Přeposlat Brough Superior Pendine Sands Racer: Nádherná reinkarnace starých závodních mašin

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Brough Superior Pendine Sands Racer: Nádherná reinkarnace starých závodních mašin

11.12.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Znovuzrozený britský výrobce motocyklů Brough Superior má v plánu rozšířit svou nabídku, a to o nový model s označením Pendine Sands Racer. Pojďme se tedy podívat, co se pod tímto zajímavým jménem ukrývá.

Brough Superior Pendine Sands Racer: Nádherná reinkarnace starých závodních mašin

Firma Brough Superior má svůj původ v dávné minulosti, a to konkrétně v roce 1919, kdy vznikla. V dobách její největší slávy se jí přezdívalo Rolls-Royce mezi motocykly a toto označení se vlastně dá použít i dnes, kdy Brough Superior opět žije a dýchá. Původní firma totiž v roce 1940 zanikla a trvalo hodně dlouho, až do roku 2013, než byla tato slavná společnost opět přivedena k životu. V současné době nabízí Brough Superior jeden motocykl, a to mašinu SS100 dostupnou ve třech barevných verzích s označením Traditional, Full Black a Titanium. K tomuto krásnému stroji by se měl za necelý rok, konkrétně v září 2018, přidat motocykl s označením Pendine Sands Racer. Rozklíčovat toto jméno je poměrně snadné a hodně se váže k historii zakladatele firmy, Georgi Broughovi. Pendine je vesnička ve Walesu a Pendine Sands značí dlouhou, písečnou pláž, kde se od nepaměti pořádají rychlostní závody. George Brough miloval Pendine, její pláž a tyto závody tak moc, že po nich pojmenoval své závodní motocykly, a dokonce i svůj dům, takže plánovaná novinka je vlastně poctou jak zakladateli firmy, tak odkazem na tyto rychlostí závody.

Brough Superior Pendine Sands Racer: Nádherná reinkarnace starých závodních mašinBrough Superior Pendine Sands Racer: Nádherná reinkarnace starých závodních mašin

Jedná se o vskutku unikátní, nádherně vypadající stroj, kterému posloužil jako základ aktuální model SS100. Hlavně při pohledu z profilu vynikne fantastický styling postavený na podlouhlé nádrži plynule přecházející do sedla. To je poměrně malé a za ním se nachází protažená záď. Dominantu stroje ale určitě tvoří dvojice robustních, lesknoucích se koncovek výfuku vyvedená na levou stranu pod sedlo. Zdá se, že k dispozici budou alespoň dvě varianty s rozdílnou přední kapotáží a barevnými kabátky. Jedna má decentní ochranný štít, tmavé šasi, a ještě výraznější koncovky výfuku a druhá disponuje kruhovým světlometem chráněným mříží a stylovým, žluto-stříbrným kabátkem. Obě verze ale vypadají naprosto famózně a zcela jistě patří k tomu nejatraktivnějšímu, co motocyklový průmysl v posledních měsících vyprodukoval. Brough Superior Pendine Sands Racer ale není jenom o vzhledu, je také o technice a unikáních materiálech. Třeba rám je vyrobený z titanu, stejně tak jako pomocný rám a přední odpružení. Zadní kyvná vidlice je vyfrézovaná na CNC stroji a tlumič umožňuje nastavení předpětí i odskoku, přičemž jeho zdvih čítá 130 mm.

Brough Superior Pendine Sands Racer: Nádherná reinkarnace starých závodních mašinBrough Superior Pendine Sands Racer: Nádherná reinkarnace starých závodních mašin

I přední odpružení postavené na vidlici typu Fior umožňuje nastavení předpětí a odskoku a zde je zdvih 120 mm. Rozvor kol této krásné mašiny je 1540 mm, suchá hmotnost se zastavila na 196 kg a výrobci se povedlo ji rozložit mezi nápravy v ideálním poměru 50:50. Sedlo se nachází ve výšce 820 mm a krásná kola jsou vyrobena z hliníku na CNC stroji. Zatímco přední kolo disponuje průměrem 19 palců a je na něm obuta pneumatika o rozměru 120/70, vzadu najdeme kolo o dva palce menší s pneumatikou o rozměru 170/60. Brzdnou soustavu dodala firma Beringer a na předním kole najdeme dvojici kotoučů o průměru 320 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny. Vzadu má své místo kombinace kotouče o průměru 230 mm a dvoupístkového třmenu. Součástí standardní výbavy je pak i nezbytný brzdný systém ABS (Continental MK100MAB). Palubní deska je vyvedena v retro stylu a jedná se vlastně pouze o velký analogový tachometr, který ve spodní části obsahuje malý displej a několik klasických informačních diod.

Brough Superior Pendine Sands Racer: Nádherná reinkarnace starých závodních mašin

Motor je zastoupený čtyřtaktním dvouválcem s válci sevřenými do úhlu 88 stupňů, který disponuje kapalinovým chlazením a čtyřmi ventily na válec. Zdvihový objem této jednotky je 997cc a ve standardu dosahuje výkonů 73 kW (99 koní) při 9800 ot/min a točivého momentu 89 Nm při 7450 ot/min. K dispozici ale bude i varianta určená pro použití na okruhu, která nabídne podstatně vyšší výkon a v tomto případě se může majitel těšit na 97 kW (132 koní) při 8000 ot/min a točivý moment 120 Nm při 6400 ot/min. Motor plní aktuální emisní normy Euro 4 a je spojený se šestistupňovou převodovkou. Výroba by měla odstartovat v září následujícího roku a základní cena byla stanovena na nemalých 57 999 liber, což je po přepočtu zhruba 1.69 milionu korun. Výrobce potencionálnímu majiteli rád umožní různé úpravy přesně na míru, takže tato částka se může ve finále vyšplhat ještě mnohem výš. Při představení se okolo této mašiny motalo opravdu hodně lidí a vůbec nepochybujeme o tom, že zájem bude i přes astronomickou cenovku velký.

Brough Superior Pendine Sands Racer: Nádherná reinkarnace starých závodních mašin

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Brough Superior Pendine Sands Racer: Nádherná reinkarnace starých závodních mašin


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.