Přeposlat Indian Scout Bobber: Povedený mix retro stylu a moderny

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Indian Scout Bobber: Povedený mix retro stylu a moderny

01.11.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Indian Scout Bobber je vskutku povedenou mašinu, u které výrobce chytře zkombinoval old-schoolový retro styl a výkon odpovídající současnosti. Ve výsledku jsme dostali nesmírně charismatický stroj, který je ztělesněním dokonalého amerického motocyklu se šmrncem sobě vlastním.

Indian Scout Bobber: Povedený mix retro stylu a moderny

Motor
Indian Scout Bobber je postavený na nesmírně populárním, kapalinou chlazeném dvouválci o zdvihovém objemu 1133cc, který pohání i standardní model Scout. Nejvyšší výkon této charizmatické jednotky je 74.7 kW (100 koní) a točivý moment se zastavil na hodnotě 97.6 Nm při 6000 ot/min. Díky vysokému točivému momentu poskytuje motor tomuto vcelku robustnímu motocyklu velmi příjemnou dynamiku a zátah je vskutku slušný už v nižších otáčkách. Z těch jde motor až překvapivě ochotně za plynem a pochválit ho musíme také za klidní běh bez výraznějších vibrací. V nízkých otáčkách si motor sice sem tam trošku zavibruje, ale není to nic extra výrazného a spíš to patří k jeho charakteru. Zvukový projev je velmi charizmatický a motor burácí přesně tak, jak byste od klasické americké mašiny čekali. Maximální rychlost tohoto krásně vypadajícího stroje se může vyšplhat až na 192 km/h a převodovka je zastoupena klasickým šestistupňovým manuálem. Spojka jde až překvapivě lehce a řazení jednotlivých převodových stupňů je tak velmi příjemné, ačkoliv celková robustnost Bobberu by naznačovala spíše opak.

Indian Scout Bobber: Povedený mix retro stylu a moderny

Jízda a ovladatelnost
Už na první pohled je hezky vidět, že je Bobber spíše nižší mašinou a dosáhnout na zem při zastavení na světlech zvládnou i řidiči menšího vzrůstu. Hmotnost i s náplněmi se zastavila na hodnotě 251 kg, takže je to vcelku těžký stroj, ale svou váhu maskuje až překvapivě dobře a ovládání není nijak drasticky náročné ani při korzování ve velmi nízkých rychlostech. Na povely ke změnám směru jízdy reaguje Bobber vcelku rychle, a i když samozřejmě není na okresce agilní, jako nějaká sportovní mašina, vyloženě těžkopádný nebo nehrabaný také není. Vyloženě pak potěší perfektní stabilita i ve vysokých rychlostech a hodně prostoru za řídítky, se kterým budou spokojeni i vyšší řidiči. Míra komfortu je solidní, ale na méně kvalitních cestách znamená každá větší nerovnost pořádný kopanec do zadku prostřednictvím zadního kola. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici se zdvihem 120 mm vpředu a vzadu najdeme duální tlumiče se zdvihem 50 mm, přičemž oba tyto prvky jsou bez možnosti nastavení. Brzdy jsou výkonné dostatečně, nemají se zastavením tohoto stroje žádné zásadnější problémy, a kromě dostatečného výkonu nabídnou i solidní odolnost. Přední i zadní brzdný kotouč má průměr 298 mm, a zatímco do předního se zakusuje třmen se dvěma pístky, zadnímu kotouči dělá společnost jednopístkový třmen.

Indian Scout Bobber: Povedený mix retro stylu a moderny

Výbava
Výbava je na poměrně slušné úrovni a za své peníze dostanete přesně to, co lze od podobně koncipovaného motocyklu čekat. Tato mašina není přeplácaná složitou elektronikou a spíše než hromadu pomocníků nebo jízdních módů se tu cení smysl pro detail a hezké retro prvky. Třeba přední část s kruhovým světlometem a kruhovými zpětnými zrcátky je velmi retro, a to platí také pro nesmírně jednoduchou palubní desku. Tu zastupuje velký analogový tachometr, ve kterém najdeme informační diody a displej, který zobrazuje informace z palubního počítače. Dozvíte se na něm třeba kolik je hodin, jaký máte aktuálně zařazený převodový stupeň či kolik jste ujeli kilometrů. Standardní zpětná zrcátka jsou velmi dobrá a poskytnou řidiči obstojný přehled o dění za ním, nicméně k dispozici jsou i zpětná zrcátka ukotvená na konci řídítek a těch bychom se raději vyvarovali. Vypadají sice parádně a Bobberu to s nimi sluší ještě o kousek víc, ale jsou silně nepraktická a proti klasickým zrcátkům jsou takřka nepoužitelná. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2229 x 1154 x 926 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1562 mm a sedlo je uloženo ve výšce 649 mm. Nádrž pak zvládne pojmout 12.5 litru paliva. Stylová litá kola mají průměr 16 palců vpředu i vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 130/90 vpředu a 150/80 vzadu.

Indian Scout Bobber: Povedený mix retro stylu a moderny

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto perfektní a víceméně odpovídá standardu ostatních produktů firmy Indian. Je vidět, že za tímto výrobcem stojí velký koncern (Polaris) a že výstupní kontrola kvality je opravdu na úrovni. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách a je patrné, že výrobce si dal záležet i na těch nejmenších detailech. Spolehlivost by měla být perfektní, zde použitý motor je již zaběhlý a při standardní údržbě poběží dlouhodobě bez jakýchkoliv problémů. Proti hlavním konkurentům je Bobber s cenou 12499 dolarů (276 141 Kč bez DPH) sice dražší, ale v tomto případě si svou cenu bez problémů obhájí.

Indian Scout Bobber: Povedený mix retro stylu a moderny

Verdikt
Indian Scout Bobber je vskutku povedenou mašinu, u které výrobce chytře zkombinoval old-schoolový retro styl a výkon odpovídající současnosti. Ve výsledku jsme dostali nesmírně charismatický stroj, který je ztělesněním dokonalého amerického motocyklu se šmrncem sobě vlastním. Motor je výkonný naprosto dostatečně a poskytuje tomuto modelu nadprůměrnou dynamiku i nadprůměrné charisma, a to hlavně díky zvukovému projevu. Jízdní vlastnosti jsou dobré, vyšší hmotnost je umně zamaskovaná, a i v nízkých rychlostech je ovládání víceméně bezproblémové. S většími nerovnostmi si ale zadní odpružení s nízkým zdvihem nedokáže poradit úplně dokonale a na méně kvalitních silnicích není cestování nejpříjemnější, protože zadní kolo vám dá méně kvalitní povrch zkrátka pocítit. Výbava je dostatečná a precizní dílenské zpracování si pak zaslouží vyloženě pochvalu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Indian Scout Bobber: Povedený mix retro stylu a moderny


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.