Přeposlat Ducati slaví 25 let slavné řady Monster, a to upraveným modelem 821 pro rok 2018

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati slaví 25 let slavné řady Monster, a to upraveným modelem 821 pro rok 2018

20.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ikonický naháč Monster od italského výrobce Ducati slaví hezkých 25 let existence, a to si určitě zaslouží oslavu. K této příležitosti spatřila světlo světa nová verze modelu Monster 821 určená pro modelový rok 2018, která se začne prodávat ještě v průběhu prosince.

Ducati slaví 25 let slavné řady Monster, a to upraveným modelem 821 pro rok 2018

Řada Monster od Ducati je jednou z nejslavnějších motocyklových ság všech dob a rodokmen této řady se začal psát již před 25 lety, v roce 1992. V té době vznikl koncept, ze kterého o rok později vzešel ikonický naháč Monster M900. Řada Monster se poté rozšířila o další dva modely s označením M600 (rok 1994) a M750 (rok 1996), přičemž na některých specifických trzích existovala také varianta M400 s nižším výkonem (31 kW / 42 koní). Tento model byl určený hlavně pro země s přísnými daňovými zákony, kde mít výkonnou mašinu znamenalo za ni náležitě připlatit. Historie řady Monster je opravdu velmi bohatá a nebudeme ji celou probírat, raději se podíváme na to, co všechno přinese vylepšený model 821 určený pro modelový rok 2018. Předně je to lehce poupravený design s novou nádrží a přepracovaným sedlem, přičemž lehkým re-designem si prošla i zadní část. Přídi pořád dominuje jednoduchý kruhový světlomet s LED denním svícením (je ale nový), nicméně ukotvení palubní desky je trochu jiné a kompletně nová je vlastně i celá palubní deska.

Ducati slaví 25 let slavné řady Monster, a to upraveným modelem 821 pro rok 2018Ducati slaví 25 let slavné řady Monster, a to upraveným modelem 821 pro rok 2018

Výrobce zmiňuje, že se u modernizované verze inspiroval původním modelem Monster M900 a onou inspirací bylo pravděpodobně myšleno krásné žluté barevné provedení, které doplní klasickou červenou a černou barvu. V této barvě to Monsteru 821 vskutku nebývale sluší a hraje tak trochu na retro notu. I když to na první pohled možná nevypadá, nový je i výfuk a také víčko nádrže, které se odklápí pomocí stylové kovové přezky pod ní. Tato mašina je postavena na trubkovém rámu a podvozek se skládá z USD vidlice o průměru 43 mm vpředu a vzadu má své místo hliníková kyvka a tlumič s možností nastavení předpětí. Ještě dodáme, že zdvih předního odpružení je 130 mm a vzadu je to ještě o 10 mm víc. Brzdnou soustavu dodala společnost Brembo a majitel se může těšit na dvojici kotoučů o průměru 320 mm vpředu a jeden kotouč o průměru 245 mm vzadu. Do těchto kotoučů se pak zakusují radiální třmeny se čtyřmi pístky vpředu a dvoupístkový třmen vzadu. Přepracovaný Monster 821 disponuje rozvorem kol 1480 mm a výška jeho sedla je stavitelná, a to v rozsahu od 785 – 810 mm.

Ducati slaví 25 let slavné řady Monster, a to upraveným modelem 821 pro rok 2018Ducati slaví 25 let slavné řady Monster, a to upraveným modelem 821 pro rok 2018

Nádrž zvládne pojmout 16.5 litru paliva a jak jsme se již zmínili, nad hlavním světlometem sedí nová palubní deska. Ta je kompletně digitální, nabídne hned tři režimy zobrazení a proti stávajícímu modelu se pyšní modernější, líbivější grafikou. Kromě aktuálních otáček a rychlosti umí zobrazit také aktuálně zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry nebo nastavení elektroniky. Když už jsme nakousli tu elektroniku, tak vězte, že tato mašina je jí přímo nabitá. Většina se ukrývá pod balíčkem s označením Ducati Safety Pack, který obsahuje ve třech úrovních stavitelný systém ABS Bosch 9.1 MP, v osmi stupních stavitelnou kontrolu trakce a také tři přednastavené jízdní režimy. Ty se jmenují Sport, Touring a Urban, a zatímco u prvních dvou disponuje motor plným výkonem, v režimu Urban se na zadní kolo dostane 75 koní (plný výkon motoru je 109 koní). Režimy Sport i Touring nabídnou plný výkon motoru, ale při jízdě v režimu Urban bude více a častěji zasahovat ABS i kontrola trakce.

Ducati slaví 25 let slavné řady Monster, a to upraveným modelem 821 pro rok 2018

Ještě dodáme, že palubní systém umí na displeji zobrazit také data ze systému DMS, který umožňuje připojit chytrý telefon k motocyklu přes Bluetooth a ve výbavě neschází ani praktický USB port umístěný pod sedlem. Zadní kolo tohoto krásného a charizmatického naháče roztáčí neméně ikonický motor, a sice kapalinou chlazený dvouválec Testastretta s válci sevřenými do L. Jeho zdvihový objem je 821cc a dosahuje hezkého výkonu 80 kW (109 koní) při 9250 ot/min, přičemž točivý moment se zastavil na hodnotě 86 Nm  při 7750 ot/min. Motor plní nejnovější emisní normy Euro4 a neschází mu ani systém ride-by-wire. Servis je nastavený pořád stejně, tedy na 15 000 km / 12 měsíců pro olej a 30 000 km pro hlavní Desmo servis. Převodovka je klasicky šestistupňová, spojka antihoppingová vícelamelová a za příplatek bude k dispozici také technologie oboustranného rychlořazení. Jak jsme se již zmínili, přepracovaný Monster 821 pro modelový rok 2018 by se měl dostat do prodeje v průběhu prosince tohoto roku a k dispozici bude v černé, červené a nově také ve žluté barvě. Oficiální ceny prozatím zůstávají neznámé.

Ducati slaví 25 let slavné řady Monster, a to upraveným modelem 821 pro rok 2018

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati slaví 25 let slavné řady Monster, a to upraveným modelem 821 pro rok 2018


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.