Přeposlat Kawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RS

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RS

30.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Kawasaki představila na právě probíhající výstavě v Tokiu hned dvě velmi zajímavé novinky, a to modely Ninja 400 a Z900RS. Pojďme se tedy podívat, co všechno tyto dva stroje nabídnou.

Kawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RS

Kawasaki Ninja 400
Začneme tímto sportovním motocyklem, který nahradí v portfoliu Kawasaki starší verze Ninja 250 a 300. Stará Ninja 300 už nedokázala splnit nejnovější emisní normy Euro4, takže byla poslána k ledu a nahradí ji právě tato čerstvá novinka s novým motorem i šasi. Po stránce designu se jedná o vskutku povedený model a na první pohled zaujme hlavně ostře řezaná příď s dvojicí světlometů a celkově velmi dynamický profil. Výrobce se chlubí, že proti modelu Ninja 300 je tato novinka o 8 kg lehčí a toho bylo dosaženo hlavně pomocí úprav na podvozku i šasi. Přední světlomety i zadní koncová světla jsou postavena na LED technologii a za zmínku určitě stojí i skvěle vypadající palubní deska kombinující displej s analogem. Přímo před řidičem sedí analogový otáčkoměr s malým displejem zobrazujícím aktuálně zařazený převodový stupeň, po jeho levici najdeme informační diody a vpravo má své místo již zmíněný displej. Ten zobrazuje například aktuální rychlost, stav paliva v nádrži nebo ujeté kilometry. Nad palubní deskou pak sedí decentní ochranný štít.

Kawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RSKawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RS

Podvozek je postavený na teleskopické vidlici Kayaba o průměru 41 mm (dříve 37 mm) vpředu a vzadu najdeme centrální tlumič, přičemž ani přední, ani zadní odpružení nejde nastavit. Výrobce ale slibuje zlepšení jízdních vlastností, a to hlavně v oblastech stability a manévrování. Brzdná soustava obsahuje kotouč o průměru 310 mm vpředu a vzadu má své místo menší, 220 mm kotouč. Sedlo je uloženo ve výšce 785 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1405 mm a nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, což by mělo stačit na dojezd okolo 340 km na jedno natankování. To by znamenalo spotřebu okolo 4 litrů na 100 km. Srdcem této mašiny je paralelní dvouválec o zdvihovém objemu 399cc, který disponuje vstřikováním paliva a kapalinovým chlazením. Nejvyšší výkon této jednotky je 33.4 kW (45 koní) při 10000 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 38 Nm při 8000 ot/min. Převodovka je pak zastoupena šestistupňovou klasikou. Prozatím bohužel není jasné, kdy se nová Ninja 400 začne prodávat a nic se neví ani o ceně.

Kawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RSKawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RS

Kawasaki Z900RS
Tahle mašina je z úplně jiného soudku, než výše zmíněný sportovní počin Ninja 400. Je totiž model, který se veze na populární vlně moderního retra a jak už to tak bývá, odkazuje na motocykl z historie Kawasaki. Konkrétně na původní model Z1 z roku 1972 a zařazením se jedná o retro nahý roadster, přičemž tato novinka ukončuje dvouleté spekulace o tom, že se původní Z1 dočká nástupce. Hlavním a nejvýraznějším prvkem této mašiny je samozřejmě vzhled, který je opravdu povedený a skvěle vypadá hlavně příď s jednoduchým kruhovým světlometem, kruhovými zpětnými zrcátky a dvojicí budíků. Při pohledu z profilu pak vynikne nádrž ve tvaru kapky i parádně vypadající jednodílné sedlo. Za zmínku pak určitě stojí také hezky vypadající výfuk typu 4-1 a výrobce se zmiňuje o tom, že si dal s laděním výsledného zvuku opravdu záležet. Co se týče podvozku, tak vpředu najdeme obrácenou vidlici o průměru 41 mm a vzadu má své místo plynový tlumič, přičemž jak přední, tak zadní tlumiče jsou stavitelné a jde upravit odskok, předpětí a komprese.

Kawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RSKawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RS

Brzdná soustava je složena ze dvou brzdných kotoučů o průměru 300 mm vpředu, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny a vzadu najdeme 250 mm kotouč a jednopístkový třmen. Elektronická výbava je taková standardní a zahrnuje nezbytný systém ABS a kontrolu trakce stavitelnou ve dvou úrovních. Palubní deska v sobě kombinuje klasiku s modernou a skládá se ze dvou analogových budíků (tachometr a otáčkoměr), mezi kterými sedí displej zobrazující například stav paliva, aktuálně zařazený převodový stupeň, čas nebo ujeté kilometry. Hezky vypadající sedlo se nachází ve výšce 835 mm, nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva a ručička vah se zastavila na čísle 215 kg. Motor je zastoupený řadovým, kapalinou chlazeným čtyřválcem o zdvihovém objemu 948cc, který disponuje vstřikem paliva a DOHC rozvodem. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 82 kW (111 koní) při 8500 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 98.5 Nm při 6500 ot/min. Převodovka je pak opět šestistupňová. Na závěr pak zmíníme krásná retro kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Kawasaki Z900RS by se měla dostat do prodeje koncem tohoto roku, nicméně ceny bohužel zůstávají neznámé.

Kawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RSKawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RS

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki ukázala novou Ninju 400 a retro naháče Z900RS


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.