Přeposlat Aprilia SR Motard 50: Prcek se sportovní duší

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia SR Motard 50: Prcek se sportovní duší

29.12.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Aprilia SR Motard 50 je velmi povedený a příjemný skútr, který vsází hlavně na atraktivní, sportovně pojatý design odkazující na sportovní mašiny Aprilie a agilní jízdní vlastnosti. Potěší také slušnou praktičností, nízkými provozními náklady a v neposlední řadě i kvalitním zpracováním.

Aprilia SR Motard 50: Prcek se sportovní duší

Motor
O pohon tohoto malého skútru se stará malý motor, a to konkrétně jednoválec o zdvihovém objemu 49cc. Tato jednotka je chlazena vzduchem, disponuje čtyřmi ventily a dosahuje nejvyššího výkonu 4.6 koně při 9500 ot/min. Maximum točivého momentu čítá 3.8 Nm, přičemž tato hodnota je k dispozici při 8000 ot/min a na první pohled se nejedná o nijak zajímavé, veskrze maximálně průměrné hodnoty. Tento skútr je ale poměrně lehký, takže dynamika není vyloženě špatná a pro svižnou jízdu po městě motor svým projevem určitě dostačuje. Odezva na přidání plynu je totiž příjemně rychlá a skútr tak působí poměrně agilním, svižným dojmem. Systém přívodu paliva je řešený pomocí karburátoru Keihin NCV F20 a určitě stojí za zmínku, že motor jde nastartovat jak pomocí klíčku, tak pomocí klasického nakopnutí, což je ale spíše taková záloha pro případ nouze. Maximální rychlost tohoto skútru se pohybuje jen lehce za hranicí 60 km/h, takže do mimoměstského, rychlejšího provozu se moc nehodí a jak jsme se již zmínili, město je oblast, kde vyniká. Provozní náklady jsou velmi nízké (spotřeba se pohybuje okolo 2 litrů na 100 km), prakticky zanedbatelné a převodovka je zastoupena klasickým variátorem, takže o nějaké řazení se vůbec nestaráte.

Aprilia SR Motard 50: Prcek se sportovní duší

Jízda a ovladatelnost
V oblasti jízdních vlastností si prakticky není na co stěžovat a jedná se o jednu z nejlepších vlastností tohoto hezkého modelu. Skútry Aprilia se většinou vyznačují tím, že jejich projev na silnici je poměrně sportovní a SR Motard 50 není výjimkou. Pod rukama působí tento model velmi agilně, svižně a nesmírně ochotně reaguje na sebemenší změnu směru jízdy. Podvozek není přehnaně měkký, ale zase není ani zbytečně tuhý a dalo by se říct, že je naladěný ideálně. Díky nízké hmotnosti je ovládání v nižších rychlostech naprosto bezproblémové a jak jsme se již zmínili, město je pro tento model tím ideálním, domácím prostředím. Proplétání se v husté městské dopravě zvládá naprosto s přehledem a v tomto prostředí se zkrátka cítí jako ryba ve vodě. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme tlumič s možností nastavení předpětí. Co se týče brzd, tak na předním kole má své místo kotouč o průměru 220 mm vzadu pak sedí klasická bubnová brzda s průměrem bubnu 140 mm. Výkon brzdné soustavy je vcelku slušný a celkově nemá se zastavením tohoto skútru žádné velké problémy, ale i kvůli jeho sportovnímu feelingu by mu zadní kotoučová brzda slušela určitě víc.

Aprilia SR Motard 50: Prcek se sportovní duší

Výbava
Standardní výbava je spíše základní, ale to není žádný velký nedostatek, protože z důležitých věcí nic neschází a je možné i další rozšíření. Prostor pod sedlem je dostatečně velký, aby zvládl pojmout plnohodnotnou přilbu a za příplatek si je možné pořídit horní kufr, který přidá další litry pro zavazadla. Příplatková výbava dále obsahuje například ochranný štít či zámek řídítek, takže základní výbavu je možné poměrně dost rozšířit. Rozměrné a příjemně pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 775 mm a nádrž zvládne pojmout 7 litrů paliva, což umožňuje v kombinaci s úsporným motorem velmi slušný dojezd. Na délku tento skútr měří 1938 mm, je široký 718.8 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1349 mm. Palubní deska má sportovní šmrnc a zároveň je velmi jednoduchá, díky čemuž je přehledná a skvěle čitelná za všech okolností. Skládá se ze dvou budíků, přičemž ten větší ukazuje aktuální rychlost, ujeté kilometry a menší displej po jeho levici zobrazuje stav paliva v nádrži. V okolí palubní desky pak najdeme i nezbytné informační ikony. Za zmínku určitě stojí také atraktivní litá kola vyvedená v černé barvě, která disponují průměrem 14 palců a na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu i vzadu.

Aprilia SR Motard 50: Prcek se sportovní duší

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, a i v tomto ohledu je všechno v nejlepším pořádku. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a pocitově působí tento skútr poctivým, bytelným dojmem. Pochválit musíme i velmi atraktivní design, který odkazuje na sportovní mašiny Aprilie a určitě to není nějaké obyčejné a nudné městské přibližovadlo. Vzhledově je to takový superbike mezi malými skútry a potěší i atraktivními barevnými kombinacemi, které obsahují bílou, černou a červenou barvu. V oblasti spolehlivosti by neměly nastat žádné velké obtíže, protože se jedná o velmi jednoduchý skútr a nikdy nebyly hlášeny žádné zásadní či fatální problémy.

Aprilia SR Motard 50: Prcek se sportovní duší

Verdikt
Aprilia SR Motard 50 je velmi povedený a příjemný skútr, který vsází hlavně na atraktivní, sportovně pojatý design odkazující na sportovní mašiny Aprilie a agilní jízdní vlastnosti. Potěší také slušnou praktičností, nízkými provozními náklady a v neposlední řadě i kvalitním zpracováním. Výkon na první pohled sice nevypadá nijak zajímavě, ale díky nízké hmotnosti je skútr v městském provozu příjemně agilní a do tohoto prostředí výkon motoru zcela jistě stačí. Jízda hraje na sportovní notu, brzdy jsou výkonné a podvozek je velmi dobře vyladěný, takže v tomto ohledu si není vůbec na co stěžovat.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia SR Motard 50: Prcek se sportovní duší


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.