Přeposlat Slavný Levis se vrací do světa motocyklů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Slavný Levis se vrací do světa motocyklů

27.12.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Další historický výrobce motocyklů, který před notnou dobou ukončil svou činnost, hlásí návrat. Tentokrát se jedná o britskou společnost Levis a její znovuzrození bude provázet drahá, exkluzivní mašina poháněná šestiválcovým motorem.

Slavný Levis se vrací do světa motocyklů

Oživovat staré, dávno uzavřené výrobce motocyklů se zajímavou historií je v poslední době nesmírně populární a dočkala se toho také britská společnost Levis. Ta vznikla v roce 1911, ve městě Birmingham a jedná se tak o jednu z těch opravdu tradičních, průkopnických firem. Od svého založení vyráběl Levis dvoutaktní stroje a po mnoho let se jednalo o vedoucí společnost v oblasti dvoutaktních motocyklů v Anglii.  V roce 1928 přišla řada také na čtyřtakty a ty společnost vyráběla až do roku 1941, kdy ukončila svou produkci. Levis se dočkal také závodního úspěchu, a to v roce 1920 v tradičním závodě Isle of Man TT, kde se povedlo dvoutaktnímu stroji s motorem o objemu 247cc uspět ve třídě Lightweight 250. Tento úspěch zopakoval výrobce i o dva roky později a poté si přisvojil slogan ,,The Master Two Stroke“. Jak jsme se již zmínili, v roce 1941 zavřela společnost Levis krám a nyní tedy přišla řada na její znovuoživení. To je v posledních letech opravdu populární byznys a víceméně se odehrává u všech ve stejných krocích. Chce to najít nějakou starou společnost se zajímavou historií, která měla v minulosti velké jméno a pak představit nový stroj odkazující na její původ či nějaké staré mašiny.

Slavný Levis se vrací do světa motocyklů

Musí to být samozřejmě exkluzivní motocykl plný prémiových materiálů, na míru vyrobených prvků a ideálně by se měl prodávat pouze v nějaké omezené sérii a za cenu, ze které se běžným smrtelníkům protočí panenky. Je to i tento případ, znovuzrozená společnost Levis bude svůj nejnovější počin prodávat za po přepočtu okolo 1.5 milionu korun a je tedy vidět, že sebevědomí pánům stojícím za tímto návratem nechybí. Na druhou stranu, bude se opravdu jednat o velmi zajímavý, technicky vyspělý stroj se šestiválcovým motorem a dá se čekat, že milovníci exkluzivních mašin a tradičních výrobců budou nadšeni. Příběh o znovuzrození firmy Levis začal již v roce 2004, kdy anglický inženýr Tim Bishop navrhl dvoulitrový desetiválcový motor s výkonem 305 koní, který byl tak kompaktní, že se vešel mezi přední sedadla plánovaného sportovního vozu Connaught. Tento motor se vyznačoval také vysokou modularitou, kdy mohl být snadno upravovaný počet jeho válců, zdvihový objem, mohl fungovat jako dvoutakt a dokonce být přetransformovaný na diesel. Projet supersportu Connaught ale nedošel do zdárného cíle, takže tento vpravdě unikátní motor zůstal léta u ledu.

Slavný Levis se vrací do světa motocyklů

Nyní ho dva z nejvíce inovativních anglických inženýrů mají v plánu osadit do motocyklu pod znovuzrozenou značkou Levis a nejnovější počin s pravděpodobným označením V6 Café Racer tak bude od hlavy až k patě ryze britským strojem. Práva na jméno Levis odkoupil spolu s právy na motor Connaught V10 automobilový designér Phil Bevan a do firmy přivedl také Stevea Kirka, kterého jmenoval hlavním návrhářem. Tito dva pánové dali hlavy dohromady a uvědomili si, že mají k ruce nesmírně kompaktní motor s pouhými 330 mm podél hlavy válce, takže by se dal použít v motocyklu. Původně ho chtěli použít v původní konfiguraci s deseti válci, nicméně postupem času od této myšlenky upustili a rozhodli se, že využijí jeho modularity a upraví ho na šestiválec. Ten by měl produkovat okolo 130 koní a hlavně mohutný točivý moment čítající zhruba 190 Nm, takže o dynamiku tohoto stroje strach vůbec nemáme. Tato mašina je ještě pořád ve výrobě a k dispozici je tak pouze několik nákresů a pár dokončených prvků, jako třeba rám.

Slavný Levis se vrací do světa motocyklů

Ten je vyrobený z nerezové oceli a vyrábí se v továrně Levis v oblasti severovýchodní Anglie, přičemž celá mašina se pak bude skládat na ostrově Man. Vyrobená už je také přední část s odpružením typu Hossack, převodovka, kola  a kyvná vidlice. Prakticky všechny věci si dělá Levis sám, včetně ECU, ABS systému a kontroly trakce. Náčrtky designu ukazují svalnatou mašinu vyvedenou ve stylu klasického cruiseru s hezkými prvky typu trojice koncovek výfuků či mohutné nádrže. Také konstrukce bude částečně modulární a bude možné použít například jiné sedlo nebo řidítka, takže z mašiny typu café racer bude možné vytvořit například scramblera. V současné době je tento velmi zajímavý stroj ve fázi prototypového testování a po všech nezbytných testech by se měl přesunout k sériové výrobě. K dispozici bude pravděpodobně v roce 2018, samozřejmě s Euro 4 homologací. První výrobní várka bude čítat pouhých šest kusů a poté by se měla výroba rozšířit na 52 kusů. Jak jsme se již zmínili, cena bude hodně vysoká a výrobce plánuje tento stroj prodávat za 52 tisíc liber, což je po přepočtu zhruba 1.5 milionu korun.

Slavný Levis se vrací do světa motocyklů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Slavný Levis se vrací do světa motocyklů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.