BMW


Přeposlat BMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútr

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútr

13.11.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na výstavě EICMA 2017 bylo přítomno samozřejmě také německé BMW, které zde ukázalo poměrně dost novinek. Dočkali jsme se nového cestovního stroje, dvojice cestovních endur ze slavné řady GS i nového skútru.

BMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútr

BMW K 1600 Grand America
Už podle jména je jasné, že tento stroj je postavený ve stylu klasických amerických cestovních korábů a jako základ mu posloužil model K 1600 B. Hned na první pohled tato mašina zaujme svou robustní konstrukcí, dynamickým profilem a velkým ochranným štítem vpředu. Rozměrné sedlo umístěné ve výšce 780 mm poskytne dostatečný komfort a ochuzený nebude ani spolujezdec, který se bude moct opřít o vcelku velké opěradlo. Cestování tedy bude na této mašině určitě velmi příjemné i ve dvou lidech. Praktická stránka věci vypadá také dobře, na bocích tohoto stroje najdeme integrované kufry a další kufr s integrovaným brzdovým světlem se nachází vzadu. Výbava může dále obsahovat například vyhřívané sedlo a rukojeti řídítek, tempomat nebo xenonový přední světlomet. Palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků, mezi kterými se nachází displej palubního multimediálního systému a v jejím okolí se nachází také reproduktory audio systému.

BMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútrBMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútr

Mokrá hmotnost tohoto robustního cesťáku je 364 kg a o jeho pohon se stará plochý šestiválec o zdvihovém objemu 1649cc. Jedná se o úplně stejný motor, jaký pohání verzi K 1600 B či další cestovní stroj, K 1600 GT a můžeme se tak těšit na 118 kW (160 koní) při 7750 ot/min a hlavně na masivních 175 Nm točivého momentu, čehož motor dosahuje při 5250 ot/min. Motor má tedy opravdu hodně síly a těšit se můžeme také na charizmatický zvukový projev, který bude zpříjemňovat každý kilometr strávený na cestě. Proti stylovému Baggeru neztratila tato novinka nic z rozsáhlé elektronické výbavy a případný majitel se bude moct spolehnout například na elektronicky stavitelný podvozek Dynamic ESA, kontrolu trakce nebo brzdný systém ABS. V BMW si představení této novinky naplánovali opravdu dobře, protože je evidentní, že půjde proti nové generaci slavné Hondy Gold Wing. Jsme opravdu zvědaví, kdo tento zajímavý souboj vyhraje.

BMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútrBMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútr

BMW F 850 GS a F 750 GS
Světlo světa spatřily také tato dvě cestovní endura spadající do slavné řadě GS, která vlastně mánii okolo tohoto typu motocyklů zažehla. BMW tvrdí, že na těchto sourozencích opravdu zapracovali, pořádně je od sebe odlišily a že každý bude mířit na úplně jiné řidiče. Znamená to, že oba tyto stroje jsou zaměřeny spíše na konkrétní použití a do konkrétního prostředí, než aby se staly univerzálem jako třeba R 1200 GS. Větší a robustnější F 850 GS potěší spíše zkušenější uživatele a tento model je určený pro pohyb v náročnějším terénu, přičemž menší verze F 750 GS nabídne jistotu zase na klasických okreskách. Styling obou těchto sourozenců je sice na první pohled podobný, ale F 850 GS působí podstatně drsnějším a odolnějším dojmem. Palubní deska se skládá z 6.5 palcového barevného displeje, který zobrazuje všechny důležité informace a nabídne také propojení s chytrým telefonem.

BMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútrBMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútr

Za příplatek budou k dispozici poměrně zajímavé prvky výbavy typu bezklíčového startování, tempomatu, systému pro nouzové volání, kontroly tlaku v pneumatikách nebo rychlořazení. Zatímco F 750 GS bude k dispozici ve dvou variantách s označením Standard a Exclusive, větší F 850 GS dostane navíc ještě verzi Rallye. Pohon v obou případech obstarává nový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 853cc, který je u menšího modelu F 750 GS naladěný na 77 a u většího F 850 GS na 95 koní. Obě mašiny jsou postaveny na novém rámu a podvozek si vysloužil nové nastavení, přičemž v obou případech by měl majitel dostat vyšší tuhost šasi a podstatně lepší jízdní vlastnosti. Největší novinkou bude ale možnost dopřát si elektronický podvozek Dynamic ESA s jízdními módy, přičemž tento systém umí upravovat nastavení podle aktuálních podmínek.

BMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútrBMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútr

BMW C 400 X
Na závěr jsme si nechali tento zajímavý skútr, který přináší moderní technologie svého většího sourozence C 650 do nižší třídy. V BMW zmiňují, že je velmi zábavné ho prohánět napříč městkou džunglí a že se navíc jedná o velmi praktického každodenního společníka, čemuž není důvod nevěřit. Design se určitě povedl a této novince dominuje výrazná příď se světlomety podobnými těm na výše zmíněné dvojici F 750 / 850 GS, LEDkami a vysokým ochranným štítem. Sedlo umístěné ve výšce 775 mm je vcelku rozměrné a pod ním najdeme praktický úložný prostor schopný bez problémů pojmout plnohodnotnou přilbu. Ještě dodáme, že mokrá hmotnost se zastavila na hodnotě 204 kg.

BMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútrBMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútr

Hlavním prvkem tohoto skútru je ale jeho moderní palubní deska, což je vlastně barevný displej s úhlopříčkou 6.5 palce. Jedná se spíše o takové multimediální centrum, které jde propojit s chytrým telefonem, ze kterého pak lze na skútru pouštět například hudbu nebo používat displej pro zobrazení navigace. Ovládání palubního systému probíhá pomocí ovladače Multi-Controller umístěného na levném řídítku. Co se týče motoru, tak zadní kolo tohoto skútru roztáčí jednoválcový motor o zdvihovém objemu 350cc naladěný na 35 koní při 7500 ot/min. O zastavení se stará brzdná soustava s dvojicí kotoučů na předním kole (vzadu je kotouč klasicky jeden) a nad bezpečností jízdy bude bdít systém ABS spolu s kontrolou trakce.

BMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútrBMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútr

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představilo nového cesťáka, dvě endura i skútr


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.