Přeposlat Moto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního endura

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního endura

04.12.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na již skončené akci EICMA 2017 samozřejmě působila i slavná společnost Moto Guzzi, která zde představila hned několik zajímavých novinek. Kromě konceptu V85 jsme se dočkali také nových modelů v řadě V7 a několika úprav na již existujících strojích V9.

Moto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního endura

Moto Guzzi V85 koncept
Začneme tímto velmi zajímavým a povedeným konceptem, který evokuje starší závodní endura a kombinuje v sobě retro a modernu. Například dvojice předních světel připomíná motocykl Quota a sám výrobce tento koncept tituluje jako ,,klasické enduro“. Není vůbec těžké rozpoznat proč a prvkem, který v tomto označení hraje hlavní roli, je určitě nádrž. Ta evokuje nádrž na závodních speciálech, které se před lety proháněly v závodech Dakar. Skvěle pak vypadají i ochranné prvky chránící karoserii při jízdě v nehostinných podmínkách, rozměrný přední blatník nebo vysoký ochranný štít. Výrobce samozřejmě nezapomněl ani na chrániče rukou a offroad pneumatiky, které dodala firma Pirelli a které jsou obuty na krásných vyplétaných kolech. Výfuk je vyvedený vedle sedla, na levé straně a tento koncept na první pohled zaujme i svým výrazným zabarvením kombinující černou, žlutou, bílou a červenou barvu. O osvětlení se starají LEDky vpředu i vzadu a tato mašina je postavena na trubkovém rámu, přičemž v oblasti techniky se jedná o od základu novou mašinu.

Moto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního enduraMoto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního endura

Podvozek se skládá z komponent od známé společnosti Öhlins a za zmínku stojí hlavně nově vyvinutá, asymetrická kyvná vidlice. Zatímco již zmíněný výfuk je uložený na levé straně, zadní tlumič se nachází na straně pravé a měl by být velmi snadno seřiditelný. Brzdy dodala známá společnost Brembo a soustava se skládá z klasické kombinace dvou kotoučů vpředu a jednoho vzadu. Poměrně ploché sedlo by mělo nabídnout dostatek prostoru i pro spolujezdce a dle výrobce bude místo i na zavazadla. Palubní deska je dle aktuálních trendů kompletně digitální a jedná se vlastně o jeden velký displej umístěný před řidičem doplněný o informační diody. Kromě aktuální rychlosti a otáček bude ukazovat další klasické informace typu stavu paliva v nádrži, teploty nebo ujetých kilometrů. Co se týče motoru, tak ten je zastoupený úplně novým dvouválcem o zdvihovém objemu 850cc. Jedná se o motor klasické konstrukce se vzduchovým chlazením a měl by nabídnout okolo 80 koní. Prozatím se bohužel vůbec neví, kdy a jestli vůbec se tento krásný a zajímavý koncept překlopí do sériového modelu, nicméně doufáme, že se tak dříve či později stane.

Moto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního enduraMoto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního endura

Moto Guzzi V7
Do této povedené řady přibyly další tři nové specifikace, takže řada V7 je již opravdu hodně rozsáhlá a je vskutku z čeho vybírat. V současné době existuje již pět samostatných variant (Stornello, Stone, Special, Racer a Anniversario) a výrobce ukázal další tři nové s označením Carbon, Milano a Rough. První jmenovaná varianta disponuje prvky vyrobenými z karbonu (oba blatníky a boční panely) a hezkými, červenými prvky, přičemž tyto moderní věci skvěle kontrastují s retro stylingem řady V7. Verze Milano je zase ztělesněním luxusu a blyštivých doplňků a z této trojice chce být hlavně jakýmsi módním doplňkem. U obou těchto modelů určitě stojí za zmínku také krásná litá kola s dvojitými paprsky. To varianta Rough má kola vyplétaná a proti svým dvěma sourozencům hraje spíše na drsnější a tradičnější notu. Tento model navíc dostal i krásný, matně  šedý barevný kabátek a temně černý výfuk. Po motorové stránce se nezměnilo nic, takže všechny tři mašiny pohání známý dvouválcový motor o zdvihovém objemu 744cc disponující vzduchovým chlazením a dvěma ventily na válec. Nejvyšší výkon této jednotky je 38 kW (52 koní) při 6200 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 60 Nm při 4900 ot/min.

Moto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního enduraMoto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního enduraMoto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního endura

Moto Guzzi V9
Několik novinek se událo také v modelové řadě V9, která se  skládá ze dvou členů s označením Bobber a Roamer. K těm bohužel žádní noví sourozenci nepřibyli a novinky se tedy týkají těchto již existujících modelů. Není jich ale mnoho a pravděpodobně největší změnou u modelu Roamer je přítomnost nových zadních tlumičů, které by měly ještě víc zlepšit komfort při delších výletech. Tuto verzi bude možné navíc osadit i předním ochranným štítem, takže je evidentní, že se ji výrobce snaží ještě víc uzpůsobit cestování. Variantu Bobber pak bude možné pořídit si s jednou z trojice nových barev a k dispozici bude modrá Impeto, šedá Tempesta a černá Nero Notte. Technika zůstává stejná, takže o pohon této dvojice se opět stará dvouválec o zdvihovém objemu 850cc, který plní emisní normy Euro 4 a disponuje dvěma ventily na válec. Tento motor dosahuje nejvyššího výkonu 55 koní při 6250 ot/min a pyšní se točivým momentem 62 Nm již při 3000 ot/min. Mladí jezdci určitě ocení možnost dopřát si verzi s omezeným výkonem určenou pro držitele licence A2.

Moto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního enduraMoto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního endura

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi V85: Zajímavý koncept velkého cestovního endura


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.