Přeposlat Skútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Skútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonem

03.11.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda představila na akci Tokyo Motor Show 2017 dvě nové varianty svého populárního skútru PCX, které patří k tomu nejzásadnějšímu, co bylo ve světě jedné stopy tento rok představeno. Pojďme se tedy podívat, čím tato japonská firma v Tokiu překvapila.

Skútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonem

Honda PCX platí za jeden z nejpopulárnějších skútrů současnosti a je to taková stálice, která spatřila světlo světa již v roce 2009. Na právě probíhající akci Tokyo Motor Show 2017 představila Honda dvě nové verze tohoto skútru, které jsou důležité nejenom pro Hondu, ale také pro celý motocyklový svět. První, ne tak zajímavá varianta je osazena elektromotorem a druhá, která už by se dala označit za přelomovou, obsahuje hybridní pohonnou soustavu. To je ve světě motocyklů opravdu něco unikátního a Honda nejenom, že tento hybrid představila, ona ho začne v roce 2018 normálně prodávat. Není to tedy jenom nějaký ukazatel vzdálené budoucnosti, tento hybridní skútr je doslova za rohem a již brzy se bude prohánět po silnicích. Na hybridní verzi se ale podíváme až v závěru a začneme tou méně zajímavou, s elektrickým pohonem. To není mezi motocykly nic neobvyklého, elektrické skútry i motorky existují již nějakou tu dobu a elektrická verze PCX jenom ukazuje, že se tento pohon rozšiřuje čím dál víc a že s ním zkrátka musíme počítat.

Skútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonemSkútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonem

Honda PCX v elektrickém provedením je vyvedena v bílém kabátku, který je doplněný modrými dekoračními prvky a nutno uznat, že jí to v tomto barevném provedení sluší. O pohon této varianty se stará elektrický motor vyvinutý s divizí Honda Mobile Power Pack, kterému dodává energii páreček baterií umístěný pod sedlem. Zajímavostí je to, že baterie jdou velmi snadno vyjmout a bude tak možné je v sekundě vyměnit za plně nabité články. To je určitě velmi praktické a mít pořád jeden pár baterek na nabíječce je účinné řešení, jak snadno zdvojnásobit dojezd. Baterie půjdou nabíjet přímo ve skútru a samozřejmě i samostatně, v nabíječce. Umístění baterií pod sedlo ale znamená, že úložný prostor zde je minimální a prakticky nepoužitelný. Systém rychlé výměny baterií je velmi podobný tomu, který u svého elektrického skútru Smart Scooter používá tchajwanská firma Gogoro a který měl velký úspěch. Nyní tedy začíná podobný systém používat Honda a v blízké budoucnosti by měla elektrický skútr s podobným systémem představit také Vespa, takže to vypadá, že snadno vyměnitelné baterie umístěné pod sedlem jsou u elektroskútrů budoucnost.

Skútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonemSkútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonem

Je zde zkrátka velmi vysoký potenciál pro široké rozšíření tohoto systému i mezi ostatní výrobce skútrů. Druhá varianta modelu PCX je hybridní a je mnohem zajímavější, protože to bude takový průkopník. Honda tuto verzi od té elektrické odlišila modrým kabátkem a neschází jí ani všeříkající nápis ,,Hybrid“ umístěný na boku pod maskou (elektrická verze má v této oblasti nápis ,,Electric“). Je trochu škoda, že Honda byla tak trochu skoupá na informace a o pohonu se ví prakticky pouze to, že kombinuje baterie s vysokou kapacitou s klasickým, spalovacím motorem. Zjednodušeně řečeno, elektromotor a ACG startér budou pomáhat benzinovému motoru a umožní tomuto skútru jak lepší dynamický projev, tak nižší spotřebu paliva s nižší produkcí emisí. Není to ale pouze o emisích či spotřebě, potenciál hybridní technologie je ve světě motocyklů obrovský a mohl by se uplatnit třeba i u sportovních mašin. Jen si představte nějaký superbike, například Hondu Fireblade, kterému dodá hybridní pohonná jednotka sílu v nízkých otáčkách a v těch vysokých by to na svá bedra zase vzal klasický spalovací motor.

Skútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonemSkútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonem

Ve světě automobilů již hybridní supersporty existují, takže u motocyklů je to pravděpodobně pouze otázkou času. O výkonu hybridní verze se prozatím bohužel nic neví, ale mluví se o tom, že o elektromotor by měl být doplněný klasický 125cc jednoválec s výkony 8.6 kW / 12 Nm. Proti čistě elektrické verzi má ta hybridní výhodu v tom, že má pod sedlem klasický úložný prostor a bude tak nepatrně praktičtější. Honda u obou těchto novinek sáhla po moderní výbavě a zmínit bychom měli hlavně LED světla a kompletně digitální palubní desku. Před řidičem umístěný displej zobrazuje u hybridní verze například aktuální rychlost, stav paliva v nádrži, stav baterií, režim převodovky či ujeté kilometry. Elektrická verze má palubní desku nepatrně jednodušší a zde se řidič dozví informace o stavu energie v bateriích, rychlosti, času a ujetých kilometrech. Jak jsme se již zmínili, Honda má v plánu oba tyto skútry začít prodávat v roce 2018, a to výhradně v Asii. Dá se ale předpokládat, že postupem času se rozšíří i do jiných částí světa, protože jinak by se jednalo o tristně promarněnou příležitost k ještě většímu rozšíření alternativních pohonů ve světě motocyklů.

Skútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonemSkútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Skútr Honda PCX bude dostupný s elektrickým i hybridním pohonem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.