Přeposlat Yamaha X-Max 400: Skvěle vypadající a parádně jezdící sportovní skútr

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha X-Max 400: Skvěle vypadající a parádně jezdící sportovní skútr

25.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha X-Max 400 je zase o kousek lepší a právem patří na vrchol třídy sportovních skútrů. Nejenom, že skvěle vypadá, tento skútr také skvěle jezdí, příjemně se ovládá, je nadmíru praktický a perfektně vybavený. Nyní je konečně také adekvátně pohodlný i na delších cestách a kvalitativně i pocitově se blíží svému luxusnímu sourozenci TMAX.

Yamaha X-Max 400: Skvěle vypadající a parádně jezdící sportovní skútr

Motor
O pohon skútru Yamaha X-Max 400 se stará velmi povedený jednoválcový motor chlazený kapalinou, který disponuje DOHC rozvodem a zdvihovým objemem 395cc. Jeho nejvyšší výkon je 24.5 kW (33 koní) při 7000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 36 Nm při 6000 ot/min. Výkon je to velmi hezký a poskytuje skútru skvělou dynamiku i mimo město, na klasických okreskách a rychlostních silnicích. Pochvalu si zaslouží také velmi vyrovnaný chod prakticky bez vibrací a příjemně rychlé reakce na přidání plynu. Jedná se o skútr se sportovním duchem a tento motor tomu přesně odpovídá. Samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro4 a potěší i svou nízkou spotřebou paliva. Výrobce udává průměrnou spotřebu 4.18 litru paliva na 100 km jízdy, čehož v reálném světě X-Max 400 sice moc často nedosahuje, ale průměr okolo 4.3 litru není vůbec špatný. Ještě dodáme, že motor je vybavený vstřikováním paliva, startuje se pomocí elektrického startéru a je spojený s automatickou převodovkou s variátorem. Ta je s ním velmi dobře sladěná, takže je jízda příjemná za všech okolností.

Yamaha X-Max 400: Skvěle vypadající a parádně jezdící sportovní skútr

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou výborné a Yamaha X-Max 400 určitě patří mezi nejlépe jezdící skútry ve své třídě. Proti svému hlavnímu konkurentovi, skútru Burgman 400 od Suzuki, disponuje X-Max o 50 mm kratším rozvorem kol, což se kladně podepsalo na jízdních vlastnostech. V kombinaci s 15 palcovými koly to znamená parádní agilitu a příjemně sportovní projev. Reakce na změny směru jízdy jsou opravdu velmi rychlé a na klikatých okreskách se tento stroj cítí jako doma. V nižších rychlostech je ovladatelnost vcelku snadná a pochválit musíme také parádní stabilitu i při cestování ve vyšších rychlostech. Jistotě při jízdě hodně napomáhá také kontrola trakce. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici se zdvihem 110 mm vpředu a vzadu najdeme klasickou kyvnou vidlici se zdvihem 107 mm. Míra komfortu je velmi dobrá a výrobci se povedlo najít ideální vyvážení mezi komfortní a sportovní jízdou. Co se týče brzd, tak v tomto ohledu si není vůbec na co stěžovat a brzdná soustava je nejenom dostatečně výkonná, její výkon se navíc skvěle dávkuje a brzdy nevadnou ani při náročnějším používáním. Na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 267 mm, do kterých se zakusují třmeny se dvěma pístky a vzadu sedí jeden kotouč stejného průměru doplněný opět o dvoupístkový třmen.

Yamaha X-Max 400: Skvěle vypadající a parádně jezdící sportovní skútr

Výbava
Výbava je jednou z hlavních zbraní tohoto moderního, stylového skútru. Kromě již zmíněné kontroly trakce se může majitel těšit také na brzdný systém ABS, systém bezklíčového zapalování Smart Key, přední i zadní LED světla či parkovací brzdu. Velkou předností tohoto modelu je také parádní praktičnost v podobě například ve dvou úrovních stavitelného čelního štítu, stavitelných řidítek, rozměrného zavazadlového prostoru schopného pojmout dvě plnohodnotné přilby s osvětlením a neschází ani 12V zásuvka. Dalším skvělým prvkem je palubní deska, která se skládá ze dvou analogových budíků a displeje mezi nimi. Ten zobrazuje klasické údaje typu stavu paliva v nádrži, času, teploty nebo ujetých kilometrů. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 2185 x 1415 – 1465 x 766 mm, sedlo je uloženo ve výšce 800 mm a rozvor kol dosahuje hodnoty 1567 mm. Hmotnost se zastavila na hodnotě 210 kg (mokrá) a nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva, což stačí na poměrně hezký dojezd na jedno natankování přesahující v pohodě 300 km. Zadní kolo disponuje průměrem 13 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměrech 150/70 a vzadu najdeme kombinaci 15 palcového kola a pneumatiky o rozměrech 120/70.

Yamaha X-Max 400: Skvěle vypadající a parádně jezdící sportovní skútr

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je dle očekávání perfektní a svou kvalitou tento skútr připomíná svého luxusního a podstatně dražšího sourozence TMAX. Všechno perfektně lícuje a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních silnicích. Pochválit musíme také design, který je velmi moderní, stylový a hned na první pohled je poznat, že máme co dělat se sportovně střiženým skútrem. Hlavně přední část s dvojicí světlometů vypadá parádně a X-Max 400 je bez jakýchkoliv pochyb nejlépe vypadající skútr ve své třídě. Spolehlivost by měla být v nejlepším pořádku, protože tato řada byla vždy bezproblémová a dá se to tedy čekat i od nejnovější generace.

Yamaha X-Max 400: Skvěle vypadající a parádně jezdící sportovní skútr

Verdikt
Yamaha X-Max 400 je zase o kousek lepší a právem patří na vrchol třídy sportovních skútrů. Nejenom, že skvěle vypadá, tento skútr také skvěle jezdí, příjemně se ovládá, je nadmíru praktický a perfektně vybavený. Nyní je konečně také adekvátně pohodlný i na delších cestách a kvalitativně i pocitově se blíží svému luxusnímu sourozenci TMAX. Motor má výkonu dostatek, skútru poskytuje určitě nadprůměrnou dynamiku a navíc běží takřka bez vibrací, takže je to příjemný společník i na delší cesty. Jízda je velmi dobře vybalancovaná a kromě bleskových reakcí na změny směru jízdy poskytne podvozek také dostatečnou míru komfortu a jistoty. Výbava je perfektní, nic zásadního v ní neschází a pochválit musíme i dílenské zpracování.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha X-Max 400: Skvěle vypadající a parádně jezdící sportovní skútr


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.