KTM


Přeposlat KTM 790 Duke: Krásný naháč je v prodeji, a to za překvapivou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM 790 Duke: Krásný naháč je v prodeji, a to za překvapivou cenu

06.12.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Rakouské KTM představilo koncept své plánované novinky 790 Duke již v roce 2016 a nyní konečně přichází řada na sériový model. Ten byl představen na akci EICMA 2017, rok po konceptu a k dispozici je již i na našem trhu, a to za velmi zajímavou cenu.

KTM 790 Duke: Krásný naháč je v prodeji, a to za překvapivou cenu

KTM 790 Duke patřil k určitě k nejvíce očekávaným novinkám tohoto roku a konečně jsme se tedy dočkali sériové verze. Rakouský výrobce přezdívá této mašině skalpel, to kvůli naprosté přesnosti a zcela jistě také kvůli její ostré povaze. A co že je vlastně KTM 790 Duke zač? Jedná se o naháče střední váhové kategorie, který by měl patřit k hlavním hvězdám své třídy a mělo by se jednat o ztělesnění podstaty KTM. Můžeme tedy očekávat naprosto precizně vyladěný podvozek, brilantní ovladatelnost a výbušný motor, přesně tak, jak jsme u KTM zvyklí. Design už na první pohled odhaluje klasické rysy tohoto rakouského výrobce a velmi zajímavě vypadá hlavně přední část s podlouhlými, duálními světlomety. Přední i zadní světla jsou složena z LEDek a neschází ani denní svícení. Při pohledu z profilu pak vynikne poměrně vysoká nádrž a hodně zapuštěné sedlo. Standardní výfuk je do vzhledu hezky zakomponovaný a za příplatek je k dispozici také podstatně robustnější výfuk od specialisty v podobě firmy Akrapovič. Výrobce použil zcela nový trubkový rám, ve kterém je vsazený nový motor coby nosný prvek a pomocný rám je vyrobený z hliníku.

KTM 790 Duke: Krásný naháč je v prodeji, a to za překvapivou cenuKTM 790 Duke: Krásný naháč je v prodeji, a to za překvapivou cenu

Co se týče podvozku, tak ten je postavený kompletně na komponentech od firmy WP a vpředu najdeme USD vidlici o průměru 43 mm, přičemž její zdvih dosahuje hodnoty 140 mm. Zadní tlumič WP disponuje zdvihem 150 mm a je u něj možné nastavení předpětí. Dvoumístné sedlo je umístěno ve výšce 825 mm, rozvor této mašiny dosahuje hodnoty 1475 mm (± 15 mm) a suchá hmotnost je velmi příjemných 169 kg. Nádrž pak zvládne pojmout 14 litrů paliva. Brzdná soustava obsahuje dva kotouče o průměru 300 mm vpředu a jeden kotouč o průměru 240 mm vzadu, přičemž do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny. Na zadním kole pak najdeme klasický třmen se dvěma pístky. Brzdám dělá společnost dvoukanálový brzdný systém ABS (Bosch 9MP) s možností úplného vypnutí, což ocení v první řadě zkušení řidiči. Elektronická výbava je dle očekávání perfektní a zahrnuje spoustu pomocníků a různých módů. Řidič má například k dispozici čtyři přednastavené jízdní módy s označením Sport, Street, Rain a Track, přičemž s každým se úplně změní charakter tohoto stroje.

KTM 790 Duke: Krásný naháč je v prodeji, a to za překvapivou cenuKTM 790 Duke: Krásný naháč je v prodeji, a to za překvapivou cenu

Režim Track pak obsahuje také systém řízeného rozjezdu (launch control) a umožní dodatečné nastavení například kontroly trakce nebo volbu palivové mapy motoru. Systém kontroly trakce nese označení MTC a jeho nastavení se mění podle toho, jaký jízdní režim si řidič zvolí. Za zmínku pak určitě stojí také přítomnost speciálního módu Supermoto, který umožňuje kompletní zablokování zadního kola, a tudíž i driftování. Je ale zajímavé, že i po aktivaci tohoto režimu zůstane ABS systém aktivní, i když pouze na předním kole. Součástí standardní výbavy je pak také technologie oboustranného rychlořazení. Palubní deska je kompletně digitální a ukazatel otáček umí měnit barvu podle toho, jako moc je motor vytočený. Kromě toho zvládá palubní systém také varovat řidiče v případě, že motor ještě není dostatečně zahřátý a kromě otáček, rychlosti a stavu paliva v nádrži ukazuje displej i ujeté kilometry nebo nastavení elektroniky. Intenzita podsvícení se mění automaticky v závislosti na okolním světle a displej by tak měl být za všech okolností bez obtíží čitelný.

KTM 790 Duke: Krásný naháč je v prodeji, a to za překvapivou cenu

Zadní kolo tohoto krásného naháče pohání paralelní dvouválec o zdvihovém objemu 799cc, který disponuje kapalinovým chlazením a čtyřmi ventily na válec. Nejvyšší výkon této jednotky je 77 kW (105 koní) a točivý moment čítá 86 Nm, přičemž toho motor dosahuje při 8000 ot/min. Motor samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro 4 a výrobce nezapomněl ani na pokročilý systém ride-by-wire, přičemž jeho kombinovaná spotřeby byla spočítána na 4.4 litru paliva na 100 km jízdy (tomu odpovídají emise 102.9 gramu CO2 na jeden kilometr). Startér je elektronický a převodovka klasicky šestistupňová. KTM k této mašině nabízí opravdu hodně příplatkových prvků výbavy a zmínit bychom měli hlavně sportovní výfuk Akrapovič, odolnější brzdné kotouče, kryt sedla spolujezdce, stavitelné stupačky, alarm nebo například zpětná zrcátka ukotvená na koncích rukojetí řídítek. Je toho opravdu hodně, včetně různých držáků, brašen a podobných věcí a kompletní výčet je k dispozici na oficiálních stránkách výrobce. Na našem trhu je KTM 790 Duke k dispozici již od 254 990 Kč, což je vzhledem k technické vyspělosti a faktu, že se jedná o naprostou novinku, velmi zajímavá nabídka.

KTM 790 Duke: Krásný naháč je v prodeji, a to za překvapivou cenu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM 790 Duke: Krásný naháč je v prodeji, a to za překvapivou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.