Přeposlat Panigale V4 a další skvělé novinky od Ducati

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Panigale V4 a další skvělé novinky od Ducati

10.11.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italská Ducati patřila na výstavě EICMA 2017 v Miláně mezi hlavní hvězdy a představila zde hned několik nových strojů. Nejzásadnější novinka je samozřejmě nový superbike Panigale V4, ale za zmínku určitě stojí i zbytek.

Panigale V4 a další skvělé novinky od Ducati

Kromě již zmíněné mašiny Panigale V4 byly na výstavě v italském Miláně k vidění i další motocykly v podobě například stylového Scrambleru 1100 nebo cestovní Multistrady 1260. Pojďme se tedy na všechny tyto zajímavé kousky podívat trochu podobnější.

Ducati Panigale V4
Začneme rovnou tou nejzajímavější a pro Ducati určitě nejzásadnější novinkou několika posledních let. Superbike Panigale, tedy to nejlepší, co Ducati nabízí, přišel o svůj ikonický a všemi milovaný dvouválec, který nahrazuje čtyřválec Desmosedici Stradale. Na první pohled vypadá Panigale V4 velmi povědomě, jméno zůstalo stejné, stejně tak jako červené zabarvení a nezměnila se ani jednostranná kyvka a okamžitě rozpoznatelné, typicky italské linie šasi. Nenechte se ale zmást podobným obalem, obsah je totiž úplně jiný a kompletně nový. Věříme tomu, že právě tohle bude superbike, který ve své třídě nastaví nová měřítka a všichni konkurenti ho budou chtít dohnat a porazit. Design moc řešit nemusíme, ten je naprosto fantastický a parádně vypadá hlavně dramatická příď s LED pásy a dynamicky střižený profil. Rám je kompletně nový a v něm je vsazený již zmíněný čtyřválcový motor naladěný na 214 koní při 13000 ot/min a 124 Nm při 10000 ot/min. Vzhledem k suché hmotnosti pouhých 174 kg je jasné, že to bude naprosté dělo a Ducati kromě tohoto standardního modelu představilo také limitovanou edici s přídomkem Special.

Panigale V4 a další skvělé novinky od DucatiPanigale V4 a další skvělé novinky od Ducati

Ta nabídne závodní kit se zvýšením výkonu na 226 koní, titanový výfuk Akrapovič a hlavně nižší hmotnost 164 kg, takže o zábavu na okruhu bude postaráno. Tato varianta se dostane do prodeje pouze v 1500 kusech a je jasné, že se bude jednat o exkluzivní a pořádně drahé zboží. Model V4 Special nabídne také lepší podvozek postavený na přední vidlici Öhlins NIX30 a zadním tlumiči Öhlins TTX36, přičemž standardní verze je osazena komponenty od firem Showa a Sachs. Brzdnou soustavu dodala pro oba tyto sourozence firma Brembo, na předním kole se bude o zastavení starat dvojice 330 mm kotoučů a vzadu sedí jeden kotouč o průměru 245 mm. Pneumatiky jsou od firmy Pirelli a konkrétně se jedná o typ Diablo Supercorsa SP. Kromě vyspělé techniky jsou obě tyto mašiny vybaveny také moderní elektronikou a zmínit musíme hlavně brzdný systém Cornering ABS, stavitelnou kontrolu trakce, rychlořazení či systémy Slide Control, Wheelie Control EVO a Power Launch.

Panigale V4 a další skvělé novinky od DucatiPanigale V4 a další skvělé novinky od Ducati

Ducati 959 Panigale Corse
Výše zmíněná novinka si sice pro sebe ukradla víceméně veškerou pozornost, ale zmínit musíme i tuto krásnou edici níže postaveného superbiku 959 Panigale. Kromě opravdu povedeného kabátku kombinujícího červenou, bílou a černou barvu přišla řada i na několik technických vylepšení. Výrobce sáhl po komponentech od firmy Öhlins, a to konkrétně po zadním tlumiči TTX46 a přední vidlici NIX30 o průměru 43 mm. Osazení podvozku je tedy stejné, jako u modelu Panigale V4 a můžeme se těšit také na přepracovanou elektroniku či speciální závodní baterii, která umožnila snížení hmotnosti. Parádně pak vypadá také výfuk od společnosti Akrapovič a ještě dodáme, že do prodeje se tento hezký motocykl dostane v únoru 2018.

Panigale V4 a další skvělé novinky od DucatiPanigale V4 a další skvělé novinky od Ducati

Ducati Multistrada 1260
Dalším novým motocyklem na přetřes je velké cestovní enduro Multistrada 1260, které se okamžitě posunulo na vrchol nabídky Ducati v této kategorii. Nejvýše postavená byla až doposud verze 1200 a kromě nového motoru se varianta 1260 pyšní také novým šasi, elektronikou a upraveným designem. Tento stroj spatřil světlo světa hned ve dvou variantách s označením S a Pikes Peak a jeho hlavním prvkem je nový motor Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing). Ten disponuje zdvihovým objemem 1262cc a může mít výkon buď 147 nebo 158 koní ve vyšších specifikacích. Točivý moment dosahuje hodnoty 129 Nm a hlavní devízou této pohonné jednotky je to, že umí distribuovat 85 % točivého momentu do 3500 ot/min. Při 5500 ot/min je pak výkon tohoto motoru o 18 % vyšší, než u verze 1200. Ducati dále zmiňuje, že při 4000 ot/min nabídne Multistrada 1260 nejvyšší točivý moment ve své třídě a ve výbavě samozřejmě neschází ani hromada různé elektroniky. Těšit se můžeme například na kontrolu trakce nebo systém Wheelie Control, přičemž oba tyto systémy jsou stavitelné v osmi úrovních a nad veškerou elektronikou bdí řídící jednotka Bosch 9.1ME. Z další výbavy bychom měli zmínit ještě technologii rychlého řazení či světla s přisvětlením do zatáček.

Panigale V4 a další skvělé novinky od DucatiPanigale V4 a další skvělé novinky od Ducati

Ducati Scrambler 1100
Na závěr jsme si nechali tento překrásný retro stroj, který se veze na vlně popularity tohoto typu motocyklů. Ducati se s řadou Scrambler bezesporu trefilo do černého, po těchto mašinách je celkově velká poptávka a hlavní devizou této nové verze je větší a výkonnější motor. Zatímco aktuální řada Scrambler disponuje motorem o zdvihovém objemu 803cc, varianta 1100 se pyšní motorem se zdvihovým objemem 1079cc a pochopitelně i vyšším výkonem. Případný majitel se může těšit na hezkých 89 koní a točivý moment o hodnotě 88 Nm, což bude při suché hmotnosti 189 kg určitě znamenat slušnou dynamiku. Tato řada je ale hlavně o stylu a ten může nový Scrambler 1100 rozdávat po hrstech.

Panigale V4 a další skvělé novinky od DucatiPanigale V4 a další skvělé novinky od Ducati

Kromě standardní verze se do prodeje dostane i model s přídomkem Special, který nabídne například vyplétaná kola či hezký chromovaný výfuk. Další varianta Sport pak přijde s modernějším, stavitelným podvozkem postaveným na komponentech Öhlins. Palubní deska se skládá z velkého, digitálního budíku a z něho pak ,,vyrůstá“ další, tentokrát podlouhlý displej zobrazující například aktuální rychlost nebo zařazený převodový stupeň. Vypadá to opravdu zajímavě a celkově se to ke stylu této mašiny skvěle hodí. Pozornost pak určitě přitáhnou i dvě mohutné koncovky výfuku vyvedené po stranách hezkého sedla. Elektronická výbava je opět velmi moderní (ABS i kontrola trakce) a o osvětlení se postaraly LEDky. Scrambler 1100 je vskutku krásným strojem a vůbec nepochybujeme o tom, že bude minimálně stejně úspěšný, jako jeho menší a starší sourozenec.

Panigale V4 a další skvělé novinky od DucatiPanigale V4 a další skvělé novinky od Ducati

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Panigale V4 a další skvělé novinky od Ducati


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.