Přeposlat Honda a její další novinky z Tokia

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda a její další novinky z Tokia

06.11.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Také v dnešní novince se podíváme na akci Tokyo Motor Show 2017 a opět se vrátíme k japonské Hondě, která se v poslední době opravdu hodně činí. Kromě klasických strojů jsme se dočkali také nových skútrů, několika vylepšení již existujících motocyklů a dostalo se i na koncepty.

Honda a její další novinky z Tokia

Hlavní a tou nejzásadnější novinkou Hondy na akci Tokyo Motor Show 2017 bylo zcela jistě představení nové generace slavného cestovního křižníku Gold Wing. Další důležitou premiérou byla dvojice skútrů PCX s elektrickým a hybridním pohonem a tím to pochopitelně neskončilo. Pojďme se tedy podívat na další novinky od této slavné japonské společnosti, málo jich totiž nebylo.

Honda Neo Sports Café Concept
Tento koncept retro naháče s moderními prvky platil za jeden z nejhezčích motocyklů, který byl na této akci k vidění. Design vsází na jednoduché, přímočaré tvary a skvěle vypadá Neo Sports Café hlavně při pohledu z profilu, kdy vynikne krátká záď a jednoduché sedlo. Přední části dominuje kruhový světlomet se zajímavou grafikou a vcelku úzká řídítka, přičemž o osvětlení tohoto stroje se kompletně postaraly LEDky. Parádně vypadá také robustní výfuk vyvedený vedle zadního kola. Podvozek je postavený na přední USD vidlici s plnou stavitelností a vzadu pak najdeme klasickou jednostrannou kyvnou vidlici. Brzdy jsou vybaveny systémem ABS a nesmírně zajímavě vypadá také naprosto minimalistická palubní deska, která ale bude u produkční verze určitě nahrazena něčím konvenčnějším. Co se týče motoru, tak o pohon tohoto konceptu se stará kapalinou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 998cc, který pochází z modelu CBR 1000RR. Je velmi pravděpodobné, že stejný motor najdeme také u sériové varianty, která bude představena co nevidět.

Honda a její další novinky z Tokia

Honda Super Cub C125
Na stánku Hondy byl k vidění také tento nový skútr spadající do legendární řady Super Cub. Tato řada se postupem času vyvinula v takovou retro stylovku s poměrně atraktivním designem a tento nový model s označením C125 to jenom potvrzuje. Na předním kole si lze všimnout kotoučové brzdy, což není v řadě Super Cub nic běžného, protože tyto skútry jsou většinou osazeny bubnovými brzdami na obou kolech. Červené sedlo a dlouhý, lesklý výfuk vypadají opravdu zajímavě a Honda se u tohoto jednoduchého skútru pochlubila poměrně moderní výbavou. Můžeme se těšit například na elektrické vyklápění sedla, pod kterým se nachází zavazadlový prostor nebo bezklíčové zapalování Smart Key.

Honda a její další novinky z Tokia

Honda Monkey 125
Už minulý rok se šeptalo, že Honda plánuje vyrábět 125cc verzi svého slavného motocyklu Z50, který je známější pod přezdívkou Monkey. Tak se také stalo a v Tokiu spatřil světlo světa koncept s klasickými tvary stroje Monkey, ale s mnohem modernějšími prvky a rozsáhlejší výbavou. Kromě jednoválcového motoru o zdvihovém objemu 125cc obsahuje tento koncept například také kotoučové brzdy na obou kolech nebo přední obrácenou vidlici. Neschází ani LED světlomety či digitální palubní deska, takže vyloženě retro styling původního stroje je obohacený o hezky moderní výbavu. Tento koncept se opravdu povedl, je svěží, funky a působí velmi roztomilým dojmem, přičemž jsme opravdu zvědaví, jak vlastně bude vypadat jeho sériové provedení. Věříme ale tomu, že se od tohoto konceptu moc lišit nebude.

Honda a její další novinky z Tokia

Honda Super Cub 110
Klasika všech klasik, to je tento nesmírně jednoduchý, dostupný a spolehlivý skútr z řady Super Cub. Před nedávnem jsme přinesli informaci, že Honda prodala již 100 milionů skútrů této ikonické řady a tento model představený v Tokiu je jakýmsi výročním kouskem, který tento unikátní úspěch oslavuje. Vzhledově je to opravdu hezký retro počin, který kombinuje vyplétaná kola, minimalistickou příď s kruhovým světlometem a kruhovými zpětnými zrcátky, rozměrné sedlo tradičního střihu a praktický zadní nosič. Zajímavě vypadá také tenký výfuk a brzdy, které jsou samozřejmě vpředu i vzadu bubnové.

Honda a její další novinky z Tokia

Honda CB400 a CB1300
Nakonec jsme si nechali dvojici CB400 a CB1300, která dostala nové varianty pro modelový rok 2018. U nás tyto modely nejsou dostupné a hlavní odbytiště je v domovském Japonsku, kde jsou velmi populární a Honda si je náležitě hýčká. Modernizace se týkají obou karosářských verzí, tedy jak nahých modelů s označením Super Four, tak kapotovaných variant s přídomkem Super Bol d’Or. V oblasti designu se moc změn neudálo, nicméně oba sourozenci dostali menší výkonnostní injekci a nyní tedy nabídnou vyšší výkon. Menší Honda CB400 posílila z 52 na 55 koní a větší verze CB1300 má nyní namísto 99 hezkých 109 koní. Obě mašiny se dočkaly také nového výfuku, přepracovaného a jinak naladěného odpružení a vylepšených předních brzd.

Honda a její další novinky z Tokia

Nahé verze Super Four se navíc konečně dočkaly LED osvětlení, tedy něčeho, co mají kapotované varianty již nějakou tu dobu. Velkou novinkou je také to, že díky novému výfukovému systému a lehce přepracovaným pohonným jednotkám produkují obě tyto mašiny méně emisí, což bylo nutné kvůli plnění nových japonských emisních regulí. Ty vstoupily pro nové motocykly v platnost již v září a jsou velmi podobné aktuálním evropským emisním normám Euro4. To znamená, že Honda by mohla oba tyto motocykly opět začít prodávat v Evropě bez toho, aby je nějak upravovala a vzhledem k popularitě retro mašin na starém kontinentu by se dal očekávat výraznější prodejní úspěch.

Honda a její další novinky z Tokia

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda a její další novinky z Tokia


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.