Přeposlat Suzuki V-Strom 1000XT: Velké cestovní enduro do každého prostředí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki V-Strom 1000XT: Velké cestovní enduro do každého prostředí

18.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki V-Strom 1000XT je skvělé velké enduro, které se vydalo cestou evoluce, nikoliv revoluce a tento krok vyšel Suzuki skvěle. Ve své třídě se jedná o jeden z nejpříjemnějších strojů na řízení, a i když je vyšší hmotnost znát, pořád je ovládání snazší než u drtivé většiny konkurentů.

Suzuki V-Strom 1000XT: Velké cestovní enduro do každého prostředí

Motor
Zadní kolo tohoto hezkého cestovního endura roztáčí povedený a spíše klidnější dvouválcový motor o zdvihovém objemu 1037cc. Motor disponuje kapalinovým chlazením, DOHC rozvodem a nabízí 74 kW (101 koní) při 8000 ot/min a točivý moment 101 Nm při 4000 ot/min. V dnešní době 160 a více koňových endur to sice nevypadá nijak extra zajímavě, ale pro svižné cestování tato porce výkonu bez jakýchkoliv problémů stačí. Ani jednou jsme si nepřipadali, že potřebujeme nutně vyšší výkon a oněch 101 koní je pro dosažení zábavy na silnici více než dostatečných. Motor navíc běží velmi klidně, pouze okolo 3000 ot/min si trochu zavibruje, nicméně není to nic strašného a jinak se jedná o velmi klidného a rozvážného společníka. A poměrně střídmého, spotřeba se dá bez větších problémů udržet pod hranicí 5 litrů na 100 km, což není vzhledem k velikosti a celkové robustnosti tohoto stroje vůbec špatné. Ještě zmíníme rychlou odezvu na přidání plynu a vcelku příjemný zvukový doprovod, který se dá snést i při delším cestování. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

Suzuki V-Strom 1000XT: Velké cestovní enduro do každého prostředí

Jízda a ovladatelnost
Suzuki V-Strom 1000XT je velký a poměrně těžký stroj, jeho pohotovostní hmotnost se zastavila na 228 kg, což určitě není málo. Jízda v nízkých rychlostech není tak snadná, jako u menšího modelu V-Strom 650 a při manipulaci musí řidič zkrátka vynaložit trochu víc úsilí. Neplatí to pouze v nižších rychlostech, poslat tento stroj do zatáčky také není nejsnazší, nicméně jakmile se tam dostanete, stabilita je perfektní a V-Strom 1000XT odfiltruje bez problémů prakticky všechny nerovnosti. Jen tak nějaký výmol nebo díra tlumiče této mašiny nerozhodí a schopnost žehlit nekvalitní silnice je u Suzuki vskutku obdivuhodná. Na delší cesty se jedná o nesmírně pohodlný stroj, a to jak díky podvozku, tak díky sedlu a svůj podíl na tom má i ochranný štít. U předchozí generace byl ochranný štít špatný, no v Suzuki se poučili a štít je nyní stavitelný ve třech výškových úrovních a jde upravit také jeho sklon, takže je opravdu skvěle použitelný. Podvozek je postavený na teleskopické USD vidlici s vinutou pružinou a olejovým tlumičem vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici s přepákováním, vinutou pružinou a olejovým tlumičem. Brzdná soustava je dimenzovaná naprosto dostatečně, na předním kole se nachází dvojice kotoučů a vzadu pak sedí kotouč jeden, přičemž s rychlým zastavením této mašiny nemají brzdy žádné větší problémy.

Suzuki V-Strom 1000XT: Velké cestovní enduro do každého prostředí

Výbava
Výbava je víceméně standardní a za své peníze dostanete například brzdný systém ABS či kontrolu trakce stavitelnou ve dvou úrovních. Oba tyto systémy jsou spíše základní a určitě nepatří mezi nejmodernější techniku současnosti, nicméně svou práci odvádějí skvěle, a to je hlavní. Za příplatek jsou pak k dispozici různé doplňkové prvky výbavy a ještě dodáme, že verze XT se od té standardní liší hlavně drátěnými koly a užšími řídítky s ochranou pro ruce. Palubní deska je poměrně moderní a skládá se z analogového otáčkoměru, digitálního tachometru a displeje palubního počítače. Ten zobrazuje například aktuálně zařazený převodový stupeň, ujeté kilometry, teplotu nebo stav paliva v nádrži. Grafika palubní desky je velmi jednoduchá a čitelnost je poměrně slušná i na přímém slunečním světle. Co se týče velikosti, tak kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2285 x 1410 x 865 mm, rozvor náprav čítá 1555 mm a pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 850 mm. Nádrž zvládne pojmout 20 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý a pochválit musíme také zpětná zrcátka. Ta jsou dostatečně rozměrná a řidič tak bude mít neustále přehled o tom, co se děje za ním. Hezká kola disponují průměrem 19 palců vpředu, 17 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o velikosti 110/80 vpředu a 150/70 vzadu.

Suzuki V-Strom 1000XT: Velké cestovní enduro do každého prostředí

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je skvělé a už po pár prvních kilometrech je dobře patrné, že tato mašina je postavena jako tank a že přežije i opravdu náročný zápřah. Podvozek je bytelný a motor je tu s námi s většími či menšími úpravami již takřka 20 let, takže je léty prověřený a při alespoň standardní údržbě určitě poběží bez jakýchkoliv závad. Ona celkově platí řada V-Strom za nadprůměrně spolehlivou, nějaké zásadnější závady se jí vyhýbají a s novým modelem to s největší pravděpodobností nebude jinak. Na našem trhu stojí tento stroj 329 900 Kč s DPH.

Suzuki V-Strom 1000XT: Velké cestovní enduro do každého prostředí

Verdikt
Suzuki V-Strom 1000XT je skvělé velké enduro, které se vydalo cestou evoluce, nikoliv revoluce a tento krok vyšel Suzuki skvěle. Ve své třídě se jedná o jeden z nejpříjemnějších strojů na řízení, a i když je vyšší hmotnost znát, pořád je ovládání snazší než u drtivé většiny konkurentů. Motor není z nejvýkonnějších, ale jeho 101 koní ke svižnému rozpohybování stačí a je poměrně úsporný, což se určitě počítá. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyladěné, podvozek zvládne bez problémů odfiltrovat i větší nerovnosti a mimo klasické silnice se cítí jako doma. Výbava je sice průměrná, ale dostatečná a v oblasti dílenského zpracování či spolehlivosti je pak všechno v nejlepším pořádku.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki V-Strom 1000XT: Velké cestovní enduro do každého prostředí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.