Přeposlat Suzuki SV650X: Hezký ,,kafáč" jde do prodeje

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki SV650X: Hezký ,,kafáč" jde do prodeje

01.01.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Suzuki začíná uvádět do prodeje svůj nový stroj SV650X a první nástřel cen vypadá velmi zajímavě. Tohle by mohl být velký hit a jeden z nejdostupnějších, cenově nejatraktivnějších café racerů současnosti.

Suzuki SV650X: Hezký ,,kafáč" jde do prodeje

Tento rok byl pro motocykly typu café racer určitě zásadní, protože světlo světa spatřilo mnoho zajímavých a atraktivních ,,kafáčů“ od všemožných značek. Dočkali jsme se několika retro strojů, několika mixů mezi modernou a retrem a mezi výrobce tohoto typu motocyklů se přidali třeba Kawasaki, Husqvarna, Royal Enfield nebo právě Suzuki. Jejich nejnovější počin v podobě café raceru s označením SV650X nevypadá vůbec marně. Jako základ tomuto stroji posloužil model SV650, se kterým sdílí verze s přídomkem X prakticky veškerou techniku včetně rámu, brzd a motoru. Co je jiné, je kryt předního světlometu, sedlo a jeho zpracování, clip on řidítka a boční panely na šasi. V oblasti mechaniky jsme se dočkali možnosti nastavení předpětí na podvozku, což standardní model sice nemá, ale brzy se toho pravděpodobně dočká. Po stránce designu je Suzuki SV650X velmi atraktivní stroj a díky přední malé kapotáži vypadá mnohem atraktivněji a zajímavěji než trochu obyčejná a nudná standardní verze. Celkovému designu hodně napomohlo i povedené sedlo s horizontálními dílky a díky již zmíněným clip on řidítkům bude posed na SV650X sportovnější než u obyčejné verze.

Suzuki SV650X: Hezký ,,kafáč" jde do prodeje

Přední kruhový světlomet je vyvedený v retro stylu a na zadní část už se dostala moderna, protože zde najdeme LED koncové světlo. Kompletní rozměry tohoto hezkého kafáče jsou 2140 x 1090 x 730 mm, rozvor kol je 1445 mm a sedlo je uloženo ve výšce 790 mm. Objem nádrže byl proti standardnímu modelu navýšen z 13.8 na 14.5 litru a hmotnost verze X dosahuje hodnoty 198 kg. Podvozek se skládá z teleskopické vidlice s vinutou pružinou a olejovým tlumičem vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici s centrální tlumící jednotkou, vinutou pružinou a olejovým tlumičem. Jak jsme se již zmínili, u podvozku jde nově nastavit předpětí. Brzdná soustava je pochopitelně kotoučová a skládá se ze dvou kotoučů o průměru 290 mm vpředu a jednoho kotouče o průměru 240 mm vzadu. Ve výbavě neschází brzdný systém ABS, který dodala společnost Nissin a výrobce tento stroj osadil také technologií Low RPM Assist. Tato funkce pomáhá s jízdnou v nižších rychlostech, kdy je motor v nižších otáčkách a v akci tak bude primárně v hustém městském provozu. Hezká litá kola s pěti paprsky mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Suzuki SV650X: Hezký ,,kafáč" jde do prodeje

Zmínit musíme určitě také hezky vypadající palubní desku, která je kompletně digitální a jedná se vlastně o před řidičem umístěný podlouhlý displej v malé kapličce. V horní části displeje najdeme otáčkoměr, pod kterým sedí ukazatel aktuální rychlosti a vedle něj najdeme ukazatel aktuálně zařazeného převodového stupně. To ale samozřejmě není všechno a palubní deska dále zobrazuje teplotu, stav paliva v nádrži, dojezd na zbývající palivo, čas a ujeté kilometry. Okolo tohoto displeje pak najdeme i nezbytné informační diody. Nyní se můžeme přesunout k motoru zastoupenému čtyřtaktním dvouválcem o zdvihovém objemu 645cc, který má válce sevřené do úhlu 90 stupňů, disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon této jednotky je 56 kW (76 koní) při 8500 ot/min a točivý moment čítá 64 Nm při 8100 ot/min. Motor má elektrický startér, elektronické zapalování a disponuje vstřikováním paliva. Výrobcem propočítaná průměrná spotřeba této mašiny je 3.9 litru paliva na 100 km jízdy, což odpovídá produkci emisí 91 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy a minimálně papírově se tedy jedná o vcelku úsporný stroj.

Suzuki SV650X: Hezký ,,kafáč" jde do prodeje

Převodovka má pak klasicky šest stupňů. Suzuki bude k modelu SV650X nabízet také různé příplatkové příslušenství a zmínit bychom měli například ráfky s logem SV, koncovku výfuku Yoshimura R77J, LED přední i zadní blinkry nebo například mlhová světla. Dále na stránkách výrobce najdeme příplatkovou ochranu nádrže, sportovní víčko nádrže nebo různé kufry (jeden zadní a dva na nádrž), takže příplatková výbava je poměrně rozsáhlá a určitě bude ještě růst. Co se týče zmíněné ceny, tak Suzuki začíná svůj model SV650X prodávat ve Velké Británii, a to za cenu 5999 liber (cca 174 000 Kč). To je jen nepatrně víc, než stojí standardní verze SV650 (ta se u nás prodává za 177 900 Kč) a v porovnání s konkurenčními café racery typu Triumphu Street Cup nebo Ducati Scrambler Café Racer je to příjemně levný a dostupný stroj. Tento retro café racer by tak měl stát zhruba stejně, jako například Kawasaki Z650 nebo Yamaha MT-07, což ani nejsou ,,kafáči“ a jsou to naháči klasického střihu. Na oficiální ceny pro náš trh si sice ještě musíme počkat, ale i z ceny pro Velkou Británii jde ledacos odvodit.

Suzuki SV650X: Hezký ,,kafáč" jde do prodeje

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki SV650X: Hezký ,,kafáč" jde do prodeje


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.