Přeposlat Peugeot představil skútr Speedfight 125i čtvrté generace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot představil skútr Speedfight 125i čtvrté generace

27.11.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Peugeot, to není jen výrobce automobilů, tato francouzská automobilka produkuje také skútry a v této oblasti disponuje vskutku širokým portfoliem. Model Speedfight se dočkal nové generace a v dnešní novince se podíváme, na co všechno se můžeme těšit.

Peugeot představil skútr Speedfight 125i čtvrté generace

Peugeot vyrábí model Speedfight již 20 let a jedná se o suverénně nejlépe prodávaný model této značky. První generace tohoto slavného skútru tedy spatřila světlo světa již v roce 1997 a jednalo se o takřka okamžitý úspěch, Speedfight se totiž pravidelně umísťoval na vrchních příčkách žebříčků prodejnosti. Za tu dobu prodal Peugeot na 600 000 kusů tohoto skútru a tento počet je rozdělený mezi 50cc a 100cc verze. Nyní přišla řada na čtvrtou generaci, a to konkrétně na variantu se 125cc motorem (čtvrtá generace s 50cc motorem se již prodává). Začneme jako vždy designem, který se Peugeotu opravdu povedl a není to náhoda, skútry této francouzské firmy totiž patřily vždy mezi ty nejvíce elegantní modely ve svých třídách. Nejinak je tomu také u čtvrté generace Speedfightu, přičemž už na první pohled tento model zaujme výraznou přídí s dvojicí světlometů, které jsou ještě hezky orámovány. Nad světlomety sedí sportovní žebrování a na vrcholu si lze všimnout malé kapličky ukrývající palubní desku. Dobře vypadá také robustní sedlo a prostor pro nohy, který má poměrně originální povrchovou úpravu.

Peugeot představil skútr Speedfight 125i čtvrté generace

V kabátku kombinujícím černou barvu se zlatými doplňky to tomuto skútru vyloženě sluší, působí hodně stylově a milovníci sportovnějšího stylu zase budou moct sáhnout po černo-červené kombinaci. Kromě těchto dvou barev bude k dispozici i modro-bílá kombinace. Speedfight čtvrté generace je postavený na trubkovém rámu a podvozek se skládá z hydraulické teleskopické vidlice vpředu a vzadu sedí klasický tlumič s možností nastavení předpětí (přední vidlice nastavit nejde). Brzdná soustava je kompletně kotoučová, na předním kole má své místo 215 mm kotouč s dvoupístkovým třmenem a vzadu najdeme kotouč o průměru 190 mm, do kterého se zakusuje třmen s jedním pístkem. Brzdný systém ABS ve výbavě schází, ale brzdy jsou vybaveny technologií SBC (Synchro Braking Concept), která ho částečně nahrazuje. Brzdy jsou propojeny a po stisku levé brzdové páčky zabere přední i zadní brzda zároveň. Pravá páčka pak ovládá přední brzdu a ta tedy může fungovat i samostatně. Díky tomu bude i razantní a intenzivní brzdění mnohem bezpečnější a skútr zůstane podstatně stabilnější.

Peugeot představil skútr Speedfight 125i čtvrté generace

Sedlo je umístěno ve výšce 800 mm a pod ním se nachází úložný prostor schopný pojmout plnohodnotnou přilbu nebo objemnější nákup. Výrobce pak nezapomněl ani na USB port, který se nachází ve schránce pod palubní deskou a který může posloužit například k nabití telefonu. Nový Speedfight je připravený pro instalaci držáku telefonu X-Grip, který bude prakticky nezbytný, protože zásuvka s USB portem je velmi malá a telefon se do ní zkrátka nevejde. Palubní deska umístěná v malé kapličce určitě není tou nejvíc sexy věcí na tomto skútru a nevypadá nijak extra zajímavě, nicméně bude určitě praktická a skvěle čitelná. Jedná se vlastně o malý displej zobrazující základní informace, jako je například rychlost, stav paliva v nádrži, teplota a ujeté kilometry. Kromě toho umí ukázat také plánovaný servis a díky podsvícení a jednoduché grafice by měla být čitelnost tohoto displeje velmi dobrá za všech okolností. V okolí palubní desky se pak nachází čtveřice informačních diod. Díky kolům o průměru 13 palců by měl být Speedfight velmi agilním, svižným skútrem se sportovním projevem a je jasné, že proplétat se s ním v hustém městském provozu bude zábava.

Peugeot představil skútr Speedfight 125i čtvrté generace

Hmotnost se zastavila na velmi příjemných 120 kg, takže tato novinka je pouze o 23 kg těžší než základní varianta s 50cc motorem a nízká hmotnost pomůže nejenom s agilitou, ale také s ovládáním v nižších rychlostech. Nejvyšší rychlost by se pak měla pohybovat okolo 100 km/h a kromě města se tedy Speedfight neztratí ani na okreskách. Peugeot u tohoto modelu použil nový motor s označením SmartMotion, pod čímž se ukrývá čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 125cc s kapalinovým chlazením. Motor je dále vybavený také nepřímým vstřikováním paliva a technologií ACG (Alternative Current Generator), díky čemuž se jedná o nejvýkonnější motor použitý v řadě Speedfight. Peugeot konkrétní výkon bohužel nezmiňuje, ale minulá generace měla okolo 11 koní. Není to jenom nejvýkonnější motor v řadě Speedfight, je také nejúspornější. Normované spotřeba tohoto modelu byla spočítána na 2.1 litru paliva na 100 km a nádrž schopná pojmout 8 litrů paliva tak zaručí dostatečný akční rádius. Peugeot Speedfight 125i čtvrté generace se pomalu dostává do prodeje a jeho cena se v zahraničí pohybuje po přepočtu okolo 74 500 Kč.

Peugeot představil skútr Speedfight 125i čtvrté generace

Zdroj: http://www.motorcyclenews.com/

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot představil skútr Speedfight 125i čtvrté generace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.