BMW


Přeposlat TVS Apache RR 310 je nový superbike z Indie s částečně německým srdcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

TVS Apache RR 310 je nový superbike z Indie s částečně německým srdcem

13.12.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Indická firma TVS ve své domovině představila novou mašinu s označením Apache RR 310, na kterou se dnes podíváme. Tento stroj tak trochu klame tělem a není to čistokrevný Ind, protože obsahuje jednoválcový motor vyvinutý ve spolupráci s BMW.

TVS Apache RR 310 je nový superbike z Indie s částečně německým srdcem

Indický koncern TVS spolupracuje s BMW již nějakou tu dobu a produkt jejich kooperace v podobě jednoválce o zdvihovém objemu 313cc se mezi námi již poměrně dlouho prohání. Tento motor totiž najdeme v mašině BMW G 310 R, v jeho offroad variantě G 310 GS a samozřejmě i v produktu firmy TVS. Ta ho osadila do motocyklu Akula 310, který je postavený na výše zmíněném BMW G 310 R a s mnichovskou automobilkou bude mít podobný vztah i nejnovější počin Apache RR 310. Dalo by se totiž říct, že nový Apache je předobraz plánovaného BMW G 310 RR, což není nic jiného než kapotovaná, supersportovní verze původního naháče G 310 R. Sportovní mašiny s maloobjemovými motory, tedy malorážky spíše pro mladší a začínající řidiče, jsou v poslední době čím dál populárnější a dá se čekat, že bude tato třída velmi rychle nabitá k prasknutí. A nejnovější Apache RR 310 určitě bude plně konkurenceschopný, protože vypadá velmi zajímavě jak po designové, tak po technické stránce. Začneme jako vždy designem, který je poměrně sportovní a Apache hraje hodně na agresivní notu.

TVS Apache RR 310 je nový superbike z Indie s částečně německým srdcemTVS Apache RR 310 je nový superbike z Indie s částečně německým srdcem

Kapotáž je plná ostře řezaných hran a přední části dominuje maska se dvěma světlomety, která plynule přechází do ochranného štítu. Zajímavě vypadá i poměrně hodně vyboulená nádrž a zadní část s LED koncovým světlem, přičemž na LED technologii jsou postaveny i přední světlomety. Robustní výfuk je vyvedený vedle zadního kola, na pravé straně a rozměrné sedlo je doplněno menším sedlem pro spolujezdce. Ještě dodáme, že sedlo je uloženo ve výšce 810 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1365 mm. Tato novinka je postavena na trubkovém ocelovém rámu, který je úplně stejný, jako u naháče G 310 R, nicméně podsedlový rám už je jiný. Suchá hmotnost se zastavila na hodnotě 170 kg, což je o 11 kg víc než v případě již několikrát zmíněného BMW a vyloženě lehkonohá modelka to tedy není. Podvozek obsahuje komponenty od firmy KYB a brzdná soustava nese značku ByBre. Pokud vám toto jméno nic neříká, tak vězte, že se jedná o levnější podznačku slovutného Bremba a na předním i zadním kole najdeme po jednom brzdném kotouči. Brzdám pak dělá společnost dvoukanálový systém ABS.

TVS Apache RR 310 je nový superbike z Indie s částečně německým srdcemTVS Apache RR 310 je nový superbike z Indie s částečně německým srdcem

Vcelku zajímavě pak vypadá digitální palubní deska, která je trochu netradičně orientovaná na výšku. Před řidičem sedí podlouhlý displej, v jehož pravé části se nachází vertikální otáčkoměr a vlevo sedí ukazatel zařazeného převodového stupně, teploměr, ukazatel stavu paliva v nádrži a hodiny. Nad i pod palubní deskou jsou nezbytné informační diody a po jeho stranách pak najdeme tlačítka pro ovládání. Hlavním prvkem této nové mašiny je ale samozřejmě jednoválcový motor o zdvihovém objemu 313cc, který, jak jsme se již zmínili, vznikl ve spolupráci s automobilkou BMW a pohání hned dva její modely. Tento motor disponuje kapalinovým chlazením, čtyřmi ventily na válec a má dva vačkové hřídele. Za zmínku určitě stojí také elektronické vstřikování paliva BMS-E2 a plnění emisních norem Euro 4, ačkoliv tohle indická mašina k existenci samozřejmě nepotřebuje. Na druhou stranu, pokud by se Indové rozhodli prodávat tuto mašinu v Evropě, budou na to perfektně připraveni. Nejvyšší výkon této jednotky je 25 kW (34 koní) při 9700 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 27.3 Nm při 7700 ot/min.

TVS Apache RR 310 je nový superbike z Indie s částečně německým srdcem

BMW G 310 R má velmi podobné parametry s tím rozdílem, že nejvyššího výkonu dosahuje při 9500 ot/min a nepatrně vyšší točivý moment (28 Nm) je dostupný o 200 ot/min níž. To je s největší pravděpodobností dáno použitím jiné vstřikovací mapy. Dynamické schopnosti této novinky by měly být velmi podobné modelu od BMW, ale díky kapotáži zvládne Apache dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h, zatímco nahý mnichovský model může jet maximálně 145 km/h. V oblasti ceny bude TVS Apache RR 310 nesmírně zajímavým strojem, protože by měl stát po přepočtu okolo 73 500 Kč. To je cena, které se plánované BMW G 310 RR samozřejmě ani nepřiblíží a v poměru cena / výkon tedy Apache platí za skvělé zboží. Prodej v Evropě je nejistý a není ani moc pravděpodobný, nicméně CEO společnosti TVS prohlásil, že Apache RR 310 je postavený tak, aby mohl v případě potřeby uspokojit poptávku po lehkém superbiku pro mladé v globálním měřítku. Je tedy možné, že se ho nakonec dočkáme i na starém kontinentu a vlastně i jinde na světě.

TVS Apache RR 310 je nový superbike z Indie s částečně německým srdcem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku TVS Apache RR 310 je nový superbike z Indie s částečně německým srdcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.