Přeposlat MV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RC

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RC

13.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Italský výrobce motocyklů MV Augsta představil novou verzi svého superbiku F4 RC pro modelový rok 2018, která se dočkala například nového barevného provedení. V jednoduchosti by se dalo říct, že máme tu čest se závodním speciálem homologovaným pro použití na klasických silnicích.

MV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RC

Mašina F4 RC (Reparto Corse) patřila vždy na samotný vrchol nabídky MV Agusty a s nejnovější variantou určenou pro modelový rok 2018 tomu není jinak. Je to prakticky závodní speciál WSBK (Mistrovství světa superbiků), se kterým je možné jezdit po klasických silnicích a tomu odpovídá jak technika, tak vzhled. Právě lehce poupravený kabátek této rakety na kolech je jednou z hlavních novinek pro rok 2018 a těch pár kosmetických změn bylo provedeno z toho důvodu, aby aktuální model korespondoval se závodním speciálem řidiče Leona Camiera, což je tovární jezdec týmu Reparto Corse. Hlavní změnou, která praští do očí hned na první pohled, jsou červená kovaná kola, která nahradila původní, černá kola. Kola mají i lehce pozměněný design a vypadají opravdu parádně. Válečné zabarvení se proti aktuální verzi také trochu liší, nicméně výrobce opět použil kombinaci bílé a červené barvy se zelenými doplňky. Kromě přitažlivých kol tvoří dominantu tohoto superbiku přední část s centrálním světlometem doplněným LEDkami pro denní svícení a výrobce ani tentokrát nezapomněl na číslici 37, které značí množství jeho získaných titulů.

MV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RCMV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RC

Tento stroj je ale v první řadě o technice, která je velmi vyspělá a elektronická výbava vypadá opravdu skvěle. Řidič se bude moct opřít o kontrolu trakce stavitelnou v osmi úrovních, systém ride-by-wire se čtyřmi výkonnostními mapami, závodní ABS systém (Bosch 9 Plus Race Mode) či technologii RLM (Rear Wheel Lift-Up Mitigation). To ale není všechno, na palubě tohoto stroje najdeme také technologii rychlořazení a majitel si bude moct díky pokročilé elektronice upravit prakticky všechno podle sebe, od omezovače otáček, přes odezvu plynu až po maximální točivý moment. Co se týče konstrukce, tak základem je trubkový rám a v něm je usazený kapalinou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 998cc, který disponuje DOHC rozvodem a má radiální uložení ventilů. Bez debat se jedná o jeden z nejlepších motorů současnosti a jeho výkon je vpravdě impresivní. Při stratosférických 13600 ot/min dosahuje nejvyššího výkonu 158 kW (212 koní) a maximum točivého momentu 115 Nm je dostupné při 9300 ot/min.

MV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RCMV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RC

O dynamické stránce věci není třeba vůbec pochybovat, maximální rychlost tohoto pekelného stroje se může vyšplhat až na 302 km/h. Nutno ale dodat, že oněch 212 koní je k dispozici až po použití speciálního závodního kitu, který MV Augsta nabízí za příplatek. Pokud si ho majitel zakoupí, dostane luxusní dřevěný box a v něm najde titanový výfuk SC Project, zavodní řídící jednotku, závodní víčko nádrže, krovku sedla z karbonu a také ochrannou plachtu. Právě titanový výfuk a závodní řídící jednotka můžou za navýšení výkonu na finálních 212 koní, bez těchto dvou komponent dosahuje MV Agusta F4 RC výkonu ,,pouhých“ 205 koní. I s tímto základním výkonem to ale bude určitě pořádná divočina. Podvozek je postavený na USD vidlici Öhlins NIX30 TiN vpředu a vzadu má své místo centrální jednotka TTX36 od stejného výrobce. Ještě dodáme, že přední vidlice má zdvih 124 mm, umožňuje nastavení předpětí, komprese i odskoku a zadní tlumič disponuje zdvihem 120 mm.

MV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RCMV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RC

Brzdná soustava je také špičková, na předním kole sedí dva kotouče o průměru 320 mm, do kterých se zakusují třmeny Brembo se čtyřmi pístky a vzadu najedeme kombinaci jednoho kotouče o průměru 210 mm a třmenu Nissin, opět se čtyřmi pístky. Již zmíněná kovaná kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 200/55 vzadu. Palubní deska je kompletně digitální a umí zobrazit všechny důležité informace typu rychlosti, otáček, teploty, ujetých kilometrů nebo nastavení elektroniky. MV Agusta zmínila, že do prodeje se dostane pouze omezené množství kusů, nicméně v tomto ohledu nijak konkrétnější nebyla a není tak jasné, kolik kusů to vlastně bude. To samé platí také o ceně, která nebyla oficiálně oznámena, nicméně je jasné, že to žádná láce nebude. Aktuální verze pro modelový rok 2017 u nás stojí 1.1 milionu Kč s daní a není pravděpodobné, že by byl novější model levnější a bude tomu spíše naopak. Opět se tedy bude jednat o exotickou a sběratelskou záležitost, jejíž cena s největší pravděpodobností s léty poroste.

MV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RCMV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RC

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta představila novou verzi ďábelského stroje F4 RC


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.