Přeposlat Honda představila novou generaci cestovního křižníku Gold Wing

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda představila novou generaci cestovního křižníku Gold Wing

27.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda konečně představila dlouho očekávanou novou generaci svého ikonického cestovního motocyklu, modelu Gold Wing. Nově je menší, lehčí a výkonnější, přičemž ze svého luxusního pojetí neztratil tento kousek vůbec nic.

Honda představila novou generaci cestovního křižníku Gold Wing

Honda Gold Wing je synonymem pro velký a luxusní cestovní motocykl a v této třídě pravděpodobně nenajdete známější stroj. Představení první generace (ačkoliv to ještě nebyl čistokrevný cesťák) proběhlo již v roce 1974 a za svou existenci si stačil Gold Wing vybudovat opravdu parádní pověst pro svou spolehlivost, praktičnost a prostornost. Je to zkrátka takový dálniční křižník se vším všudy, který má přirozený respekt, a to samé bude samozřejmě platit také pro nejnovější generaci. Rozměry se trochu zmenšily a snížila se i hmotnost, což je ale dobře a dá se čekat, že nejnovější generace bude podstatně mrštnější a bude se lépe a snadněji ovládat. Proti předchozí generaci činí úspora hmotnosti až 48 kg (v závislosti na verzi), což je opravdu hodně a určitě to půjde poznat. Základní model disponuje hmotností 365 kg, varianta Tour váží 379 kg a u verze s automatickou převodovkou DCT se ručička vah zastavila na hodnotě 383 kg (ve všech případech se jedná o mokrou hmotnost). Výrobci se povedlo uspořit hmotnost na podvozku, na menší nádrži, na motoru a samozřejmě i tím, že šasi je proti předchozí generaci menší. Design se moc nezměnil a prošel spíše klasickou evolucí, kdy si lze všimnout lehce poupravených předních světel a trochu jinak vypadá i silueta.

Honda představila novou generaci cestovního křižníku Gold WingHonda představila novou generaci cestovního křižníku Gold Wing

Celkově působí nový Gold Wing líbivějším, modernějšími dojmem a pomáhá tomu právě hlavně přepracovaná příď. Ochranný štít je proti předchozím modelům v základu trochu menší a je elektronicky stavitelný, nicméně za příplatek bude k dispozici i větší a účinnější štít. Směrovky integrované do zpětných zrcátek zůstaly a zalíbilo se nám také rozměrné, luxusně působící sedlo a dvě ohromné koncovky výfuku, které tvoří dominantu tohoto stroje při pohledu zezadu. Přední i zadní světla jsou řešeny LEDkami, což ostatně platí také pro blinkry a ty navíc disponují systémem samostatného vypínání. Honda Gold Wing vždy vynikala skvělou ergonomií a vysokou mírou praktičnosti a o to nebyla ochuzena ani nejnovější generace. Kromě již zmíněného předního štítu se může majitel těšit také na deflektory rukou i nohou, které budou k dispozici za příplatek nebo airbag. Tím to ale samozřejmě nekončí a na dlouhých cestách určitě potěší například vyhřívané sedlo, vyhřívané rukojeti řídítek nebo rozměrný zavazadlový prostor. Ten se sice proti předchozí generaci trochu zmenšil, ale i tak nabídnou dva boční kufry v základní výbavě určitě dostatek prostoru a u již zmíněné varianty Tour je součástí výbavy také horní kufr s opěrkou pro spolujezdce.

Honda představila novou generaci cestovního křižníku Gold WingHonda představila novou generaci cestovního křižníku Gold Wing

Podvozek se dočkal výrazného přepracování, systém předního zavěšení je úplně nový a ve výsledku by měl být nový Gold Wing mnohem lépe ovladatelný a podstatně stabilnější za všech okolností. Přední kolo nyní obsahuje centrální tlumič a je zavěšeno na dvou kyvných ramenech, přičemž Honda uvádí, že je toto řešení podstatně stabilnější než dřívější podvozek. Ještě dodáme, že podvozek je kompletně elektronicky stavitelný. Brzdná soustava se skládá ze dvou kotoučů o průměru 320 mm vpředu, do kterých se zakusují šestipístkové třmeny a vzadu najdeme jeden kotouč o průměru 316 mm doplněný o třípístkový třmen. Elektronická výbava je dle očekávání výborná a můžeme se těšit na brzdný systém ABS, kontrolu trakce, asistenta rozjezdu do kopce nebo čtyři jízdní režimy (Tour, Sport, Econ a Rain). Palubní deska je náležitě moderní a skládá se ze dvou budíků a velkého barevného centrálního displeje, který disponuje úhlopříčkou 7 palců. Tento displej zobrazuje hlavně navigaci či audio a klasické informace typu stavu paliva v nádrži, ujetých kilometrů, spotřeby, tlaku v pneumatikách nebo nastavení elektroniky se zobrazují na doprovodných displejích okolo.

Honda představila novou generaci cestovního křižníku Gold WingHonda představila novou generaci cestovního křižníku Gold Wing

Z konektivity pak musíme jmenovat jak Bluetooth, tak klasický USB port a Honda sáhla také po rozhraní Apple CarPlay, pomocí kterého je možné spárovat Gold Wing s iPhonem. Dlužno dodat, že Gold Wing je první motocykl vybavený touto technologií. Co se týče motoru, tak zadní kolo tohoto cestovního korábu pohání přepracovaný plochý šestiválec o zdvihovém objemu 1.8 litru (1833cc) se čtyřmi ventily na válec. Nejvyšší výkon této jednotky je 93 kW (126 koní) při 5500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 170 Nm při 4500 ot/min, takže dostatečně svižné cestování je zaručeno. Nádrž se zmenšila o 4 litry, nicméně díky nižší hmotnosti, lepší aerodynamice a tím pádem nižší spotřebě by měl být dojezd stejný, jako u předchozí generace. V základu je tato novinka vybavena šestistupňovou manuální převodovkou a k dispozici bude i sedmistupňový dvouspojkový automat, přičemž neschází ani elektronická zpátečka, která u takto velkého a těžkého stroje víceméně nezbytná. Prozatím bohužel není jasné, kolik bude nová generace tohoto ikonického stroje stát, ale dá se čekat, že cena bude velmi podobná, jako u generace předchozí (možná nepatrně vyšší).

Honda představila novou generaci cestovního křižníku Gold WingHonda představila novou generaci cestovního křižníku Gold Wing

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda představila novou generaci cestovního křižníku Gold Wing


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.