Přeposlat Kawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SE

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SE

15.11.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Kawasaki na veletrhu EICMA 2017 představila hned několik novinek včetně dlouho očekávané cestovní verze superbiku Ninja H2. Hutně zatahující, kompresorem přeplňovaný motor si tedy budou moct nově užít i dostatečně odvážní spolujezdci.

Kawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SE

Kawasaki Ninja H2 SX
Už je to nějaký ten pátek, co spatřila světlo světa ultimativní mašina Ninja H2 s přeplňovaným motorem, která uhranula snad všechny motocyklové nadšence. Novinka v podobě modelu s označením SX by se sice dala jednoduše označit pouze jako původní Ninja přepracovaná pro cestování, nicméně tak tomu pochopitelně není. Kromě nové, již druhé generace přeplňovaného řadového čtyřválce se tato mašina pyšní také kompletně novým šasi a dá se tedy čekat, že se dočkáme i úplně jiného jízdního zážitku. Styling kapotáže je na první pohled u obou těchto sourozenců velmi podobný, ale při bližším pohledu si lze všimnout trochu vyšší stavby u cestoví verze SX a dalších detailů, které napovídají zcela rozdílnému zaměření. Přední ochranný štít je vyšší, výfuk naopak není tak mohutný a případní zájemci si budou moct pořídit boční kufry, bez kterých to ve třídě cestovních strojů samozřejmě moc nejde.

Kawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SEKawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SE

Kompletní rozměry této novinky jsou 2135 x 1205 x 775 mm, takže je o 55 mm delší, o 80 mm vyšší a o 5 mm širší než původní H2, přičemž nabídne také o 2 litry objemnější nádrž a sedlo uložené o 10 mm výš. Světla jsou kompletně LED a k dispozici budou dvě varianty, základní a lépe vybavená, která dostala přídomek SE. Ta nabídne navíc palubní desku s displejem, další LED světla pro přisvícení do zatáček, systém řízeného rozjezdu (launch control), rychlořazení a klasický Ninja kabátek kombinující zelenou a černou barvu. Standardní varianta bude oděna výhradně do černé barvy, ve které zanikne hodně zajímavých detailů a Ninja H2 SX vypadá v tomto provedení docela obyčejně. Již zmíněná palubní deska s barevným displejem u verze SE je opravdu hezká a štědře dimenzovaný displej zobrazuje informace například o aktuální rychlosti, stavu paliva v nádrži, teplotě, nastavení elektroniky, zařazeném převodovém stupni nebo ujetých kilometrech. Brzdy pochází od společnosti Brembo a soustava je složena ze dvou kotoučů o průměru 330 mm vpředu a 250 mm kotouče vzadu.

Kawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SEKawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SE

Zatímco do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny, do zadního klasický dvoupístek. Podvozek je pak postavený na 43 mm USD vidlici vpředu, tlumiči Öhlins TTX36 vzadu a jak přední, tak zadní tlumení je plně stavitelné. Ve výbavě pak samozřejmě nesmí scházet pokročilá elektronika včetně stavitelné kontroly trakce, ABS systému, kontroly předního kola, třech jízdních režimů a tempomatu. Motor je zastoupený kompresorem přeplňovaným řadovým čtyřválcem o zdvihovém objemu 998cc, který disponuje DOHC rozvodem a kapalinovým chlazením. Nejvyšší výkon této jednotky je 147 kW (200 koní) při 11000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 137.3 Nm při 9500 ot/min. Výrobce zmiňuje, že proti superbiku Ninja H2 je motor naladěný mnohem příjemněji, je víc orientovaný na střední pásmo otáček a plynulý zátah bez výraznějšího kopance do zad. Je to logické, jedná se sice o velmi silný, ale v první řadě cestovní stroj a u něj se určitý komfort cestování zkrátka očekává.

Kawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SEKawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SE

Kawasaki Ninja ZX-10R SE
Ninja ZX-10R je trochu přehlížený superbike, nicméně naprosto neprávem, protože se jedná o beze sporu skvělý stroj. Kawasaki přestavilo novou variantu s přídomkem SE, která sedí mezi standardní variantou ZX-10R a ostrou verzí RR. Tento nový model dostal tři výrazná vylepšení, díky kterým udrží krok s nelítostnou konkurencí. První vylepšení je přítomnost systému elektronického odpružení KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension), které Kawasaki vyvíjela ve spolupráci se známou firmou Showa. Částečně aktivní tlumiče umí reagovat na podmínky na silnici a upraví svou charakteristiku přesně podle toho, na čem a jakým stylem se řidič pohybuje. Reakční čas tlumičů je pouhá jedna milisekunda. Další novinkou je přítomnost technologie oboustranného rychlořazení, které umožní plynulé řazení nahoru i dolů nad hranicí 2500 ot/min. Poslední novinkou, kterou verze SE dostala, jsou sedmipaprsková kovaná kola od firmy Marchesini, která jsou lehčí než standardní kola a nabídnou tak lepší agilitu i brzdění. Ninja ZX-10R SE bude k dispozici pouze v černo-šedém barevném provedení.

Kawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SEKawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SE

Kawasaki Z900RS Cafe
V závěru si v rychlosti proklepneme také tuto novinku vycházející z nedávno představeného retro naháče Z900RS. Tento ,,kafáč“ je ještě o trochu víc retro a musíme přiznat, že vypadá opravdu parádně. Nabídne kombinaci moderní výbavy v retro kabátku a proti standardnímu modelu Z900RS je na první pohled nejvíc patrná změna designu přední části. Přední kulatý světlomet je doplněný retro kapotáží jako u závodních strojů a tato kapotáž přechází plynule do ochranné štítu. Za zmínku pak určitě stojí také sportovnější sedlo, řídítka a krásné, tradiční zabarvení kombinující zelenou barvu s bílými doplňky. Proti základnímu modelu Z900RS se trochu změnil i posed za řídítky, který by měl být více sportovní. O pohon tohoto stroje se stará řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 948cc s kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon se zastavil na hodnotě 82 kW (111 koní) při 8500 ot/min a točivý moment je 98.5 Nm při 6500 ot/min. Z výbavy bychom pak měli jmenovat hlavně kontrolu trakce, LED světla nebo brzdný systém ABS. 

Kawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SEKawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SE

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki ukázalo novou cestovní Ninju H2 SX, kafáče i Ninju ZX-10R SE


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.