Přeposlat Honda prodala již 100 milionů kusů svého ikonického stroje Super Cub

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda prodala již 100 milionů kusů svého ikonického stroje Super Cub

23.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Honda má pádný důvod k oslavě, motocyklů její řady Super Cub se totiž prodalo již na 100 milionů kusů, což je vskutku obdivuhodný výsledek. Aby toho nebylo málo, Super Cub brzy oslaví výročí 60 let výroby.

Honda prodala již 100 milionů kusů svého ikonického stroje Super Cub

Jaký je nejslavnější a nejvíce ikonický motocykl všech dob? Kandidátů na tento čestný titul je určitě hned několik, nicméně s největší pravděpodobností je to právě Honda Super Cub. Je to naprostá legenda, ztělesnění ducha dvoustopých dopravních prostředků a k roku 2005 prodala Honda 50 milionů modelů řady Super Cub. Za necelých 12 let se pak povedlo toto číslo zdvojnásobit, takže v roce 2017 je to již 100 milionů prodaných kusů, a to může Honda závidět opravdu každý výrobce. Model Super Cub vznikl takřka před 60 lety, v roce 1958 a již navždy se zapsal do motocyklové historie. V dnešní době vyrábí Honda tyto stroje v 15 zemích světa, v 16 závodech a prodává je ve více než 160 zemích světa. Hlavními prvky úspěchu byla kombinace vysoké odolnosti, jednoduché konstrukce a dnes již ikonického designu. Ke vzhledu tohoto malého motocyklu dodáme ještě to, že v roce 2014 získal Super Cub v Japonsku jako první vozidlo trojrozměrnou obchodní známku. Navíc to vypadá, že jeho popularita ani v nejmenším neupadá a je tomu právě naopak, viz zdvojnásobení prodejů za pouhých 12 let.

Honda prodala již 100 milionů kusů svého ikonického stroje Super Cub

Jeden z důvodů, proč je Honda Super Cub takovou legendou je fakt, že je víceméně pořád stejná a že se pořád drží léty prověřené koncepce. Samozřejmě, design už je mnohem modernější, ale pořád odkazuje na začátky této řady a aktuální varianta je takové líbivé retro. Honda Super Cub bude jednou hlavních hvězd nadcházející výstavy Tokyo Motor Show, která bude probíhat od 27. října do 5. listopadu a Honda na této události nejenom, že zmapuje celý život tohoto ikonického stroje, představí zde i speciální, výroční edici, zcela novou generaci Cross Cub a nové verze pro modelový rok 2018. Můžeme se tedy těšit na další kapitolu a pravděpodobně i na další velké prodejní úspěchy. Pro modelový rok 2018 si Honda připravila přepracované verze modelů Super Cub 50 a Super Cub 110, přičemž ono číslo v názvu značí objem motoru. Obě varianty disponují pozměněným designem, aby ještě více připomínaly původní model z roku 1958 a nutno podotknout, že jim to opravdu sluší.

Honda prodala již 100 milionů kusů svého ikonického stroje Super Cub

Je to zkrátka retro ve své nejčistší podobě a takto jednoduchý, přímočarý design stárne jen velmi, velmi pomalu. I přes retro design se ale můžeme těšit na vcelku moderní prvky výbavy, přičemž za zmínku stojí hlavně přední LED světlomet, LED blinkry a kompletně přepracovaná palubní deska. V otázce brzd ale Honda evidentně ctí historii, protože na předním i zadním kole najdeme klasický a dnes již takřka nepoužívaný buben. Kdo z výrobců vám v dnešní době dá bubnové brzdy na předním i zadním kole? Super Cub je zkrátka kategorie sama pro sebe. Kromě standardních variant si modernizací prošly také verze s přídomkem Pro, které budou nabízeny se stejnými motory (50 a 110). Modely Pro se od těch obyčejných liší tím, že mají menší kola o průměru 14 palců (standardní varianty mají 17 palcová kola), větší zadní nosič a velký košík před řídítky, na jehož přední části je umístěný světlomet i blinkry. Tyto verze jsou dražší, než obyčejné a jsou také výrazně praktičtější, právě kvůli poměrně rozměrnému košíku.

Honda prodala již 100 milionů kusů svého ikonického stroje Super Cub

Co se týče motorů, tak obě jednotky jsou chlazeny vzduchem, disponují jedním válcem a mají zdvihový objem 49 a 109cc. Výkonnostně to samozřejmě není žádná sláva, a zatímco menší motor nabízí 3.7 koně při 7500 ot/min a točivý moment 3.8 Nm při 5500 ot/min, větší jednotka disponuje výkony 8 koní při 7500 ot/min a 8.5 Nm při 5500 ot/min. Oba motory jsou vybaveny elektronickým vstřikem paliva PGM-FI a výkon proudí na zadní kola pomocí čtyřstupňové převodovky. Na závěr ještě dodáme zajímavost, že Honda přesunuje výrobu obou těchto nových verzí z Číny do své továrny v Japonsku, která se nachází ve městě Kumamoto. Co se týče cen, tak základní Super Cub 50 stojí zhruba 2050 dolarů (44 650 Kč), varianta Pro vyjde na 2237 dolarů (48 720 Kč) a výkonnější verze Super Cub 110 začíná na částce 2430 dolarů (52 925 Kč). Praktičtější model Super Cub 110 Pro pak vyjde na 2618 dolarů, tedy na zhruba 57 020 Kč.

Honda prodala již 100 milionů kusů svého ikonického stroje Super Cub

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda prodala již 100 milionů kusů svého ikonického stroje Super Cub


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.