: Parádní retro pro každého

Výbava
Výbava je velmi dobrá a kombinuje v sobě retro prvky s modernou. Přední kruhový světlomet je vyvedený v retro stylu, ale jedná se o LED světlo a tyto diody najdeme také vzadu. Povedlo se i rozměrné a poměrně pohodlné sedlo, které je umístěné ve výšce 835 mm a opět je vyvedené v retro stylu. Elektronická výbava pak obsahuje brzdný systém ABS, kontrolu trakce stavitelnou ve dvou úrovních či spojku Assist & Slipper. Palubní desku hodnotíme určitě jako povedenou a před řidičem sedí dva klasické, analogové budíky doplněné o displej palubního počítače, který sedí mezi nimi. Zatímco levý budík zobrazuje aktuální rychlost, pravý ukazuje otáčky a displej pak podává informace třeba o ujetých kilometrech, teplotě, aktuálně zařazeném převodovém stupni, stavu paliva v nádrži či nastavení elektroniky. Díky jednoduché grafice je všechno bez jakýchkoliv problémů čitelné za všech okolností. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2100 x 1150 x 865 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1470 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva. Hezká kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Kawasaki Z900RS: Parádní retro pro každého

Kvalita a spolehlivost
Mašiny z řady Z jsou velmi robustní, působí jako tank a jejich spolehlivost je prakticky neprůstřelná, což se dá očekávat také od verze RS. Dílenské zpracování je perfektní, takřka bez jakékoliv chybičky a na první pohled působí tato mašina jako nějaká speciální, exkluzivní verze. Výrobce se zaměřil i na ty nejmenší detaily a v tomto ohledu nemá Z900RS moc konkurentů. Ani cena není špatná, základní verze s černým kabátkem stojí 299 900 Kč s DPH, barevná varianta Khaki vyjde na 304 900 Kč s DPH a verze kombinující hnědou a oranžovou pak stojí 309 900 Kč s DPH.

Kawasaki Z900RS: Parádní retro pro každého

Verdikt
Kawasaki Z900RS je skvělá mašina postavená na výborném naháči Z900, což už je sama o sobě známka kvality. Určitě je to jeden z nejlepších retro strojů současnosti, který kombinuje moderní výbavu a zároveň ctí odkaz svého předchůdce. Motor nabídne dostatek výkonu pro zkušené řidiče a zároveň se svým projevem hodí i pro ty začínající, což platí také pro jízdní vlastnosti. Tato mašina přejde nesmírně rychle do krve a během několika málo minut od prvního usednutí se na ní budete cítit jako doma. Výbava je dostatečná, dílenské zpracování perfektní a výrobce se u tohoto stroje věnoval opravdu každému, i sebemenšímu detailu. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z900RS: Parádní retro pro každého


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.